Goedemorgen,
Wij mogen vanaf dag 1 de kleintjes al vasthouden. Alleen hebben we er nog 2 dagen mee gewacht. Ik vond het allemaal maar eng met al die kabels en slangetjes enz. Nu buidelen we elke dag een uur. De ene dag heb ik fleur en de andere dag sem.
Over het algemeen doen ze het goed, ondanks ze zo vroeg geboren zijn. Maar fleur heeft wel al de nodige complicaties gehad
- open ducktus
http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=84308. Deze is sinds donderdag bijna dicht. Nog een hele kleine opening.
- Maar donderdag hebben ze wel gezien dat ze een lekkende hartklep heeft. Daar doen ze nu niks aan, daar kijken ze pas in okt na. Wanneer ze eigenlijk geboren hadden moeten worden
- Door de ductus moet ze dus aan de zuurstof
- Gister heeft ze een bloedtransfusie gehad omdat haar hb te laag was...
Elke dag is het dus weer kijken wat ze nu weer te melden hebben. Omdat ze 24-uur per dag in de gaten worden gehouden en regelmatig echo's en scans gemaakt worden kunnen ze veel zien.
Ze mogen als ze 1500 gram en van de extra lucht (cpap) en zuurstof af zijn naar Helmond. Daar gaan ze dan naar een normale couveuse en zullen ze daar tot 37 weken moeten blijven. Nu liggen ze nog op de intensive care en die hebben ze maar in een paar ziekenhuizen in nl. Dat is ong rond de 32 weken. Dus nog 3 weken. maar ik ga er vanuit dat het toch wat langer duurt. Sem weegt nu pas 820 gram, dus hij zal wel veel moeten eten wil hij in 3 weken op 1500 gram zitten. Fleur weegt 1080 gr maar zit nog wel extra vocht bij. Dat moet eerst weg zijn, wil je weten wat ze nu echt weegt.
@Flesjes: Ik heb die nog niet gekocht. Ik hoor wel van het ziekenhuis welke ik het beste kan halen. Zat zelf wel te denken aan difrax.
@Beu zijn: Dames wees blij dat je ze nog in je buik hebt. En het zal heus zwaar zijn als je je niet normaal kunt bewegen. maar ik heb al die weken bleodingen gehad.Kon me dus vanaf het begin niet normaal bewegen of dingen doen. En dan is het bloeden gestopt, dan wordt je weer gestraft omdat je leuke dingen gaat doen. Jullie weten hoe het voelt als je kind beweegt in je buik. Ik voelde 2x per dag een klopje. Mijn vriend heeft ze nooit gevoelt. Sommige van jullie laten een fotoshoot doen, wou ik ook. Zal nooit gebeuren. Fijn elke dag op en neer naar het ziekenhuis rijden, je kind een uur vasthouden en dan weer naar huis. Geniet nog maar van die paar weken dat je ze nog bij je draagt. Ik heb 27 weken niet kunnen genieten en nu ook niet....