Nou daar ben ik weer hoor. Toen we maandag terug kwamen van ons geslaagde weekendje in Duitsland bleken het internet en de telefoon het hier niet meer te doen. Vrijdag komt er een upc monteur langs. Vanmorgen deed de boel het opeens weer, toen weer even niet en nu weer wel....eens zien voor hoe lang, maar vandaar mijn korte berichtjes. Ik heb nog geen mobiel internet, heb alleen internet op mijn tel. via de wifi (vanaf volg. week donderdag gaat mn internetabbo op mn mobiel in:)). Heb af en toe via de wifi even meegelift op het mobiele internet van jw, maar dat kost hem datalimiet en veel batterij, dus was echt telkens voor eventjes.
Maar goed we zitten nu dus midden in de onderzoeken. Mijn bloedonderzoek aan t begin van mn cyclus was helemaal goed en de zaadtest was ook helemaal top: 41 miljoen zaadcellen en wat betreft de kwaliteit daaran dat wordt uitgedrukt in een cijfer en moet boven de 7 zitten. Dat cijfer was dus 68, leek me wel hoog genoeg haha alhoewel het me niet zoveel zegt.
Gisteren mij eiblaasmeting en er zat toen dus alweer een eiblaas van 17,5mm. Vanaf die grote groeien ze eigenlijk altijd wel door zei de gyn. Bij 22 tot 24 mm springen ze en van de grote die ik had groeit het met 2 mm per dag. Doorgerekend kom ik dan uit op een eisprong op dag 12 wat wel klopt met mijn cycluslengtes:) Baarmoeder zag er weer goed uit, slijmvlies was alweer aangegroeid tot 8,5mm wat ook top was. Tot dan toe alles volgens het boekje.
Maar toen dus vanmorgen de samenlevingstest. Gisteravond verplicht moeten klussen (niet zo er haha), maar de test was vanmorgen niet goed (negatief). Met een spuitje zuigen ze vanuit mijn baarmoedermond wat slijm dat direkt onder de microscoop bekeken wordt. Er moet dan minimaal 1 levende en goed bewegende zaadcel zichtbaar zijn voor een positief resultaat, maar er waren dus gewoon helemaal geen zaadcellen zichtbaar. Mijn slijm zag er overigens wel heel mooi en helder uit.
Uitslag zaadtest werd nog een keer bekeken (had nu een andere gyn), maar de uitslag was toch echt top.
Nu moet vrijdag de samenlevingstest over, dus morgen weer klussen op recept. Het kan een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn dat de test nu negatief is. Bij een negatieve uitslag doen ze hem altijd een keer over. Als het vrijdag weer niet goed is, dan moet het dus wel zo zijn dat mijn slijm het zaad doodt. Dat is simpel op te lossen met iui, omdat daarmee het zaad voorbij de baarmoedermond en dus voorbij het slijm ingebracht wordt. Als dit het is vind ik dat dus niet zo erg, omdat ik eigenlijk hoop op een oorzaak voor al dit lange wachten, maar dan wel een simpele oorzaak, omdat we van tevoren afgesproken hadden bijvoorbeeld geen ivf te gaan doen (gaat teveel druk op onze relatie en gezinsleven leggen), maar wel iui, omdat dat niet zo ingewikkeld is.
Maar goed, eerst vrijdag maar eens afwachten en dan nog eind volgende week bloedprikken op progesteron, want daar kan het ook nog aan liggen.
@lautje, wow wat is Kevin groot idd. Jolijn schat ik op zo'n 84 a 85 cm en 12 kilo. Ze is best zwaar dus en ook beslist niet mager haha
@luna, stomme oefenweeen, niks aan! blegh!
Eh bedjes.....nog geen verstand van. Ik lees geinteresseerd mee. Hier nog geen redenen om een ander bedje aan te schaffen.
Straks met Jolijn naar de kindermusical Thomas de trein. Zin in!