linda, ik snap wat je bedoelt qua "mondmotoriek" maar als je met 6 maanden start ipv 4 maanden is dat daar absoluut niet nadelig voor hoor.. ja 1,5 wat je verteld dan wel, logisch.. maar met 6 maanden niet. Anders zouden bv-baby's niet pas met 6 maanden aan de bijvoeding "mogen" (ivm antistoffen, vermindering bv, etc..).
sterre, je hoeft echt niet bang te zijn als je met 6 maanden zou beginnen dan je Liz te kort doet, en zeker niet wat betreft t kieskeurig zijn later.. als je vanaf 6 maanden zou beginnen met gevarieert aanbod en eten op een prettige manier introduceren is dat ook prima. Maar als je wel graag eerder wilt beginnen kan dat ook wel. Alleen dan wel heel rustig aan. Er wordt aangeraden te beginnen met een hapje groente zodat ze niet meteen aan zoet wennen en daarom groente-smaak niet willen.. misschien heb je hier wat aan..
http://www.nutriciavoorjou.nl/babymaanden/paginas/4-5-maanden.aspx Draagdoek; ik heb de tricot-slen.. en die is fijn hoor! Draag Tyler soms op de buik tegen buik manier met losse beentjes.. als ie wat ouder is kan ik hem ook op de zij doen.. op de rug dragen vind ik zelf niets.. en met rug tegen mn buik vind ik ook niet zo leuk, maar das misschien in de zomer wel leuk in de tuin ofzo.. Ik ga sowieso nog niet ermee naar buiten.. komt wel met t mooiere weer misschien.. anders moet je zo een groter vest/jas kopen enzo.. Ik heb ook een draagzak, die kun je boven je jas dragen.. zou dat dan eerder doen maar nog niet nodig gehad. Gebruik de doek gewoon voor binnen als Tyler moe is maar onrustig of als ik even mn handen vrij moet hebben maar Ty onrustig is. Meteen stil erin!
Manlief is met Tyler naar cb geweest.. ik heb een nieuw gastkindje die nog moet wennen dus ik kpn niet weg. Tyler weegt nu 7385 gram en is 66,5 cm.. hij is maar 350 gram aangekomen in 2 weken, maarja afgelopen dagen dronk hij minder.. Is trouwens niks van gezegd hoor want gewicht en lengte is beide boven gemiddeld haha. Hij ontwikkelt ook prima en is erg sterk. :D.. En ze denkt dat zn ogen blauw blijven hihi, ik ben bang van niet!
Mijn schema voor Jayron vanaf 5,5 maand was als volgt:
07.00: papfles (180 cc water, 6 schepjes nutrilon 2, 2 schepjes rijstebloem)
09.30: fruithapje (ik prakte/pureerde zelf een stukje vers fruit, potje kan ook)
10.00:
slapen12.00: fles (180 cc water, 6 schepjes nutrilon)
15.00:
slapen
17.00: groentehapje
19.00: borstvoeding (maar dan in fv gevallen een fles ;)) en naar bed!
23.00: papfles (180 cc water, 6 schepjes nutrilon, 2 schepjes rijstebloem) dit gaf ik al slapende in zn bedje..
Dat zijn dus intotaal 4 flesvoedingen en een groente en fruithapje.. dit zou je vanaf 4 maanden zo kunnen doen..
Vanaf 6 maanden verandere t schema iets, toen gaf ik om 09.30 een soepstengeltje of broodkorstje en wat water. om 14.30 een fruithapje (kan ook andersom, sochtends fruit, smiddags soepstengel/korstje-water) Voor de rest t zelfde.. De vaste slaapjes om 10.00 en om 15.00 werkte perfect en heeft ie van 5 maanden tot 17 maanden zo gedaan 😃 Kijk maar wat je/jullie er mee kan!