jort is ook een mooie jongens naam 😉 of jens.. deze stonden op nummer 1 en 2 op mijn lijstje, om ons 2e kindje nu jens te noemen vind ik niks ivm met eerste letter J ivm post etc weten jullie nog een leuke naam die bij jort past?? ook kort graag.. meisjes naam hebben we al gelukkig!!
LunanoaOud lidBerichten: 13.006Lid sinds: 25 maart 2009
Hier staan de namen vast. Voor de tweede jongensnaam heb ik nog mijn twijfels. Ik wil ze het liefst van de daken schreeuwen maar hou me met heel veel moeite, wijselijk stil hahahaha.
VickySOud lidBerichten: 4.764Lid sinds: 2 september 2009
Ik had al namen, maar nu vind manlief ze ineens niet leuk meer! dus moet wat anders gaan verzinnen! (elin en finn) Die had ik al vanaf dat bjorn geboren is...
Dus nu druk aant denken wat er een beetje bij Bjorn past!
Ik heb nu dit lijstje.. wat vinden jullie?
Ruben Chris Jens Rens Justin Joeri Owen Stan Sven Thijs
Sophie/Sofie Lisa Britt
Ik denk dat Ruben en Sofie nu favoriet zijn hier..
liefs
inge231182Oud lidBerichten: 523Lid sinds: 1 januari 2005
Wat een boel leuke jongensnamen heb je al! Uit jouw rijtje vind ik van de jongensnamen Sven en Thijs superleuk. Bij de meiden vind ik Sofie het leukst. Maar is wel een top10-naam. Dus weet niet of je dat erg vindt?
Verdere suggesties:
Bjorn & Daen (of Daan, maar vind de schrijfwijze van Daen wel leuk, net iets anders) Bjorn & Sem Bjorn & Floris
Bjorn & Fleur Bjorn & Feline Bjorn & Floor (heb ik iets met F'en?)
Bjorn & Britt (B&B) zou ik zelf niet snel kiezen. Vind Britt een hele mooie naam, maar dan heb je twee namen die allebei met een B beginnen. Maar das persoonlijk natuurlijk...
Succes! 😉
cindy85Oud lidBerichten: 5.410Lid sinds: 6 december 2009
@Vicky, vond ik dus ook! maar manlief niet! maar rens vind ik ook heel leuk! beetje dezelfde smaak qua namen! haha!
@marianne, top 10 naam maakt me niet zoveel uit. ik woon in een klein dorp, en zolang die naam daar nog niet voorkomt vind ik het niet erg! Een collega heet daan, zoontje van vriendin Sem en floris hou ik niet zo van.. En die meisjesnamen zijn ook niet echt mijn smaak...
Dat ze allebei met een B beginnen heb ik ook aan zitten denken, maar vind dat denk niet erg storend.. De namen lijken verder niet echt op elkaar.. maar is idd persoonlijk.. ben er zelf ook nog niet helemaal uit! haha
Liefs
Ik lees al lange tijd mee voor inspiratie. Mijn man en ik zijn wel uit de meisjesnaam, maar de jongensnaam blijft lastig. We hebben er nu 3 waaruit we willen kiezen. Wat vinden jullie de leukste? Het is trouwens ons eerste kindje, dus hoeft nog niet te matchen.
Thomas, Julian of Daniel.
ik vind ze ook alle 3 wel heel leuk! julian hoor je wel vaker laatste tijd, daniel niet zo heel vaak!
Nou, een jongen zijn we wel uit.. Nu nog een meisjesnaam! ik heb nu een top 2, die manlief ook leuk vind.. dus daar moet het er 1 van worden. Britt of Sofie.
liefs
Tinkerbell79Oud lidBerichten: 5.329Lid sinds: 18 maart 2009
Leuk om al die namen te lezen! Wij denken er al uit te zijn, wil het eigenlijk graag delen, maar ook geheim houden. Stel je voor er zit een bekende hier die mij wel herkend, maar ik andersom niet....
