Hoi meiden,
Na héél lang lezen (heb heel deel 1 gelezen) wil ik graag met jullie mee komen babbelen! Ik lees al heel lang met jullie mee en ook met het PCOS forum, maar ik wist niet zo goed of ik het leuk vond om alles bij te houden. Maar voor mij zijn jullie al een soort van 'echt' haha! En dat zonder dat jullie mij kennen:-)
Ik zal mezelf even voorstellen: ben 24 jaar, getrouwd, 1e kindje, hiervoor helaas een miskraam gehad en toen ik daarna maar niet zwanger raakte, vonden we dat vreselijk jammer. Vorig jaar zomer kreeg ik ineens voordat ik naar mijn werk wilde gaan, een hele flinke bloeding en ben toen gelijk naar de spoed gereden. Uit onderzoek bleek dat ik PCOS heb en dus verminderd vruchtbaar ben. Na de 3e hormoonbehandeling was het raak en nu ben ik 30 weken en 4 dagen zwanger!
Tot nu toe heb ik een best wel beroerde zwangerschap. Heb de eerste 12 weken non stop gespuugd en kwam in de 14e week in het ziekenhuis terecht, 5 dagen infuus en sondevoeding en tot week 24 sondevoeding gehad. Ik heb helaas helaas bekkeninstabiliteit maar heb ook een beschadiging aan mijn ruggewervel door een auto ongeluk wat ik heb gehad dus die klachten lopen een beetje door elkaar. Ik ben nog steeds onder strenge begeleiding van een dietist omdat ik zoveel insuline aanmaak dat het mijn suikers afbreek en ik dus voortdurend een 'suikerdip' heb en dan plotseling kan flauwvallen. Hierdoor ben ik ook een deel van mijn zicht kwijt maar dit trekt vast weer bij na de bevalling!
Ik ben in het ziekenhuis onder begeleiding en vind dat helemaal niet zo leuk, het is zo medisch en onpersoonlijk ook al heb ik wel altijd dezelfde gyn. Maar er is weinig tijd voor je vind ik. Ik ben best wel onzeker over deze zwangerschap, ook omdat ik het voortraject heel zwaar vond, en in het ziekenhuis krijg je dan zo gauw een stempeltje opgedrukt.
Vandaag heb ik een antiD injectie gehad omdat ik resusnegatief ben 😖 Ik prik op mijn werk ook, maar zelf geprikt worden vind ik niks hoor, en dan nog wel in mijn bil ieuw!
Maar... ik ben wel ontzettend blij met onze uk hoor!! Ik ben ook niet zo'n klager en probeer zo optimistisch mogelijk te blijven! Ben wel heel blij als we het straks in onze armen mogen sluiten..! Maar dat gevoel zullen jullie ook allemaal wel hebben!
O ja, ik werk trouwens in een huis voor kinderen met (agressieve) gedragsstoornissen en crisisopvang vanuit de jeugdzorg. Heel intensief, maar doe sinds mijn ziekenhuis opname alleen kantoorwerkzaamheden. Ook leuk, maar ik vind de actie toch leuker hoor! Alleen kan nu geen kindjes meer in bedwang houden door met die dikke buik op ze te gaan zitten haha!;-) Nog 4 weekjes werken en dan lekker met verlof tot januari! Heerlijk! Wil daarna voor 14 uur terug komen, wil graag 2 weekenden en 2 slaapdiensten in de maand maar mijn teamleider heeft mij liever wat flexibeler dus na haar vakantie hoor ik of zij het ook wil!
Finaly: volgens mij reageer jij hier het vaakst:-) jij weet echt veel zeg! pfff! heb al heel veel aan je tips gehad en je brengt het ook zo grappig, lekker recht voor zn raap, ik ben altijd heel voorzichtig haha!
Evi: fijn dat je toch nog werk hebt gevonden! idd wel bijzonder dat ze je aangenomen hebben in je zwangerschap! ik heb toen ik in het ziekenhuis lag een vast contract gekregen, was zo blij! hopelijk ga je je snel op je gemak voelen in je nieuwe huis, lijkt me idd naar die herinneringen maar het zal denk ik mettertijd slijten..
