@Marlou: welkom hier! Wat fijn dat je zo snel aan ICSI mag beginnnen. Na al die ellende hoop ik echt voor je dat dit 'zn vruchten af gaat werpen" Ik weet niet veel van die behandelingen af hoor, vanaf wanneer verwacht men activiteit te gaan zien? Hopelijk is het maandag ook op de echo te zien! Spannend hoor...
@Mariska: Dit is wat ze op internet over cervixslijm zeggen. Als je een paar maandjes dit in de gaten houdt zie je toch dat dit aardig klopt, bij mij iig wel. Misschien verloopt het niet direct zo bij jou ivm ontpillen, dat kan natuurlijk maar heb ik helaas geen ervaring mee
Patroon van cervixslijm
Cervixslijm Omschrijving Buitenkant vaginaVruchtbaar (Menstruatie)
nee
Niets, droog
Geen cervixslijm aanwezig
Droog
nee
Plakkerig
Plakkerig, korrelig, kruimelig,
gummieachtig, opgedroogd is het
rubberachtig. Troebel.
Droog of plakkerig
nee
Crèmeachtig
Lotionachtig, melkachtig, troebel.
Wit of geel van kleur.
Nat, koud, vochtig
beetje
Waterig of rauweiwit
Glibberig, tussen twee vingers
uit te rekken als elastiek.
Doorzichtig van kleur.
Nat, glibberig, vochtig
ja
Niets, droog, plakkerig
Geen cervixslijm aanwezig of
een beetje plakkerig, korrelig slijm
Droog of plakkerig
nee
(Menstruatie)
nee
@GP92; ontpillen dat kan per persoon zo verschillend zijn... bij de een is het niet nodig, direct een goede cyclus of al zwanger. De ander heeft een onregelmatige cyclus dat steeds regelmatiger wordt, soms duurt het bij de eerste cyclus na de pil heeel lang voordat je ongie wordt waarbij sommige zelfs medicatie krijgen om het te helpen opstarten omdat het zo lang duurt. Er valt helaas niks over te zeggen dus en is bij iedereen anders... Ze zeggen dat als je vor de pil een regelmatige cyclus hebt dat dat na je pil ook vanzelf weer zal ontstaan.
Hier; pfff begint nu spannend te worden... nog geen bloed vandaag op mijn NOD... Ik wacht nog 24 uur af en als er dan nog steeds geen bloed is ga ik maar een testje doen. Als ik vanaaf gewoon thuis was geweest had ik misschien nu al niet meer in kunne houden. Helaas moet ik vanaaf werken tot 23.30, mijn man moet overdag werken en die is als ik thuis kom ook helemaal kapot. Niet echt leuk om nu al te testen, dan te moeten werken en mannetje pas heel laat zien. Om die reden kan ik het ook voor mezelf goed volhouden om niet te testen. Weinig last van "kwaaltjes" hiero. Mijn borsten zijn wel wat pijnlijk. Verder heb ik af en toe wat krampachtig gevoel in mijn lies. Dan denk ik, ja daar komt mijn ongie! Maar dan houdt het weer op. Baarmoedermond lijkt ook nog gesloten en een hard rond bolletje...
Begin zo onderhand te bedenken dat ik niet ongie wil worden, wil al helemaal geen negatieve test in handen hebben, begin te bedenken hoe ik de test zal doen, hoe ik mijn man dit ga laten zien, we kunnen als het zo is het met de kerst vertellen aan de familie, heb dan vakantie dus kunnen we gezellie naar de babydump... hahaha mijn gedachten hier beginnnen op hol te slaan! Weet nu al dat als ik ongie wordt of een negatieve test heb dit behoorlijk zal tegenvallen en ik teleurgesteld ben. Maar hopen dus dat het morgen goed nieuws is!!! Laat het morgen wel even weten.