We hadden bij L trouwens een meisjesnaam die ik nu niet meer kies. Op een of andere manier was die naam voor die zwangerschap. Zijn er meer mensen die de overgbeleven naam van toen nu niet meer gebruiken?
wij hebben wel dezelfde naam gebruikt die we in de eerste zwangerschap al klaar hadden voor een meisje, maar ik heb wel heel lang getwijfeld, want net zoals je zegt, dat hoorde eigenlijk een beetje bij de vorige zwangerschap, niet bij deze en ik had intussen een andere naam (Lara) die ik al jaren erg leuk vond maar om een of andere reden tijdens 1e zwangerschap wat uit het oog verloren was. Maar manlief was/is gewoon reuzefan van de naam Lisa en omdat ik die ook heel graag hoorde, is het dan toch bij Lisa gebleven en kon ik me dan naar het einde van de zwangerschap toe heel erg in vinden en was ik blij dat we het zo beslist hadden! Maar eenmaal geboren had ik wel sterk het gevoel dat we mss toch beter de andere naam gekozen hadden, want om een of andere reden vond ik 'Lisa' gewoon niet echt 100% bij haar passen toen ik haar zag, het klopte gewoon niet echt, voor mijn gevoel was ze echt een 'Lara' haha, maar begint nu na 2,5 wk eindelijk wel te wennen en voelt zo vreemd niet meer, maar toch blijf ik wel nog vinden dat Lara iets beter bij haar had gepast dan Lisa 😊
Wij hadden Lonneke als meisjesnaam. Dat zou nog steeds bij L. passen. Maar op een of andere manier vind ik dat een naam wat bij mn eerste kindje hoort. gekke kronkel wellicht 😉 Nieuwe zwangerschap, nieuw kindje, nieuwe namen 😉
wat voor een namen heb je bij rens bedacht? (ook een leuke naam trouwens)
limburgs maedjeOud lidBerichten: 480Lid sinds: 13 mei 2009
Lisa is een mooie naam! past goed bij rens en ook bij Lucas. Onze achternaam bevat echter al zoveel SSS-en dat ik geen voornaam met een s erin wil. Stel je voor ons kindje lispelt.. op zich niks mis mee, maar wil het hemhaar niet onnodig moeilijk maken :-D:oops:
limburgs maedjeOud lidBerichten: 480Lid sinds: 13 mei 2009
Wij hebben een Rens, ben ook wel eens aan het denken aan namen die daar bij passen, bij de 1e zwangerschap was de meidennaam Floor. Rens & Floor.... klinkt dat? Weet nog niet of we die houden.... en een jongensnaam, lastig....
Ideeen zijn welkom;-)
ik had vorige keer (kort samengevat dan..) Rens, Jelle, Daan, Robbe, Sander en Anne, Hailey, Zoé, Esmee maar wist al snel dat het een jongen was dus heb niet verder gedacht aan meisjesnamen...
Rens en Lisa is leuk hoor!! Floor zo heet mijn baas (mannelijk) dus daar heb ik gelijk een heel ander beeld bij.. Maar past ook wel bij Rens!
Wij hebben ook niet de meidennaam die ik bij bjorn had.. Voor een meisje was het toen stacey, maar dat vind ik niet bij bjorn passen. En idd, dat was van de 1e zwangerschap.
Vind het wel lastig, veel zwangere in de omgeving, en de meeste eerder uitgerekend, dus altijd afwachten of "onze" naam niet al vergeven is! vind het niet leuk om dezelfde te doen.. Dus ik hou nu gewoon 2 jongens en 2 meisjesnamen en kiezen we later wel!
liefs
idd, ik kende de naam rens ook niet maar vind hem zo leuk dat ik hem maar in mn achterhoofd hou voor een eventuele volgende zwangerschap 😊
huisvrouw, wat ik hier deed met vriendin die maar 2 weken scheelde met mij qua uitgerekende datum is elkaar de eerste letter van de naam verklappen en aangezien die anders was wisten we al meteen dat we niet dezelfde naam hadden 😊 Mss een idee voor jou ook?
haha dat heb ik ook gedaan met een vriendin van mij.. waren bijna samen uitgerekend en allebei van een jongen, toch maar even de eerste letter geckeckt! maar nu zijn er weer 2 vriendinnen zwanger dus is weer even hopen dat ze niet mijn favo namen gebruiken...
huisvrouw42Oud lidBerichten: 1.751Lid sinds: 15 oktober 2007
nou, t zijn niet echt goeie vriendinnen ofzo, maar ik woon in een klein dorp waar iedereen elkaar kent! en de kids komen straks ook bij elkaar in de klas! Dus wil niet dezelfde namen! Maar zijn niet de meiden waar ik de namen mee zou bespreken ofzo. En vanaf juni tot oktober zijn er nog 7 voor mij!
liefs
nienkeOud lidBerichten: 2.259Lid sinds: 1 januari 2005
Ik twijfel heel erg over de meiden naam die we bij de 1e zwangerschap hadden.... Vind Isa en Lisa ook heel leuk bij Rens passen maar vriendinnen van mij heten ook zo... dus dat gaan we maar niet doen...
