Goeie.... ehh.... morgen dames! 😉 Ja hoor, hier eentje klaarwakkeer vanwege irritant maagzuur... Pffff! Ik vergeet steeds om wat te halen bij de drogist, dus ik heb net al een bakje vla gehad, maar het blijft omhoog komen. Ben al een uurtje wakker dus ik dacht: ik ga wel naar beneden want anders hou ik vriendlief ook maar wakker met mijn gewoel. Ik heb het programma van Albelli net opgestart, ik ga maar eens beginnen met ons vakantiealbum van vorige jaar zomer... 😉
@Lenteding: ja ik heb de zoogcompressen van de AH ook gebruikt toen ik Vince bv gaf. Ik vond ze wel fijn. Ik lette er wel op dat ik ze regelmatig verwisselde, omdat ik inderdaad ook lekte als een gek, vooral 's nachts. Volgens mij helpt dan geen enkel zoogcompres haha! Maar overdag vond ik ze heel fijn omdat ze goe dop hun plek bleven zitten.
Vervelend dat Sophie zo ziek is joh... Wel fijn dat je morgen lekker vrij bent! En dan alleen vrijdag nog werken, heerlijk vooruitzicht!
En gefeliciteerd met je zwangere zusje, wat leuk! Mijn ouders kregen er in 2010 ook 2 kleinkids bij, Vince in februari en zijn nichtje Philou in oktober (dochtertje van mijn broertje).
@Jools: whahahaha het 'park' in plaats van de box, die vind ik ook grappig!!! :-))) Hoe is het gegaan met vriendlief en zijn operatie? Hij wil nu zeker lekker vertroeteld worden... 😉
@Lex: ja mijn schoonouders zijn net zo oud als mijn oma. Vriendlief is thuis de jongste, heeft nog een broer van halverwege de 40. Zijn moeder was 40 toen ze hem kreeg. En ik ben thuis de oudste, mijn ouders kregen mij op hun 21e. Dus dat is een behoorlijk verschil ja. Moet zeggen dat mijn sm eigenlijk heel goed bij de tijd is hoor, alleen qua ideeën en opvattingen niet haha.
En Billie blijft dus sukkelen met de koorts, he bah!! 😞 Beterschap met haar!
@Andreaaa: bijna alle baby check-ups weer gehad dus, en allemaal goed. Fijn!
@Eekhoorntje: fijn dat je exta kraamzorg krijgt! Ik ga het ook aanvragen i.v.m. mijn bekkeninstabiliteit. Ik word binnenkort nog gebeld daarover geloof ik. En anders worden de uren tijdens de kraamweek geherindexeerd. Want als je al een kleintje hebt, dan kun je ook extra uren krijgen geloof ik.
@Hier: ik heb woensdagochtend (gisterochtend dus eigenlijk) weer controle gehad bij de vk. Bloeddruk weer prima, hartje gehoord, de beeb ligt al goed diep in het bekken maar is nog wel heel beweeglijk met zijn kontje. Die ligt de ene keer links in mijn buik, de andere keer bovenin. De voetjes liggen eigenlijk de hele zwangerschap al in mijn rechterzij, dat verandert ook niet. Soms kan ik er zo eentje vastpakken haha! 😊
We hebben ook het zogenaamde bel advies gesprek gehad. Wat te doen bij een beginnende bevalling. Nou ja in mijn geval betekent dat dat ik bij het eerste de beste krampje meteen moet bellen! Met Vince is het namelijk heel snel gegaan. Ik ben 's avonds om 20.00u naar huis gegaan van de verjaardag van mijn neefje (het zoontje van mijn broertje), ik had wat (heel onregelmatige) krampjes. Thuis ben ik met een heet kersenpitkussen op de bank gaan liggen en toen kwamen de weeën die gelijk al een uur lang om de 3 minuten kwamen en een minuut duurden. Om 21u de vk gebeld, maar ze was toen nog bezig met een andere bevalling en vond me zo rustig klinken dat ze me een warme douche adviseerde en ik moest om 23u terugbellen. Maar ik had geen zin om te douchen dus ik ben lekker op de bank blijven liggen, beetje tv kijken en ondertussen op papier bijhouden hoe vaak de weeën kwamen. (dat papiertje heb ik trouwens bewaard haha, vond het laatst terug) Om 21.30u kwam vriendlief thuis van zijn werk, toen hebben we het bed bevallingsproof gemaakt, we moesten nog van kant wisselen want ik slaap rechts gezien vanaf het voeteneind, en de vk moet tijdens de bevaling aan je rechterhand kunnen staan/zitten dus ik moest verhuizen naar het plekje van René. Dus tussen de weeën en het puffen door hebben we een waterdichte