SBOud lidBerichten: 3.648Lid sinds: 9 januari 2009
Echt wel!! Stiekem hoop ik ook, dat dat straks niet hoeft, maar denk het helaas van wel.
twirlgirl schreef:Ja, ga in mijn 'eigen' zh bevallen. Wel poliklinisch.
Voelt dan wel een beetje vertrouwd denk ik (zeggen mijn collega's die bevallen zijn ook)
Ik heb trouwens buikpijn. Maar kan weer heel moeilijk naar t toilet. Kan ook wel doordat t hoofdje ingedaald is toch?!
Ben nu weer aan de rv laxo en de musli!
finaly87 schreef:Ow lees nog wat handige tips idd!
Die dextro en lippenbalsem had ik vaker gehoord, zal ik ook ff erin doen..
En wat voor mn mannetje is ook wel slim ja! 😊 heel handig om elkaar aan te vullen hihi.. Misschien alle tips ff onder elkaar zetten als een lijstje? Kunnen we ze allemaal even opslaan ;)..
Hier goed geslapen gelukkig.. Wel veel liggen draaien maar voel me wel redelijk "uitgeslapen".. Dus laat manlief even uitslapen, ik ben op met Jay, we gaan nu ff ontbijten x
Evi1987 schreef:@Ikke: wat een gedoe zeg zo maaaar als je je dan ziek kan melden is dat wel erg fijn!
Arme Fleur, gaat nog steeds niet geweldig dus. Hopen dat ze het snel doorheeft met ademen. En natuurlijk wel heel leuk dat je vanavond Sem de fles mag geven 😃
@Nienke-SB: beiden slecht geslapen dus meiden. Straks nog lekker een dutje?
@Finaly: gelukkig een keer goed geslapen 😃 ook wel fijn.
@Tinkerbell: ben benieuwd of je die vk die de nacontrole doet een beetje leuk is. Zal wel toch 😃
Hier straks even de fysio bellen. Mijn bekkeninstabiliteit straalde altijd uit naar mijn rechterbil en rug maar sinds een aantal dagen straalt het heel erg door naar mijn linkerbil. Het er bijna continue last van. Elke keer als ik omhoog kom of net bij aankleden of even een klein stukje bukken etc lijkt het daar verkeerd te schieten en heb ik zo'n pijn dat ik niet eens kracht op mijn linkerbeen kan zetten! sta ik daar dus zonder te kunnen lopen, te gaan zitten of wat dan ook. vandaag ook even Ukje in de gaten houden want hoewel ik de kleine wel goed voel voel ik hem/haar de laatste dagen wel echt minder en vandaag voelde ik alleen 1x een billetje licht verschuiven toen ik er hard op zat te porren met mijn hand.
nienke schreef:Ziekenhuis tas:
- Ponskaartje
- Sultana / meuslirepen / dextro snoepjes / rol snoep / kauwgom
- Klein geld (parkeren)
- Lippenbalsem
- Pyama
- lang shirt
- ondergoed + voedingsbh
- warme sokken
- slippers/sloffen
- babykleertjes 2 setjes, (dus pakje, mutsje, slofjes, vestje, rompertjes)
- omslagdoek voor kindje
- puzzelboekje/tijdschrift (voor beide)
- fototoestel (en lader)
- mobiel-lader
- toiletspullen: shampoo/douchegel/tandenborstel/tandpasta
- voor aangifte bij gemeente:
[LIST]- erkennings papieren en GP-boekje of je trouwboekje
- id / paspoort
[/LIST]
nienke schreef:welke maten babykleertjes nemen jullie mee?
ik heb nu klaar liggen 1 pakje maat 50 en 1 pakje maat 50/56
Iet schreef:@nienke; ik neem alleen maatje 50 mee, heb in broekjes ook maat 44, omdat wij maar een klein kindje verwachtten!
@ikke; jeetje wat een gedoe weer zeg met je werk. Laat ze maar! Uiteindelijk komt dat wel. Wat goed dat Sem vanavond zijn eerste flesje mag! En idd dat jij dat mag doen is nog veel leuker en ook zoals t hoort natuurlijk! Wat naar dat Fleur niet opknapt, hopelijk weten ze snel wat er is! Welke gyne had je in Veldhoven, ik zit daat ook nl.
@rosanne; als je echt veel pijn tijdens de bevalling kan je toch nog om pijnmedicatie vragen! Idd sterkte tijdens de bevalling, dat klinkt zo raar, maar dat zeggen veel mensen! Maar ook jij kunt gewoon bevallen! Er is nog nooit een kindje blijven zitten! En als t niet lukt so be it, dan maar een ks, maar dan heb je toch iig je best gedaan!!!
@evi; balen zeg van die pijn, ik heb ook af en toe pijnscheuten in mijn re-bil, dat schiet er dan ineens in en dan heb ik echt zoiets van aarrgghh, met Mees had ik dit ook wel, maar nu is t toch wel wat erger. Hopelijk heeft de fysio een goede oplossing voor je!
@nienke; werk ze!
Iet schreef:Toen was ik ruim 34 weken en toen was de kleine net 2 kilo. Ze schatte toen op een kleine 6 pond, dat woog Mees ook en de broekjes in maat 50 waren toen nog echt te groot voor hem.
As donderdag heb ik weer een groeiecho, om te kijken of de groei netjes op de lijn blijft.
Evi1987 schreef:haha nou ik denk dat ik de trotse oma's dan maar naar stad stuur voor kleertjes. Lief heeft geen idee van wat de baby aanmoet en hoe dat zit met de maten haha. Dan gaat het nog verkeerd ;)
linnie26 schreef:Voor de moeders onder ons, wat hebben jullie allemaal in de commode liggen? Hebben jullie daar ook de rompertjes in liggen? Ik heb nu de luiers, doekjes, hydrofiele luiers/washandjes in liggen. Maar ik weet niet zo goed wat ik met de lakentjes, rompertjes en sokjes moet...
SB schreef:@ Ikke, jeetje arme Fleur. Ze moet het nu dus zelf doen met haar kleine lichaampje. Het is wel een echt vechtertje hoor! Hopelijk knapt ze snel op. Mag je haar vanavond nog wel buidelen of niet?
twirlgirl schreef:VRAAGJE: Wat hebben jullie allemaal op het to do lijstje staan voor na de bevalling?
Evi1987 schreef:@SB: balen van de kinderwagen! Wel een goeder service gelukkig.
Veel plezier bij de controle vandaag en gefeliciteerd met je 35 weken.
@Tinkerbell: druk dagje in het ziekenhuis dus. Veel plezier met de groeiecho 😃
@Twirgirl: het lijstje is voor mijn man gemaakt dus bovenaan staat: kraamzorg bellen, ziekenfonds bellen, 'gewone' verzekering bellen, geboortekaartjes bestellen (doorgeven) en kindje aangeven. Heb overal de polisnummers en telefoonnummers enzo bijgezet. Verder kon ik even niets bedenken.
Hier net de huisarts gebeld. Ook daar kan ik pas vrijdag terecht... nou dat word dus verder afzien. Beetje jammerlijk. De pijn word niet minder en niet erger. Ene moment is het wel prima, andere moment kan ik weer niet bewegen van de pijn. De kleine is gelukkig sinds vannacht wel weer lekker druk.