Poeh dat is heftig Jes, ik kan me voorstellen dat je het ff kwijt moest. Kende je ze ook echt of dat niet?
Monalisa, ja je kindje kan een heel andere bloedgroep hebben dan jij en dat maakt op zich niet uit als het maar ook negatief is. Als de bloedgroep van je baby positief is kan het zijn dat jouw lichaam antistoffen tegen de bloedgroep van je baby aan gaat maken en dan kan het dus zijn dat jouw baby bloedarmoede krijgt en dus in nood komt. Daarom prikken ze je met 27 weken nog eens. Dan kunnen ze de bloedgroep van je baby bepalen en weten ze dus of je kindje wel of niet gevaar loopt en of jij dus met 30 weken een injectie moet krijgen om tegen te gaan dat je antistoffen aanmaakt. Je krijgt dan ook meteen na de geboorte nog zo'n injectie omdat het ook voor een evt. volgende zwangerschap anders consequenties kan hebben. Je hoeft dus géén bloedtransfusie te ondergaan en de kans dat je hierdoor in het ziekenhuis komt te liggen lijkt me ook erg klein.
Misschien moet je anders eens op de site van het RIVM lezen of op deze site:
http://www.mijnkinderarts.nl/zwangerschap-en-bevalling/controles-tijdens-zwangerschap-normale/bloedgroep-en-rhesusfactor.htm daar heb ik toen ook het e.e.a gelezen toen ik hoorde dat ik een negatieve bloedgroep heb.
Inimini, lekker hoor zo goed op schema lopen! Kan ik hier nog niet helemaal zeggen haha.
Mijn man is veel te hard aan het werk en behang uitzoeken wil ik toch echt even samen doen. Heb van PIP leuk behang gezien!!! Maar ja het moet ook wel een beetje neutraal zijn haha en dat is dat nou net niet met al die bloemetjes enzo, dus maar even zien :-D.
Wat betreft Paul, ja ik moet soms ook wel om hem lachen en het is wel knap dat ie zo iedereen voor zich wint maar winnen mag hij niet!
Ja idd die Wouter is denk ik wel een leraar waar alle meisjes uit de klas stiekem een oogje op hebben denk ik!