OHHH ik moet even klagen.
UWV heeft mij gebeld, ze hadden geluk dat ik vandaag een dagje vrij heb. Het blijkt dus dat de instantie die al het ziekte verzuim bij ons regeld niet door gegeven heeft dat ik weer sinds 18 juli voor 70% werk.
Ook wees het UWV mij erop omdat ik in de ziektewet zit of het nu 100% is of maar 30% heb dat ik recht heb op maar 16 weken verlof. als ik dus 4 weken voor die tijd op neem heb ik nog steeds maar recht op 10 weken na die tijd. En dus geen 12 weken na die tijd wat ik wilde. Dus zou ik maar 4 weken voor die tijd nemen heb ik nog maar recht op 10 weken na die tijd. Ze snoepen er dus gewoon 2 weken af. dit omdat ik in de ziektewet zit. De vrouw van het uwv vertelde me dat ik dus beter 6 weken voor die tijd kan nemen. De reden omda tik nu al in de ziektewet zit geeft als waren mijn lichaam al aan dat de zwangerschap erg zwaar is.
en na de bevalling heb ik gewoon recht op 10 weken. bevallings verlof. Ik snap deze regel helemaal en ik ga dus nu 24 september met verlof nog een maand werken!
Nu zit ik me het volgende af te vraag:
Ik hoop dat ik het goed uit kan leggen.
Hier in ieder geval de link
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof Zo als het nu is heb ik 6 weken voor de bevalling verlof en 10 weken na de bevalling verlof.
Stel dat ik niet 4 november beval maar 1 week te laat heb ik dan na de bevalling nog steeds recht op 10 weken verlof of rekenen ze zo:
7 weken voor de bevalling verlof en maar 9 weken na de bevalling verlof. zodat je toch aan de 16 weken komt.
Als ik de bovenstaande link lees en ik ben 1 week te laat dan heb ik nog steeds na de bevalling recht op 10 weken verlof.
Komt het kindje 2 weken te vroeg dan heb ik 4 weken voor de bevalling verlof en 12 weken na de bevalling verlof zodat ik als nog op 16 weken uit kom?
dus als je te laat bevalt dan heb je langer verlof om toch op die 10 weken na die tijd te blijven toch?
Zo lees ik dit wel maar geld dit ook als je in de ziektewet zit. Of is de houd de ziektewet op als ik met verlof ga?
Dus eigenlijk weet ik nog niet wanneer ik weer terug kom dat bepaalt alleen de kleine wanneer die zegt dan kom ik er aan?!
Wat een gedoe weer zeg! Het UWV vertelde nog duidelijk dat de ziekteverzuim instantie van mijn werk me hier over wel had moeten bericht (dat van 6 weken voor en 10 na)