Arm kind...... snap nu waarom Niels niet genoeg groeit en redelijk dunne ontlasting heeft :oops:
We geven kunstvoeding van het Kruidvat. Dit zijn losse zakjes, dus ik had een zgn. easypack van Friso gekocht waar deze zakjes makkelijk in kunnen. Daar zat een rond maatlepeltje in. Op internet had ik tijdens mijn zwangerschap opgezocht of dit maatlepeltje even groot was als die in het pak van Kruidvat (dacht namelijk dat het lepeltje van Kruidvat niet opgeborgen kon worden in de easypack). Volgens een aantal dames op een ander forum wel. Nu zag ik laatst bij het aanbreken van een nieuw pak het maatlepeltje van de Kruidvat weer..... deze is wat meer vierkant, waardoor ik het moeilijk kon vergelijken met het ronde lepeltje van Friso. Maar zo op het oog leek het me nu dat het lepeltje van Kruidvat groter is.... Terwijl deze MUTS nou eerder even het had nagewogen..... net dus 2 voedingen afgewogen met de verschillende lepeltjes. Blijkt dat met het lepeltje van Friso 3 scheppen 14 gram weegt, en met het lepeltje van Kruidvat 17 gram...... oepsie! Kind krijgt dus al die tijd te veel water en te weinig voeding naar verhouding. Voel me zo'n enorme muts!
Maar goed, vanaf zijn volgende voeding krijgt Niels dus wél de goede verhouding....... en hopelijk groeit hij nu wel goed en is wat meer verzadigd.....
@mcm: balen dat Ian niet meer doorslaapt.
@ vicky: leuke foto!!!! Geen idee wat die bultjes zijn.
@ nien: hier ook de 3 R-en. Hier is het: uit bedje, fles, even spelen (nu dus vooral kletsen), bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar boven, schone luier en weer bedje in. Lijkt goed te werken voor Niels.
@ steef: ik heb soortgelijke kadootjes ook gehad voor Niels van de collega's van mijn man, echt heel erg leuk! Ook een soort patchwork fleecedeken gehad van
www.ariecke.nl , bevalt ook erg goed.