@ beebielove: pff meid wat doe jij nog veel in huis zeg! Ik ben al trots als ik hier de beneden opgeruimd houd, was en strijk en de afwas doe, en koken. Maar goed, energie aan bijna 41 weken is natuurlijk ook wel al een heel stuk minder dan 3 weken geleden haha.
@pusta: ach arme lisa, zal nu ook wel niet zo makkelijk zijn voor haar, beetje verwarrende periode wat wel te begrijpen is. Begrijpelijk dat je enerzijds dan wel al naar huis wil zodat zij haar ritme weer wat terug heeft. Maar meid, lisa kan heus wel tegen een stootje, belangrijk is dat jij nu wel je rust krijgt want als je thuis meteen weer met te veel drukte en werk geconfronteerd wordt, dan hebben zowel lisa als laura niets aan een mama die er meteen weer doorzit. Dus probeer ff de tijd voor jezelf te nemen nu!
ik zag de foto van laura op fb, wat een lief klein poppetje zeg!
Jee wat vervelend dat je schoonmoeder nu zo doet, te meer omdat ze weet heeft van hoe slecht je je de afgelopen periode hebt gevoeld. Mijn schoonouders bleven bij lucas ook echt úren hangen terwijl ik echt doodop was, maar tja je durft daar idd niet meteen iets op te zeggen. Gelukkig was er dan mn eigen mama nog die zei dat ze zag dat ik te moe was dus toen stond iedereen recht en vertrok. Maar dit keer ga ik het echt gewoon zelf aangeven dat ik moe ben en wat wil rusten. En ik ga ook een briefje op mn deur laten plakken met tekst dat bezoekjes kort moeten zijn! Mss een idee voor jou om dat ook te doen voor de daagjes dat je er nu nog bent?
Balen dat die spuiten zo'n pijn doen. Kun je ze niet zelf zetten zodat je zelf wat aanvoelt waar het wel of niet pijn doet of zie je dat niet zitten? Toen ik na mn heupoperatie vooral neerlag moest ik ook zo'n spuiten maar dan in mn buik. Maar omdat ik meteen naar huis ging na de operatie moest ik of thuisverpleegster laten komen of gewoon zelf zetten dus dan maar zelf gedaan. Eerste keer zelf zetten is gewoon wel eng en had ik trouwens ook best wel blauwe plek van haha. Daarna lukte wel beter.
of lucas door heeft dat er een baby onderweg is....nee dat denk ik niet. Lisa is met 12mnd mss wel heel erg klein maar ook met 18mnd zijn ze nog erg klein om zoiets te bevatten hoor. Maar zowel B als ik waren dit weekend wel onder de indruk. Lucas zag in een boekje een baby, zei dan ook "baby" en dan wees hij daarna naar mij en zei "mama baby", dus zowel benny als ik hadden even iets van "heu???" We zeggen nu wel dat er baby in de buik zit maar of hij het concept 'baby' ook echt ten volle snapt, dat betwijfel ik wel sterk.
oei en laura meer dan 10% afgevallen. Maar idd wel vrij normaal dat als ze op deze termijn al geboren worden de zuigkracht wat minder is dan op 40w helaas.
Knap hoor dat je zo na keizersnee laura al zo goed als volledig zelf verzorgt!!
Wat hulp in het huishouden betreft, ik zou het in jouw plaats toch echt wel doen hoor. Tim zal heus wel de beste bedoelingen hebben en het goed voorhebben met jou en zal voor zijn doen in het begin vast wel goed helpen, maar die mannen zien vaak toch het echte werk niet, zelfs als ze willen. Dus ik zou zeggen, kies even voor het zekere en ga voor wat extra hulp, en probeer het tim zo te laten zien dat hij van die tijd dan ook kan profiteren om wat extra tijd met zijn beide dochters door te brengen ipv het huishouden op zich te moeten nemen volledig.
@ shandrani: wat betere nacht gehad vannacht? gek is dat he als je de zwangerschapsduur van vorige zwangerschap voorbij bent! Haha lucas was er op 38 weken al (ook door inleiding) en nu ben ik morgen al 41 weken, mn meid is gewoon al de volle 3 weken ouder dan lucas bij de geboorte, echt zo'n gek idee 😊 Benieuwd wanneer jij gaat bubben!
haha deal, ik vind ook wel dat noa en ikzelf nu echt wel eerst aan de beurt zijn voor nog iemand stiekem gaat voorkruipen 😊
@ daphne: haha ja was ideaal geweest als ze haar dag-nachtritme nu al wat zou gaan ontwikkelen maar toch niet hoor, ze doet het nog steeds omgekeerd. Vannacht en vooral vanmorgen vroeg was ze weer haar gewone wilde zelf haha.