Nog meer leuke ideeen jongens en meisjes naam die bij Rens past?
huisvrouw42Oud lidBerichten: 1.751Lid sinds: 15 oktober 2007
Wij krijgen ook een zusje en de naam voor haar staat al vast als we een jongetje zouden krijgen zou hij JARNE genoemd hebben en aangezien we voor geen kindjes meer gaan kunnen jullie mss wel iets met de naam;)
@luna we vonden de naam ook stoer hihi alleen het word nu een kleine meid wat we super vinden hihi en het is idd omdat we het nogal eng vinden de schrik zit er toch dik in natuurlijk maar we blijven positief en als ons meisje er is vind ik ons gezinnetje compleet, het klinkt mss raar of Ik klink mss wel gek maar we hebben dan een koningswens ook al is ons zoontje er niet meer het voelt toch speciaal vele mensen om ons heen vinden het stom klinken En verklaren Ons gek omdat we vaak over Ons zoontje praten alsof hij er nog is maar ze begrijpen Ons er verkeerd in want we weten ook dat hij er niet meer is
ook al is hij er niet meer, hij blijft altijd jullie zoontje! Andere mensen begrijpen het niet of vinden het te eng om over na te denken waarschijnlijk. gewoon doen wat goed voelt en niets van anderen aantrekken!
Jarne hoor je in België vaker he, weet eigenlijk niet of ik hem in Nederland al eerder gehoord heb, wel een hele leuke naam!!! wie weet ;-)... Rens en Jarne ..
idd erg stoere naam Jarne, hoor ik erg graag! Benieuwd naar je meisjesnaam straks!! Enneuh niets aantrekken van andere mensen hoor pinky. Waarom zou je niet meer over je zoontje mogen praten, hij is en blijft jullie zoon, zie niet in waarom je ineens moet alsof dat niet het geval is! Laat ze maar lullen zou ik zeggen!
PinkymeidOud lidBerichten: 6.169Lid sinds: 21 februari 2010
@vickys idd zo denken wij dus ook hij zal er altijd bijhoren en ja we vonden het echt een leuke naam en ja wie weet rens en jarne het past wel mooi bij elkaar vind ik
@Cindy trek me ook van niks meer aan dat ze maar denken en ja komt heel veel in belgie voor jarne En onze meid krijgt een naam wat in nederland veel voor komt, mijn man is een nederlander En vond het ook echt een leuke en vrolijke naam
Jullie hebben straks ook gewoon 2 kindjes! Het zal altijd je zoon blijven die voortleeft. Er over praten is juist heel goed en ga daar vooral mee door meid. Ik kan me goed indenken dat jullie gezin compleet is met jullie koningskoppel 😉
Ben ook zeer benieuwd naar de meisjes naam. Originele namen heb je. Scandinavisch ?
@luna idd we hebben gewoon 2 kindjes en zal altijd over ons zoontje blijven praten wat ze ook denken hij hoort er eenmaal bij 😊 en voor onze meid word het gewoon een nederlandse naam 😊 wil hem wel met jullie wel vertellen als jullie nieuwsgierig zijn hihi
selly1985Oud lidBerichten: 4.410Lid sinds: 22 februari 2010
@Luna dank je wel 😊 en via een kennis we wouden een leuke naam die vrolijk klonk en onze kennis zei dus froukje en we vonden hem echt mooi klinken dus hebben we besloten om haar froukje te noemen:)
leuk dat je het hebt verteld pinky! tis absoluut niet mijn smaak (gelukkig hebben we lang niet allemaal dezeflde smaak 😉 ) maar ik vind het wel passen bij jullie boy 😊 onze namen weten we al (wisten we al voor t zwanger worden) de jongens naam staat natuurlijk nog maar er is een nieuwe meisjes naam 😊 maar die ga ik hier niet plaatsen want een aantal meiden die hier ook lezen kennen mij 😉 en ik wil het wel geheim houden of we een boy of girl krijgen 😊
Leuke naam Pinky. Is ook niet meteen een naam die ikzelf zou kiezen maar vind hem idd wel vrolijk klinken en past goed bij haar broertjes naam. Hoor je hier in België idd niet, althans ik ken hem niet. Heb enkel ooit es iemand gekend in de lager school (1jr jonger dan ik) met de naam Frouke. Maar verder nog nooit gehoord!
