Hey meiden, we hebben vanavond een rustavondje ingepland en we hebben heel snel wifi hier, dus ik heb ff de laatste 3 blz teruggelezen.
@marloes: leuk om je hier weer te zien. Alles goed met jou?
@marianne: oh ik herken je paniek helemaal! Wat fijn dat je zo snel terecht kon en alles toch goed is. Oh en ik vind Joris best een leuke naam, ik hoop deze vakantie eens over namen te gaan nadenken... Meisjesnaam in jouw richting kan ik even niet verzinnen. Saar en Noor vind ik idd ook erg leuk.
@meisjeP: oh die dozen moet ik me ook echt eens in gaan verdiepen als ik terug ben! Als iemand een lijstje kan pb'en, scheelt dat mij een hoop zoekwerk 😉
Wat camera betreft, mijn vriend en ik hebben allebei een spiegelreflex want fotografie is nou eenmaal onze hobby (we hebben gisteravond nog 2 uur geaandeld om ergens een mooie zonsondergang te fotograferen...). Dus wij gaan 100% zeker heul veel fotos maken van de kleine uk! Als je weinig met fotografie hebt, kies dan voor een high end compactcamera. Ik heb een c*non compactcamera en dan een vrij dure, die maakt kwalitatief bijna net zo goede foto's als mn spiegelreflex.
Videocamera twijfel ik nog over. M'n vriend vroeg laatst of ik dienog wilde en of hij de bevalling moest filmen. Wat?! Geeeeen film van mijn gepuf en gekrijs!! Nee, naderhand natuurlijk.... Oh ok, ja dat mag wel! Maar ja, wat iemand al zei, met je fotocamera kan je tegenwoordig ook best leuke kleine filmpjes maken. Dus ik ben er nog niet over uit. Tot zover mijn hobbypraat haha. (oh en Ann, als amateur-fotografe is mijn mening dat foto's met je mobiel niet in de richting komen van foto's gemaakt met een echte camera... sorry...)
Maar Meisje, als je nog meer tips wilt, pb ff. Kan zijn dat ik pas thuis weer reageer hoor.
@babii: mijn beeb is ook in de avond heel actief, zeker als ik net in bed lig. Ik ga dan altijd even 10 min op mijn rug lieggen genieten van alle beweging in mijn buik. En ik denk dat die plopjes die je voelt wel de baby zijn hoor!
@huisvrouw: ja die trapjes richting onder zijn raar he? Ik had het net tijdens het avondeten achter elkaar door. Daar word ik dan echt gek van! Leuk dat je beeb zo op de doppler reageerde!
@bubble & Ann: jeej fijn een goede echo! En bubble leuk een meisje! Wat een leuke foto's! en Annn ik heb het bij jou helemaal gemist, maar ik zie nu je naam blauw!*
Ik zie wat meer oranje namen verschijnen, allemaal meiden die het geslacht niet weten? Best veel!
@meisjeP: leuk dat je pufcursus goed beviel! Ik heb 1 yogales gedaan en ben bij die specifieke yogaschool afgehaakt, vond het maar niks. Marianne, ik hoop dat die yoga bij jou beter bevalt!*
Na de vakantie ga ik eens verder orienteren. Het gaat mij met name om de voorbereiding op de bevalling (ontspannen, ademhaling, etc), niet zozeer om het sporten. De VK had me voor de vakantie wat tips gegeven, dus als ik terugkom ga ik direct kijken.
@Annn: ik heb nog helemaal niks in huis! Dus ik kan je helas nog niet helpen. Ik heb wel een checklist gemaakt 😉 En ik heb die laten checken door wat kersverse moeders om hen te laten vertellen wat ze wel en niet handig vonden. Misschien heb jij ook wat moeders in je vriendenkiring die je wat kunnen helpen?
@babii nog een keer: morgen dus 20 wk echo! Succes! Bij mij checkten ze, voor zover ik me nog kan herinneren: omtrek hoofd, hazenlip (waarvan ik persoonlijk dacht, moet dat nou bij een 20 wk echo? Lijkt me niet echt levensbedreigend?), hartje (2 kamers en 2 boezems, maar ook in kleurtjes de bloedstromen en of de aorta er izt enzo), maagje, blaasje, iets in de hersenen wat open ruggetje kon veroorzaken, lengte been, niertjes, de placenta (en weer in kleurtjes de bloedstroom), *de navelstreng incl bloedstroom, nog iets werd opgemeten maar ik weet niet keer wat. En tot slot het geslacht, maar dat weet jij al 😊 En verder liet ze ook gewoon leuke dingen zien en alle botten, ruggengraat, dat soort dingen. Ik vond het wel spannend, maar ook wel echt een hele leuke echo. Dus hopelijk kijk jij er morgen ook zo op terug!
(ps babii: je hebt ons 'starten in nov 2012' deel 3 geopend, maar er staat nu 2011 ipv 2012, kan je dat nog wijzigen?)
Nou, ik heb me enorm uitgeleefd zie ik! Tijd om weer even vakantie te gaan vieren 😉
Vandaag was het superwarm. En overdag zijn we steeds bezig, dus dan voel ik de beeb nauwelijks. Heerlijk dus om 'm zo in de avond lekker actief te voelen. En mijn vriend is nu veel meer betrokken bij de zwangerschap. We maken ook hele leuke buikfoto's hihi, op alle foto's sta ik nou eenmaal mét buik!