Dankjulliewel meiden!! Ben er echt van in de wolken. Wat is het toch bijzonder en wat ben ik dankbaar voor dit wondertje.
Prinses, heel herkenbaar... ik heb vanaf 2 weken na T.ygos geboorte getobt met zijn slaapjes overdag. Overal om mij heen zag en hoorde ik over bays die heel de dag sliepen. Tygo sliep met 6 weken door van 21 tot 6uur. Maar overdag sliep hij zelden. Hooguit 2x 1 uurtje op een dag en dat was dan veel. Het heeft bij mij zo'n 9 maanden geduurd voordat ik kon accepteren dat hij geen slaper is. Toen ik dat ging accepteren ben ik direct over gegaan op 1 slaapje. 1 slaapje van 13:00 tot 14:30. Hij moest dan van mij tot die tijd minstens in bed blijven. Ik ben toen gaan werken met een muziekdoosje. Muziekdoosje aan = slapen. Werd hij na een halfuur wakker, deed ik t muziekdoosje weer aan. Het heeft 3 dagen geduurd en enig protest, en toen snapte hij het. Sindsdien slaapt hij nog steeds elke dag van 13:00 tot circa 14:30. Oke het is nog steeds niet-veel maar so be it. Kindjes zijn nou eenmaal geen robotjes die je voor kan programmeren. Niet druk om maken dus maar een weg in zien te vinden waar jullie allebei blij van worden. En tjah, mijn ervaring is dat ze het op den duur echt wel opgeven na laten janken. Misschien de eerste dag nog niet, maar zeker de 3de of de 4de dag conseqent volhouden van mama wel hoor.
mamasince2010Oud lidBerichten: 728Lid sinds: 17 juni 2011