Erykah: ik heb zo'n medelijden met jou! echt naar voor je zeg, zo'n beroerde zwangerschap! snap wel dat je dit niet nog een 3e keer wilt, maar je hebt straks een "koningskoppel" zeggen ze toch altijd?! haha
Ellen: jammer dat je massage niet door ging, lijkt me zo lekker! ik wil je niet bang maken, maar krentenbaard als zwangere vrouw is echt gevaarlijk, op mijn werk heerst het ook van tijd tot tijd maar dan mogen zwangeren of die daarmee bezig zijn niet komen.. maar dat krijg je niet zomaar hoor! het meeste wordt het overgedragen door kinderen, weet niet of je daar echt huidcontact mee hebt gehad? als iemand krentenbaard heeft zie je dat heel goed trouwens!
Iet: mijn beebje ligt ook in stuit en ik hoop zo dat het nog draait! snap wel dat jij heel graag een 'gewone' bevalling wil, hopelijk van wel en anders moet je je er toch maar aan overgeven.. ik hoop ook geen ks, ben zo bang dat het dan zolang duurt voordat je kindje eindelijk bij jou mag liggen en vind dat ik dat eigenlijk wel verdiend heb 😉 haha
SB: lekker hoor zoveel met je meisje keutelen, volgens mij geniet jij heel erg, dat heb ik na 400 pagina's wel gelezen!
Ikke: getsie, lijkt me echt naar om zoveel bloed te verliezen! en dan die onzekerheid over die voetjes.. ik hoop voor je dat ze nog even blijven zitten, das toch fijner dan 100 euro op de spaarrekening! haha
Nienke: weet je wat grappig is, ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak jij naar namen vraagt. Om de zoveel pagina's: meiden weten jullie de namen al? Als je alle 400 achter elkaar leest, lijkt het haast op iedere bladzij terug te komen hahaha, wij hebben al namen, echt hollandse en ik ga ze niet delen hahaha!
Maal: jij hebt heeeeeeel veel bladzijdes terug geschreven hoe je een ticker aan moet maken, nou wil ik dezelfde als evi of ellen, zo'n nederlandse! Maar snap niet hoe ik dat op babybytes aan moet maken en dan hier moet krijgen, wie o wie helpt mij?!
Linnie: nog steeds bezig met de verhuizing? heb wel respect hoor voor wie met zo'n bolle buik nog gaat verhuizen! wel fijn dat jullie huis op tijd verkocht was, zou ik ook echt van stressen!
Elies: heb ik alles over gelezen, had me erg aangegrepen... ben blij dat je weer zwanger bent!
Bloempje: volgens mij gaf jij de link over de gratis luiers bij de kruidvat, ik heb er inmiddels al 12 en heb uitgerekend dat ik er 18 nodig heb voor de eerste 6 weken dus ik moet er nog maar 6 en mijn moeder spaart ook mee dus heb ik er straks heel veel 😉 die ik over heb geef ik aan mijn schoonzus, die is 3 weken na mij uitgerekend!
Mar: vreselijk lijkt me dat om je moeder en je schoonmoeder te verliezen.. ik snap dat je tegen de kraamtijd op ziet, is ook niet niks! sterkte.
Mieke: weet jij nog steeds niet wat het wordt? ik zou het wel willen weten als mijn ventje het wist hoor! haha
Poele: ik herken mezelf zo in die onzekerheid af en toe! grrrr! echt jammer dat je laatste echo niet leuk was, zulke lompe boeren zouden dat werk helemaal niet mogen doen he!!
Ben ik zo nog iemand vergeten?? Dit heb ik uit mijn hoofd nog onthouden, gaat redelijk goed toch?! haha, heb nog niet echt last van zw-dementie;-)
Nou volgens mij is dit een heeeeeel lang bericht! Hebben jullie weer even wat te lezen haha!
Groetjes!