Het is lekker spannend hier, een aantal dames die overtijd zijn:D wie weet zijn jullie morgen wel mama:D het kan zomaar gebeuren! Veel succes met wachten, weet dat dat erg lang kan duren!!
En idd wat zijn er al veel baby's geboren zeg:D echt leuk...
Hier gaat het supergoed met Jake, het is een heel tevreden kereltje en laat ons snachts dan ook lekker slapen, het is dat er niet meer dan 6 uur tussen de voedingen snachts mag zitten maar we moeten hem echt wakker maken voor zn flesje...heerlijk! Gisteren wel wat last van buikkrampjes, 1uur ontroostbaar gehuild, echt zoo zielig is dat, en je kan er niks tegen doen alleen troosten, verschrikkelijk om hem zo te zien vind ik 😞 verder huilt hij helemaal niet...alleen als tie uit bad komt hihi...ik kan niet beschrijven hoe gelukkig gevoel zo'n kleintje kan geeft en nog even en dan weten alle mama's hier wat ik bedoel;) gewoon niet te beschrijven zo mooi is het.
Mijn bevallingsverhaal:
Van zaterdag op zondagnacht kreeg ik om half 3 de eerste weeen, deze waren nog goed te doen maar kwamen al wel om de 4 minuten, ik lag gewoon in bed en om half 4 braken mijn vliezen, dus oei zo spannend, het gaat gewoon gebeuren, om 8uur sochtens had ik weeen om de 2 minuten en ze werden steeds heviger dus ik de vk gebeld die zei ga maar naar het kraam/geboortehotel want het zal nu wel snel gaan, daar aangekomen bleek ik 1cm ontsluiting te hebben en mijn baarmoedermond was nog niet verstreken, dus pech terug naar huis en maar wachten tot de weeen erger werden en dan weer bellen, om 3uur had ik echt pijnlijke weeen en kon ze nog wel wegpuffen maar alleen staand kon me geen houding geven dus ik de vk weer gebeld of ze kwam kijken, nog steeds 1 cm ontsluiting, shit...het doet pijn en het helpt niks, wel was nu mn baarmoedermond verstreken. Savonds om 9uur kwam de vk weer kijken tenzij ik eerder zou bellen, om 9uur kwam ze kijken en ik had 2/3 cm ontsluiting, ik had echt veel pijn en was helemaal uitgeput want was al vanaf half 3 wakker en weeen aan het opvangen, doordat ik de weeen niet zittend of liggend kon opvangen, was ik al heel de dag aan het lopen, ik wilde alleen maar even rust in me lijf meer niet. Bij het inwendig onderzoek bleek dat Jake uit mijn bekken was gekomen en ipv vibi nu bibi zat 😞 waardoor ik naar het ziekenhuis moest dat als mn vliezen zouden breken ( deze waren snachts wel gebroen maar dat was een scheurtje bovenin want onder Jake zn hoofd lag nog een flinke plens met vruchtwater ) er een gyn aanwezig zou zijn omdat dit complicaties met zich mee kon brengen, in het zhs aangekomen kreeg ik gelijk een ruggenprik om even op adem te komen ( had er niet eens om gevraagd ) dit was echt een verademing zeg pff...ik voelde nog wel samentrekkingen maar niet de erge pijn meer:) toen werden me vliezen gebroken, de weeen werden alleen niet erger maar namen af, ik had ineens nog maar 1x in de 8 minuten een wee...:( schoot dus niet op om 6uur sochtends had ik 5 cm ontsluiting, ik was toen al 27uur bezig...de gyn kwam kijken en liet merken dat als het niet op zou schieten het een keizersnede zou worden, toen bleek op de echo dat Jake een sterrekijkertje was en dus moeilijk door het geboortekanaal kon, ook was hij nog steeds niet volledig ingedaald en als ik op de rug lag daalde Jake zijn hartslag waardoor ik als ik mocht gaan persen die niet op me rug zou kunnen doen omdat Jake dat niet aan zou kunnen...alles zat gewoon tegen en het leek erop dat er geen natuurlijk bevalling meer inzat, ik kreeg weeenopwekkers en door de gyn werd steeds een ultimatum gesteld, om 11uur moet ik 7/8 cm ontsluiting hebben en dat haalde ik:D om 1uur moet mijn ontsluiting volledig zijn en ook dat haalde ik:D toen kreeg Jake nog een uur de tijd wat verder in te dalen en ook dat lukte, ik heb 45 minuten mijn persweeen weg moeten zuchten omdat jake eerst moet indalen voor ik mocht persen, toen ik uiteindelijk mocht gaan persen om 14.10 ging het ineens heel snel voor mijn gevoel, de gyn bleef maar herhalen dat als Ik of Jake niet goed zouden reageren het alsnog een spoedkeizersnede zou worden en dat wilde ik absoluut niet, na 1 uur persen, een flinke knip, de vacuumpomp en de kundigheid van de gyn is hij toch natuurlijk geboren:D de navelstreng zat om zijn nekje maar verder was hij perfect mooi alles was goed!! Ik kon me geluk niet op, we hadden het gewoon geflikt, onze kleine vent is na een bevalling van iets meer dan 36uur natuurlijk geboren en dit had niemand meer verwacht, zelfs het ziekenhuispersoneel niet, ik heb dan ook op de kraamafdeling erg veel bezoek gehad van verpleegkundige om me even te feliciteren dat het toch gelukt was tegen alle verwachting in.
Nu gaat het goed met mij, heb veel last van de hechtingen maar dat kan ook niet anders met zo'n flinke knip, van stuwing weinig last gehad, wel hele grote borsten haha maar echt pijn nee...nou denk ik dat na een bevalling je pijngrens ook wel verlegd is....maar het is het meer dan waard dames...:D ik zou het zo nog een keer doen hoor...!!
Hier ook even een foto van onze knappe vent
[ATTACH=CONFIG]3046[/ATTACH]