Zo hé, moest 3 pagina’s terug bladeren om mijn laatste bericht terug te vinden!! (ik maak het goed door lekker lang bericht te plaatsen)
@Niena: Ongi! Op zich fijn dat je nu wel goed inzicht hebt in je cyclus. En netjes ook 2x 28. Fijn dat je er zo luchtig over bent. Maar als je inderdaad had voorgenomen om er pas in 2012 voor te gaan, dat helpt denk ik wel.
@Wensje: Ik heb het al eens gezegd op dit forum, maar 2 vriendinnen van mij hadden pas bij een week over tijd een positieve test. Dus houdt moed! Geen bloed…
@Mariska: Volgens mij zijn die testen er idd binnen 1 of 2 dagen.
@Jannie: Je zei dat wij zoveel wijzer klinken, maar dat is maar 2/3 maanden verschil hoor. Die voorsprong is straks wel weer weg 😉 En daarom zit je hier toch? En ik heb laatst op m*rktplaats 3 boeken gekocht voor een prikkie (zwanger worden, zwanger zijn en bevallen) en die over zwanger worden heb ik al helemaal gelezen. Ik hou er wel van om een beetje kennis te hebben. Goed dat je de testen hebt besteld!
@meisje79: Kan me goed voorstellen dat je wacht met vertellen tot de echo. Ik heb zelf een beetje als stelregel: ik vertel het alleen aan de mensen aan wie ik het ook zou vertellen als het mis zou gaan.
Voor nu heb ik 2 vriendinnen ingelicht en verder niemand. Ja, 2 andere vriendinnen heb ik in het voorjaar gezegd dat we er wel aan zaten te denken. Ik zou het best aan iedereen willen vertellen, maar heb er geen zin in dat iedereen dan elke keer vraagt: “En, al nieuws?” Zeker als het wat langer duurt… (en ben 30 dus de kans is groot dat het niet zo soepel gaat als gedacht)
Verder ben ik nog totaal niet bezig met kinderwagens of andere baby-tools, maar ik heb al wel een “moodboard” gemaakt voor de kinderkamer ;-). Ik had laatst zelfs al bijna een kastje gekocht haha. Meisjesnaam heb ik ook al jaren in mijn hoofd en mijn vriend is ook erg enthousiast over die naam (grappig, want verder vindt hij nooit wat leuk, jongensnaam wordt een ramp). Alleen zo jammer: 1 van zijn meer dan 20 neven/nichten heeft een kindje dat zo heet. Daarom had ik de naam eigenlijk af laten vallen, maar ik zie die mensen 1 keer per jaar op de verjaardag van oma, verder nooit. En het kind heb ik nog nooit gezien. Wat zouden jullie doen? Laat je je daardoor beïnvloeden? Kindje zou wel dezelfde achternaam hebben trouwens.
O en het geslacht maakt me niks uit, maar mijn vriend wil liever een jongetje (zodat hij zelf weer lekker met de lego kan spelen), dus om hem zeg ik: jongetje. Maar voorlopig probeer ik me daar nog niet zoveel mee bezig te houden. Eerst maar eens zorgen dat ik zwanger word!
Ik heb me vanochtend in de trein wat zitten verdiepen in al die methodes om je cyclus in kaart te brengen en ik denk toch dat ovulatietesten en bv je temperatuur bijhouden best goed zijn om inzicht te krijgen in je cyclus, zeker als je wat onregelmatig bent. En laten we de billingsmethode niet vergeten. Temperaturen heeft overigens geen nut bij het vinden van je eisprong: je temperatuur stijgt pas als je eisprong al is geweest… Maar goed, het is wel gratis en super makkelijk om te doen. Maar idd, laat het niet je leven beheersen! En verstop die testjes desnoods op de wc (in een mooi 'decoratie'-doosje ofzo), zodat je ze stiekem kunt doen als manlief er nog niet zo van gediend is.
Ik zag vanochtend ook een online zwangerschapstest op
http://www.ikbenzwanger.com/zwangerschapstest.php (grappig, maar ergens natuurlijk totaal onbetrouwbaar)
De uitslag kwam bij mij neer op: je hebt gewoon ongesteldheidsklachten en bent niet zwanger. 😞 Ik heb nog altijd buikpijn (met vlagen, wel minder), heb het vaker koud (ben normaal geen koukleum), steken richting liezen. Maar mijn borsten zijn niet anders dan anders, eetlust onveranderd (eerder minder dan meer), niet meer afscheiding dan normaal, niet nog meer moe dan normaal… Tja, misschien toch mijn verwachtingen bijstellen… Heb het een paar dagen zó gehoopt! Ben er nu wat relaxter onder.