@ Prinses, volgens mij heb jij het dan nog erger te pakken dan ik. Kun je niet een zwaardere dosis vragen aan de huisarts?
@ Shemmie, volgens mij kunnen ze met een 20-weken echo geen goede termijnbepaling meer doen dus dan zullen ze je niet meer vooruit of achteruit zetten.
@ Jools, welkom terug van vakantie. Nog 2 nachtjes tot je echo en nog 1 weekje dan ben je ook 12 weken.
@ Loesje, ja weer nieuwe pillen in huis. En ze helpen gelukkig ook weer. Gisterenochtend nog wel een keer overgegeven maar vanmorgen niet.
En vandaag ook niet echt misselijk geweest.
Ik hoefde bij de VK helemaal niet op de weegschaal. Ze vroeg alleen hoe zwaar ik ongeveer was.
Leuk he hartje horen. Wat grappig dat jullie met 3 stellen van de ovrige zwangerschapsgymgroep weer zwanger zijn. En ook zo dicht bij elkaar! Zitten jullie straks weer samen op gym.
@ Pixxie, dank je wel voor de felicitatie!
@ Mum2b, hier ook niet echt een sociaal beroep hoor. Ik ben officemanager maar zit nu tijdelijk op een functie van assistent projectleider en dat vind ik eigenlijk nog leuker. Ik hoop dat ik op die functie kan blijven.
@ Eekhoorntje, wat schrikken weer dat bloedverlies. Fijn dat alle uitslagen goed waren.
Jammer dat je het hartje nog niet hebt kunnen horen. Hoe hebben je ouders gereageert of lees ik dat verderop nog?
@ MamaV, tja trouwreportages maken rondom je bevalling zal lastig worden. Ik hoop voor je dat die andere offertes wat opleveren.
@ Loesje, vervelend die discussie over de kinderopvang. Ik moet hier nog eens uitgebreid met mijn man over praten. Zolang we hier in Apeldoorn wonen zou ik het fijn vinden als mijn moeder 1 dag in de week zou willen oppassen, maar ik weet niet of manlief dat ook wel zou willen.
@ Pipi, mooi he om je kleintje te zien bewegen. En als je eisprong laat was kan het ook haast niet anders dan dat je achteruit gezet zou worden op basis van de echo.
@ Andreaaa, wij hebben ook de geslachtsbepaling op 28 oktober.
Veel plezier met de laatste voorbereidingen en vooral een hele mooie dag toegewenst zaterdag. Het beloofd mooi weer te worden!
Laat je ons straks een foto zien van hoe jullie eruit zien?
@ Prinses, ik herken je gevoel dat je meteen een beetje bang wordt als je even geen zwangerschapsklachtjes hebt.
Nog even en dan ben je de risicoperiode voorbij. Wanneer heb je je volgende echo ook alweer?
@ Loesje, ik heb (nog) niets gehoord over dat triple p onderzoek. Als ik gevraagd word om mee te doen denk ik dat ik het wel doe.
Leuk hoor je buikfoto. Je ziet het echt al wel!
@ Mickey, het valt bij mij wel mee met veel plassen. 's nachts meestal wel een keer uit bed om te plassen, maar verder valt het wel mee.
@ Lenteding, weltrusten en beterschap.
@ Mowzy, wat naar dat je man zijn baan gaat verliezen. Ik hoop dat hij iets nieuws vindt voor die tijd.
Vandaag hebben we een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepalingsecho. 28 0ktober krijgen we een pretecho om te kijken wie er gelijk heeft. Krijgt mijn man gelijk en wordt het een meisje of heb ik gelijk en wordt het een jongen. We zullen het zien. Tot die tijd kunnen jullie nog "stemmen" (op onze website) wat je denkt, een jongen of een meisje?
En vanmiddag is ook ons pakketje bezorgd door de postbode. We hadden een dopplerapparaatje besteld via internet om zelf naar het hartje van ons kindje te kunnen luisteren. Toen ik thuis kwam meteen maar even uitproberen. Vanaf ongeveer 12 weken moet je het hartje kunnen horen (soms al eerder). Na enig zoeken op mijn buik een hartslag gevonden, maar die was wel een beetje traag voor het kindje. Dus manlief heeft mijn pols gevoeld en ja hoor hartslag was gelijk met mijn polsslag, dus mijn eigen hartslag (waarschijnlijk de aorta) gevonden.Even plassen, want door al dat zoeken moest ik nu echt eerst plassen! En daarna nog een keer proberen. Manlief was ondertussen begonnen met eten koken. En toen moest hij heel snel op komen draven want daar klonk het echt duidelijk een sneltreinhartje van ons kindje door de luidspreker. Geweldig gewoon om te horen.
O ja, en de misselijkheid was vandaag weer goed onder controle dankzij de medicijnen. Toch wel fijn om weer een dagje niet misselijk te zijn.