Nien: wat vervelend dat het naar bed gaan zo'n gedoe is 's avonds. Lijkt me erg vermoeiend. En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!!
jannie:knap dat je doorgaat met kolven enzo!
Jannelies: wat knap van Sanne dat ze niet huilde bij het in het water springen. Knap ook dat jij dat durfde! Ik zou het best eng vinden, maar ja, Ian is ook altijd zo aan het wurmen, dat ik bang zou zijn dat ie uit mijn armen zou wriemelen. Hebben ze iets van zwembandjes om?
Neetje: ja, druk he, zo met werken erbij! Vind het ook moeilijk om het hier allemaal bij te houden.
Steef: poeh, joh, wat vervelend dat het met kolven niet helemaal goed loopt. Heeft Jessy nog last gehad van zijn darmpjes door de kv? Ben ff kwijt wie het aanraadde maar HA voeding is volgens mij idd wel beter, omdat het wat lichter verteerbaar is, en ook, net als bv maar dan minder goed, de kans op allergie vermindert. Bevalt het weer werken wel een beetje?
Juudje: ben je al hard op zoek naar een nieuwe baan?
Hier: ben erg moe. Ik vind het weer werken best leuk, maar ook erg vermoeiend. Ian heeft sinds vrijdag ergens last van, die is echt de hele dag door aan het mopperen en huilen. Alles is maar 5 minuten leuk, en hij doet alleen nog maar hazenslaapjes (eerder sliep hij nog wel 2 uur achter elkaar, nu zijn we blij als hij een half uurtje slaapt) en wordt dan door de dag heen steeds chagrijniger - ik denk omdat hij moe is, maar slapen lukt echt niet. Geen idee of het is een sprongetje, maar volgens mij hadden we die van 12 weken al lang gehad, en die daarna is hij nog veel te jong voor. Het lijkt echt wel alsof hij continu bezig gehouden wil worden, pfff... Hij heeft trouwens ook hele schattige momenten, dan gaat hij ineens heel hard lachen als je kiekeboe met hem speelt of houdt hij een heel verhaal tegen zijn mobiel. Hij zit al zo ongeveer zelf (al kan hij nog niet zelf gaan zitten) en wordt echt boos als je hem bij je laat liggen ipv zitten. Hij draait zich sinds een aantal dagen af en toe ook om - van buik naar rug helemaal, andersom komt hij meestal op zijn zij terecht, en dan gaat hij luidkeels liggen protesteren - oftewel keihard liggen roepen (hij krijgt steeds meer volume) totdat we hem komen helpen. Wat ook wel grappig is: er is tegenwoordig niks prettigers dan in zijn blootje op zijn aankleedkussen liggen. En dan wordt hij me toch een partijtje boos als hij weer kleren aan moet, haha, precies het omgekeerde van toen hij net geboren was. Hij drinkt nog steeds slecht, hij krijgt nu 5x 150, maar hij laat altijd minstens drie keer 50ml staan, dus hij krijgt maximaal zo'n 600ml op een dag binnen. En we krijgen er echt met geen mogelijkheid meer in: als hij niet meer wil en je probeert hem dan toch nog wat te laten nemen dan spuugt hij alles uit, vouwt hij de speen dubbel, en gaat hij uiteindelijk hard huilen (dat laatste trouwens ook steeds sneller, eerst nam hij nog wel eens wat extra's, nu begint hij zodra de speen dan weer in zijn mond komt al meteen te miepen). We hebben ook al geprobeerd hem tussendoor nog eens wat extra's te geven, of de tijd tussen de voedingen wat te rekken in de hoop dat hij dan wel alles opdrinkt, maar geen van beiden werkt. 😞 Dinsdag weer naar het cb, dan gaan we maar weer eens overleggen wat te doen. Ik hoop dat hij wel gewoon nog goed gegroeid is anders hebben we wel een probleem. Hij kijkt ons ondertussen ongeveer het eten uit de mond, dus volgens mij zou hij bij vier maanden best klaar zijn voor wat vasts, maar dat mag geloof ik niet vanwege de koemelkallergie. Ook maar eens overleggen dus. Hij krijgt trouwens di ook zijn tweede set prikken, ben benieuwd.
Oh, hij is weer wakker... ik ga hem maar eens uit bed halen.