@ poele: geneeskunde en biomedische wetenschappen. Vanwege de boetes bij een dubbele studie heb ik het zo uitgekiend dat ik 30 en 31 augustus officieel afstudeer en mijn diploma's krijg. Dan heb ik daar geen last van. Wb facebook.. daar heb ik niemand van jullie op. Ik wil eigenlijk anoniem blijven. Dat klintk misschien een beetje vreemd, maar ik vind het heerlijk dat ik zo met jullie kan kletsen zonder me ergens voor te schamen of wat dan ook... Plus dat ik wil voorkomen dat ik één van jullie ineens als patient in mijn spreekkamer krijg en dat ik dan weet... de kans is natuurlijk niet groot, maar ik vind het fijn zo (sorry).
Ps: heerlijk he dat schateren 😉 juist vaak om de simpelste dingen zoals een heggeschaar zijn mega interessant 😊
@ natje: 9 maanden.. wat is de tijd enorm gevlogen. Het voelt zo kort geleden dat we nog allemaal aan het wachten waren op de bevalling en allemaal zo ongeduldig waren, haha!
@ tanja: waar heb je eigenlijk allemaal op gelet bij het kopen van de auto? nog tips, mochten wij ook een andere bolide gaan aanschaffen (en misschien ooit nog wel meer kindjes krijgen;))
wb slapen: hier regelmatig ook maar 1 slaapje. Ik krijg hem in de ochtend vaak niet meer in bed. Als hij niet moe is krijst hij de hele boel bij elkaar en staat gewoon in zijn bed naar de deur te janken. Als hij sohctends niet slaapt, dan smiddags vaak wel laag en anders twee keer kort. Ik denk dat hij een beetje in de overgangsfase zit van 1 naar twee slaapjes.
@ amore en poele: ik heb ook veel te lang doorgelopen met de klachten (na bijna 6 maanden nog steeds geen seks vanwege de pijn). Toen was ik het zo zat (en we speelden ook met het idee om voor een tweede te gaan), dat ik een afspraak heb gemaakt bij de gynaecoloog. En hoewel het soms even vervelend is, ik voel me nu zoveel beter. Het is echt fijn om weer een normaal seksleven te hebben met mijn man. Eerst had ik er ook geen zin meet in, maar ik merk nu hoe belangrijk het is. Dus mijn tip is om toch te gaan. Je kunt ook aan de huisarts vragen of je direct naar de gynaecoloog mag... (ik heb zelf gewoon een afspraak gemaakt bij de gyn, daar gezegd dat ik niet wist dat ik een doorverwijzing nodig had en vervolgens de huisarts gebeld dat ik een doorverwijzing nodig had omdat ik er al geweest was... zo heb ik de ha omzeilt, haha!)
PS: ik vond het trouwens achteraf erg meevallen bij de gyn, het voelde helemaal niet raar ofzo. Ik moet zeggen dat toen ik zelf op de gyn zag en patienten zag dat ook doodnormaal vond... ik dacht daar echt niet over na.
@ stampertje: sprong is met 35 weken ongeveer. L zit er nu middenin, hij is extra chagerijning als hij moe is of honger heeft, maar ik zie ook wel dat hij meer verbanden gaat leggen. Het is de sprong van relaties:
http://www.oeiikgroei.nl/baby/speeltijd-baby/26-37-weken-de-verrassingsdoos/@ poele: wat L ook doet met zijn slaapjes, hij gaat altijd om 19:00 naar bed en hij komt er dan ook echt niet meer uit. Als hij wakker is en moet huilen oid dan ga ik weleens op zijn kamertje in de schommelstoel zitten met hem, of liedjes zingen (ik laat hem niet langer dan 10 min huilen), maar hij moet wel gaan slapen. Verder zorg ik dat ik overdag het niet donker maak en savonds wel, om aan te geven dat hij in zijn 'lange' slaap zit en dus niet meer op mag in de avond. Overdag wisselt het. Ik doe hem na 17:30 ook niet meer naar bed, zodat hij moe genoeg is om 19:00. Hij gaat meestal zonder morren meteen slapen om 19:00. Op de andere tijden is het weleens een strijd en soms geef ik dan toe. Het moet wel zin hebben... Hopelijk heb je hier wat aan...
ps: 3 uur per dag...? was het maar zo, dat red hij vrijwel nooit!
Afgelopen week naar het CB geweest: 70 cm en 8.6 kg. Hij zit nu wel onder het gemiddelde qua lengte, terwijl hij er eerst steeds boven zat (en zijn ouders ook). Verklaring nu was dat het zo'n beweeglijk ventje is en daarom even wat minder hard groeit... hebben jullie dat ook, dat je kindje even wat minder hard groeit?