[h=5]Maand rust genomen van de iui, rustmaand uiteraard wel zelf goed benut, maar natuurlijk niks geworden. Ronde 30! werd vorige week een feit en hoe toepasselijk, op de 30e van de maand hadden we in het ziekenhuis het evaluatiegesprek van de afgelopen 4 iui's en voorlichting over iui met hormonen.
Het blijft onverklaarbaar waarom het niet wil lukken, er is niet echt een vinger op te leggen waar het aan ligt. Ze ziet wel een paar kleine dingetjes die misschien iets zouden kunnen betekenen, maar dat zijn steeds weer andere, die bij een volgende poging dan wel weer goed zijn. Zo was bij iui 3 de hoeveelheid zaad opeens een stuk minder: 0,6miljoen. Keren daarvoor ong. 52 miljoen, dus nogal een verschil, bij poging 4 was t aantal weer omhoog naar 4 miljoen. 4 miljoen en 52 miljoen is gewoon goed zei ze, 0,6 nog wel voldoende voor iui.
Bij poging 4 was mijn baarmoederslijmvlies bij de laatste meting voordat we de iui deden nog wat dunner: 5mm ipv 8,5mm zoals de keren daarvoor.
En toen ik afgelopen zomer 2 temperatuurkaartjes had, liet de 1e geen goede stijging in de 2e helft zien. Daarom toen op progesteron geprikt, die waarde was wel mooi hoog en temperatuurkaartje daarna was ook veel mooier, maar het zou een aanwijzing kunnen zijn dat mijn progesteron gehalte soms misschien niet snel genoeg stijgt na de eisprong.
Maar het blijft allemaal dus een beetje gissen, maar het lijkt wel alsof niet altijd alle factoren voor de volle 100% goed zijn en dat er af en toe een dingetje is dat net even minder goed meewerkt. Maar ook die conclusie is giswerk.
We hebben nu 3 opties: hormonen spuiten, clomid tabletjes gebruiken of utro bollen gebruiken. Dat met die clomid tabletjes was weet iets nieuws zei ze, waarvan onderzoek aangewezen had dat het net zo goed zou zijn als hormonen spuiten alleen heeft het een iets andere werking. Ze heeft het uitgelegt, maar ben t verhaal even kwijt. Mijn mannetje kijkt nu wel positiever tegen hormonen spuiten aan, omdat de gyn uitgelegd heeft dat je daar eigenlijk geen stemmingswisselingen van krijgt. De clomid zou dat wel doen.....Wat zijn jullie ervaringen?
Omdat het op de dag van het gesprek dag 3 van mijn cyclus was en het hormonen spuiten in mijn geval vanaf dag 2 zou moeten was dat niet meer haalbaar. Ik had ook niet verwacht dat mijn mannetje meteen de rustpauze op wilde heffen en door wilde gaan, maar dat wilde hij opeens wel haha:) De clomid tabletjes zouden moeten vanaf dag 3, maar dat vond mijn man wel iets om eerst goed te overwegen vanwege het mogelijk bitch effekt.
Daarom gaan we nu de gewone iui doen, maar dan met die urto bollen na de eisprong. Ik zou er geen last van moeten hebben in de zin van stemmingswisselingen ofzo en het is het proberen waard. Daarna zien we wel weer.[/h]