@Fiekje, via
www.toeslagen.nl kun je inderdaad een proefberekening maken ( voor alle toeslagen ) maar alleen nog over 2011. 2012 hebben ze nog niet. En door bezuinigingen moet je rekenng houden met hogere kosten. Bij deze een uitleg. Elke kinderopvang heeft een uurtarief. Dit kun je op de website van je opvang vinden. De belastingdienst geeft een toeslag tot € 6,36 op dagopvang en € 5,09 op gastouderopvang. Alles wat het duurder is betaal je helemaal zelf. Beide werkgevers betalen 1/6e deel mee. Dit wordt door de belastingdienst aan jou betaalt en bij je werkgever in rekening gebracht. Dat is 33,3% v.d. kosten. De overige 66,7% wordt deels vergoedt op basis van je inkomen.
http://www.databankkinderopvang.nl/oudertabel-2012 Hier vind je een link naar de tabel met percentages 2012. Ik weet niet of dit al definitief is of nog een voorstel van de tweede kamer. Bij deze percentages komt de 33,3% van je werkgever nog op. Je inkomen schatten is best lastig. Zeker als je minder gaat werken. Je kunt je werkgever een proefberekening van je nieuwe salaris laten maken zodat je een idee hebt. ( Mijn vorige baan was bij een intermediair in de kinderopvang, weet er gewoon nog teveel vanaf, lol )
@Renate, wat een rotsituatie zeg. Hoop dat er alsnog een dikke roze streep verschijnt! Zal voor je duimen.
@Mar, balen he als het weer komt. En als je, er dan ook zo beroerd van wordt is het dubbel zo kl...( excuse me )
Ik test eigenlijk nooit maar had dit keer zo'n ander gevoel dat ik me heb laten verleiden tot een test. Donderdagmorgen vroeg getest maar geen streep. 2 uur later brak de hel los. Dus lig alweer 2 dagen voor pampus, grrrrr. Had er dit keer echt vertrouwen in. Kan het normaal wel hebben maar was nu echt teleurgesteld. Morgen een beetje uitslapen. Mijn man heeft dienst en mag dus voor Pim zorgen 😉