amore; kei goed toch!! anders moet je zon speelkleed wat je hbet voor autos om om te rijden.. (weet je dan wat ik dedoel??) die zijn ook stroef en dat gaat prima! wij hebben gelukkig houten vloer! 😊
enne voel je niet schuldig alleen maar fijn toch!! 😊
6de ziekte; hij heeft nu vlekjes op zn romp maar heeft er geen last van hoor! vorige week heeft ie de koorts al gehad dus dat was het ergste dus gewoon een vrolijk mannejte hier! 😊
ik had van de week iets gemaakt met spinazie dit ik misschien wel handig om te weten voor de mamas die ook iets met spinazie willen maken!!
mag je spinazie opwarmen;
Ja, dat mag. Het is wel belangrijk dat je restjes spinazie na de eerste bereiding snel laat afkoelen en in de koelkast bewaart, bij 4 tot 7 graden Celsius. Zo krijgen bacteriën die de potentieel schadelijke stof nitriet produceren, minder kans om te groeien. Bewaar restjes
nitraatrijke groente niet langer dan 2 dagen in de koelkast en geef ze niet aan kinderen die nog geen 6 maanden oud zijn. Invriezen van spinazie mag overigens ook gewoon.
Waarom mag je geen vis bij spinazie eten?
Het Voedingscentrum adviseert om nitraatrijke groente, zoals spinazie, andijvie of rode biet, niet te combineren met vis, schaal- en schelpdieren (uitgezonderd zalm en makreel). Deze combinatie kan namelijk nitrosaminen laten ontstaan. Nitrosaminen zijn in proefdieronderzoek in verband gebracht met de vorming van (maag)kanker.
Het nitraatgehalte in spinazie is de laatste jaren verminderd, maar in combinatie met vis blijft het risico op de vorming van nitrosaminen. Nitraatarme groenten zijn onder meer asperges, aubergine, worteltjes, bloemkool en broccoli.