molton om het matras gedaan (handig! verkrijgbaar bij bijv. Hema) en ik heb wat makkelijks aangetrokken voor tijdens de bevalling. Om 22.15u moest ik poepen, letterlijk. Ik voelde ook een soort persdrang van voren, en ik heb zelfs nog gevoeld of ik bijv. al een hoofdje ofzo voelde haha. Instinctief wist ik dat het begonnen was en dat het niet lang meer zou duren. Ik verloor ook bloed, dus vriendlief heeft de vk weer gebeld en die zou een vervanger sturen, want ze was nog steeds met de andere bevalling bezig. Om 22.30u was de vervangende vk er, en bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebben!! Wat een verrassing! Ik had wel weeën, maar ik vond ze eigenlijk nog wel goed weg te puffen, hoewel ik natuurlijk ook wel pijn had. Maar ik heb blijkbaar een hoge pijngrens. De vk heeft toen eerst alles klaargezet, vriendlief heeft mijn moeder gebeld want die mocht erbij zijn
(hij zei 'Als je er nog bij wilt zijn, dan moet je NÚ komen!!!'), en ook de kraamhulp voor tijdens de bevalling werd gebeld. Toen zijn mijn vliezen gebroken door de vk (ahhhhh dat vruchtwater voelt trouwens zo heerlijk warm onder je billen haha) en mocht ik om 23.20u beginnen met persen. En om 00.24u is Vince geboren na een uurtje persen, dus gelukkig net niet op dezelfde dag als zijn grote neefje. Al met al een bevalling van 4,5 uur dus! Alleen kreeg ik een uur na de bevalling (nadat ik voor het eerst bv had gegeven) een heftige bloeding, gelukkig was de vk er toen nog. Ik ben flauw gevallen (bloeddruk 80/50 en ik verloor 1,5 liter bloed) en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, dus daarom heb ik nu medische indicatie. Waar ik overigens heel erg van baal want ik vond het heerlijk om thuis te bevallen.
Dus jullie begrijpen: ik knijp 'm nu ontzettend. Want ik ben bang dat ik te laat ben met bellen haha! Dat ik weer 9 cm heb na het eerste telefoontje en niet eens meer naar het zkh kán. (wat ik natuurlijk op zich niet erg zou vinden om thuis te bevallen maar ja het is voor mijn eigen bestwil want ik wil dat hele circus niet nog een keer meemaken) Dus ik moet bij het eerste de beste krampje gelijk bellen. Omdat de vorige bevalling op zich prima is verlopen, begeleidt mijn eigen vk de bevalling in het ziekenhuis, dus dat is wel fijn. Mijn moeder zal er dan ook weer bij zijn.
Ik heb een geboorteplan opgesteld, kun je online doen (
http://www.knov.nl/voor-zwangeren/zwanger/de-bevalling/hoe-bereid-je-je-voor/het-geboorteplan/). Heb mijn wensen aangegeven voor tijdens en na de bevalling, mocht er iets gebeuren dan weet de vk ervan. We willen bijvoorbeeld samen het kindje aanpakken als het geboren wordt, en ik wil deze keer zelf de navelstreng doorknippen (vorige keer heeft vriendlief dat gedaan). En dan lekker minstens een uur buidelen met de beeb, lekker bv geven en genieten! En die controles komen daarna dan wel. Als alles goed gaat natuurlijk hè. Ook als ik bijv. een (spoed)keizersnee moet, dan wil dat bepaalde dingen gaan zoals ik ze wil, mits het allemaal kan natuurlijk. Ik wil dan bijvoorbeeld dat niemand anders dan vriendlief de beeb vasthoudt direct na de bevalling, totdat ik weer uit de OK ben. En dat dan eerst Vince kennis maakt met zijn broertje voordat bijv. opa's en oma's de beeb vasthouden. Dat soort dingen. (ik hou graag alles zelf in de hand whahaha)
Nou ik ga een start maken met het vakantie album. Ik ga ook niet meer proberen te slapen denk ik, dat werkt nu niet meer. Over 1,5 uur wordt Vince alweer wakker denk ik. Vriendlief had al gezegd dat hij Vince uit bed zou halen, maar dat doe ik dan zelf wel.
We hebben vandaag eerst een verjaardag, dochtertje van één van mijn beste vriendinnen wordt 1. Dan breng ik Vince naar mijn schoonmoeder, moet ik door naar bekkentherapie en daarna nog even een paar uurtjes extra werken bij mijn broer op de zaak, anders krijg ik echt mijn werk niet af voordat ik met verlof ga.