Hoe gaat het met je bekken vandaag? alweer iets beter?
slapen gaat hier zozo. De echte slapeloze nachten zoals ik een tijdje had zijn voorbij. Wel raak ik heel moeilijk in slaap en wordt ik 's nachts gemiddeld om het anderhalf uur weer wakker en moet ik gaan plassen maar dan val ik gelukkig ook wel weer in slaap voor ff. Dus alles samengeteld kom ik waarschijnlijk toch wel aan zo'n 5-tal uurtjes slaap per nacht wat op zich wel ok is. Veel meer mag je op deze termijn ook niet meer verwachten denk ik dus ben hier allang blij mee 😊
Leuk zeg dat je moeder je komt helpen in het huishouden!! Altijd mooi meegenomen natuurlijk als dat kan 😊
@ mel: hoe gaat het met jou? Al wat meer fut vandaag?
@ noa: puf? wat is dat haha? hier ook niet meer hoor. Was vandaag boodschappen gaan doen in delhaize. In het vervolg trouwens beter eerst iets eten voor ik nog de deur uitga. Sta ik daar aan de kassa en vraagt de kassierster dat het nu toch ook wel op zn einde loopt toch voor mij? Dus zeg ja ik loop morgen al een week overtijd. Mevrouw achter mij begon dan ook mee te kletsen dat ze het ook al gezien had dat ik duidelijk einde zwangerschap was en ze zag dat ik het moeilijk had. (stond daarvoor dan ook leunend op de winkelkar aan te schuiven en had mn jas al uitgedaan omdat ik zweetaanval kreeg haha). Nog wat staan kletsen dan en terwijl ik deur uitliep hoorde ik beide dames nog bezig van 'ocharme 't is echt om medelijden mee 't hebben' haha, staat duidelijk op mn gezicht te lezen blijkbaar dat het echt wel genoeg aan het worden is 😊
@ nonam: haha ik moet weer lachen als ik je berichtje lees, kom je hier doodleuk es tussendoor vermelden dat je vlug eens bevallen bent hahaha. Nogmaals proficiat hoor!!
Hier: niet veel speciaals te melden. Alles gaat gewoon verder zn gangetje. Lucas is superondeugend en superlief tegelijkertijd en de kleine meid wil er nog steeds niet uit. Dus alles blijft hetzelfde haha.
Wel even wat vervelend: B had van half februari tot half maart verlof genomen zodat hij best een ruime periode thuis was. Ik had hem gezegd dat hij eigenlijk niet echt op voorhand verlof moest nemen en toch zeker nog niet half februari omdat zelfs ikzelf toen nog aan het werk was. Nou heeft hij toch gedaan, met de allerbeste bedoelingen natuurlijk en we hadden beide niet echt verwacht dat ik zó lang zou doorlopen. Maar bon, volgende week maandag is zijn laatste verlofdag al dus dinsdag moet hij terug aan het werk! Dinsdag kan hij er ook wel nog makkelijk bij krijgen, maar verder zal het wel echt overleggen zijn met zn werk vrees ik. Maar betekent dus wel dat zélfs als ik morgen zou bevallen, ik dan steeds nog maar 6 dagen na de bevalling al alleen met twee kinderen zou zitten, waarvan eentje van anderhalf, niet echt de ideale leeftijd om een hele dag alleen bezig te zijn. (en zal morgen heus niet bevallen denk ik haha) Volgend verlof van Benny is in mei, en dan hadden we graag een weekje naar centerparcs geweest ofzo met zn viertjes. Dus m.a.w. moeten we nu overwegen of (als het überhaupt lukt met zijn werkgever om het te regelen) we dat verlof van mei en dan meteen ons weekje weg maar moeten laten vallen en het verlof gebruiken voor volgende week of of we het zo gaan proberen. Nu denk ik alleen maar "mijn god wat een geluk dat ik ten minste kraamzorg heb geregeld", want dat wordt in belgië echt heel weinig gedaan, maar ja met een vent als die van mij ;). Dus op zich sta ik er nog niet helemaal alleen voor als B toch weer aan het werk gaat, maar is niet hetzelfde natuurlijk...
Nou ja, in ieder geval blijf ik wel zeker 5 dagen in het zh (dag van de bevalling meegerekend) dus als ik pas na donderdag beval zal hij sowieso moeten zorgen dat hij kan regelen met zijn werkgever want ik ga echt niet vroeger naar huis omdat hij moet werken en ik dan al met 2 kinderen alleen zit. Die 5 dagen ziekenhuis zijn echt míjn daagjes voor mij en mijn meisje om tot rust te komen!