Nou, zit nog steeds te wachten... een belletje (om te checken dat ze echt vandaag komen anders komen ze maar heel veel weken later!) leerde dat ze komen VANAF 8 uur... dus nu zit ik in een sauna te bakken tot ze komen, wat natuurlijk onder mijn middagdutjestijd gaat zijn, zul je zien! Pff.... zweeterdezweet... maar ja, dan hoop ik dat het in die 4 uur warm genoeg in huis kan houden...
Lisi, dit lijstje stond op babybytes bij 38 weken... daar zit je gewicht dus ongeveer in 😉
[h=2]Gewichtstoename[/h] Gemiddeld komt een vrouw tijdens haar zwangerschap zo'n 12 kilo aan. Maak je geen zorgen als jij maar 5 of misschien wel 25 kilo aankomt, bijna alles is normaal.
Hier zie je een overzichtje van waar die kilo's nu vandaan komen:
- Baby: 3200 tot 3500 gram
- Extra vocht: 2000 gram
- Extra vet: 2000 gram
- Extra bloed: 1500 gram
- Baarmoeder: 1000 gram
- Vruchtwater: 800 gram
- Placenta en vliezen: 750 gram
- Je borsten: 400 gram zwaarder dan voor de zwangerschap
oh...die foto had er niet bij gehoeven maar blijkbaar is dat zo 1 geheel...
Tanja wil je NOOIT meer zulke boodschappenlijstjes plaatsen als ik vervolgens niet meer op tijd bij een supermarkt kan komen?? Ik had gisteravond opeens vreselijk veel zin in dat ijs van jou...!!! Maar ja, het was al te laat...
Kan me goed voorstellen hoor, dat je je zo voelt, al zullen de moontjes wel een mooie duit in het zakje erbij doen... ik ben met Jesse net 3 dgn voor de uitgerekende datum bevallen, ik weet ook niet hoe ik gereageerd zou hebben als ik er toen overheen zou zijn gegaan... En nu ga ik er dus ook vanuit dat deze eerder komt maar dat hoeft helemaal niet. Nou ja, we zien wel... binnen nu en 2 week is de kleine er, ik hoop voor je dat het zo snel mogelijk is!!
NoaM, eng he, als ze zo hard vallen!! Ik heb Jesse hier een keer van de wasmachine laten afvallen, hij was een beetje boos en ik deed 1 stap opzij om snel even iets te pakken en huppakee, hij viel zo voorover naar beneden en landde ook op zijn achterhoofd... Pfff... wat dat betreft heb je wel een sterk hart nodig als mama! Maar fijn dat alles goed is en hij lekker geslapen heeft!!
Gefeliciteerd met onze 38 week!!
Mama, wat grappig dat L zo zijn eigen 'zusjes'naam heeft bedacht en dat dit ook nog een officieel woord daarvoor is in Suriname! Lief hoe hij meeleeft en wil dat zusje eruit komt!!
Eliza, ik zou gewoon lekker gaan hoor!! Heerlijk naar de zon, romantisch met z'n tweeen... hmmmm... 😃
Oh ja, die griep Lisi, idd zal je het virus dan nu al te pakken hebben dus of het dan nog verschil uitmaakt? Maar snap wel dat je daar van baalt!! Zijn hier ook nog steeds verkouden, nu komt er een keelontsteking bij en begint manlief ook nog eens even. Ben het wel zat hoor, al dat gekwakkel, ik maak me vooral druk om de baby.. als we nog grieperig of verkouden zijn als de baby komt, dan geloof ik wel dat ik die bevalling door kom... maar ik maak me dan zorgen of de kleine niet gelijk ziek wordt! Teveel nare ervaringen met Jesse+virusjes(=ziekenhuis) op zo'n jonge leeftijd... Maar goed, misschien krijgt die uk nu voldoende antistoffen mee via het bloed en straks via de bv...
Susie... nog 1 dagje en dan wordt je ingeleidt!!!!!!!!!!!! Spannend meid! Enne... ik zou idd ook proberen te regelen dat manlief thuis blijft... als je toch weet dat het je laatste avond is voor de kleine komt, dan moet je daar toch heerlijk van genieten!! Als die kleine er is slokt die weer zoveel op... Tja... Maar als je een eigen bedrijf hebt snap ik ook wel weer dat het wat lastiger ligt... Aan de andere kant...stel dat het spontaan zou beginnen vanavond, dan zou hij toch ook thuis zijn?
Nou, ik ga ff snel wat opruimen, mijn collega komt zo toch nog even langs om naar de plannen te kijken... Heb nu toch niets beters te doen, want ik durf geen was aan te zetten, want dan komen ze natuurlijk voordat het programma is afgelopen, of... nou ja 😃 Weer een rustig dagje vandaag dus!!
Oh, gister nog heeeeeerlijk naar zwangerschapszwemmen gegaan, maar helaas heeft het geen weeen opgeleverd, hahaha... heb nog zo mijn best gedaan om lekker in dat water te huppen en springen 😉