@selly idd ieder zijn eigen smaak natuurlijk en we vonden de naam ook mooi staan bij de naam van ons zoontje En ooh ja dan kan je het idd beter geheim houden:)
@Luna ben erg benieuwd op wie ze gaat lijken hopelijk heeft ze krullend haar want men man heeft ook wat krullen en zwart haar dat zou mooi bij haar staan:)
Soetje1986Oud lidBerichten: 779Lid sinds: 8 juni 2010
Ik wil ook graag mijn naam delen... want ben zo benieuwd wat andere ervan vinden... en of ze hem bij onze jongensnaam vidnen passen... maar ook bang voor meelezers... hahaha....
Pinkymeid, ik vind Froukje een geweldige naam! Las van de week pas (door weer eens in het zwangere gedeelte te snuffelen) dat je weer in verwachting bent. Wat vreselijk dat je je zoontje bent verloren!! Jij was iets verder dan mij uitgerekend. En lekker over blijven praten inderdaad. Het is en blijft eeuwig jouw zoontje.
Soetje.. hee jij vertel eens!!! Hier wel, maar bij de Aprilmama's niet :mrgreen:
@Mijntje dank je wel meid we vonden het ook erg leuk:) En het is idd verschrikkelijk En we blijven zeker over hem praten hij blijft er bij horen voor altijd
Tinkerbell79Oud lidBerichten: 5.329Lid sinds: 18 maart 2009
Moeilijk he, meisjesnamen? Daar komen wij ook niet aan uit... ik kan je wel noemen welke namen op mijn lijstje stonden (en die manlief dus geen van allen mooi vindt.. :()
Eline & Saar Eline & Jet Eline & Suus Eline & Noor Eline & Floor
Denk alleen dat 'mijn' namen wat te (oud)Hollands zijn in vergelijking met Eline. Maar wie weet heb je er wat aan. Ik vind trouwens Vieve ook heel mooi (zie ik nu in de handtekening van Mijntje staan). Is wel een naam waar je even aan moet wennen, maar ik kende de naam al.
Eline & Vieve
Vind ik wel mooi passen bij elkaar.
Als er hier nog ideeën zijn voor namen in de trand van mijn eerst genoemde lijstje dan hoor ik het graag! Jongensnamen zijn we wel aan uit (moeten nog uit 2 kiezen).
Groetjes!
liesje88Oud lidBerichten: 1.070Lid sinds: 27 december 2007
hoi meiden, zat zo eens door alle topics heen te kijken zag ineens deze voorbij schuiven en aangezien ik benieuwd ben naar wat een ander vind van onze naam dacht laat ik dat hier eens proberen. wij hebben de naam voor onze jongen al een tijd in onze hoofd maar op de een of andere manier ben ik vooral benieuwd wat een ander er van vind. echt heel raar niet dat daar alles vanaf hangt ofzo maar toch benieuwd. of te wel zouden jullie je mening willen geven??
de naam die wij voor onze jongen bedacht hebben is Quinn.
dank jullie wel, liefs odile
@odille: tis niet mijn smaak naam maar gelukkig ; smaken verschillen 😉 quinn is wel een naam van NU heb ik het idee. ik hoor m iig heel vaak. persoonlijk zou ik dat dus niet willen. krijgt hij ook nog een 2e naam of alleen quinn?
OdileOud lidBerichten: 1.913Lid sinds: 1 februari 2011
selly, wat aprt zeg dat jij hem heel vaak hoort ik heb de naam dus nog helemaal niet gehoord, hmmmm. doof of andere planeer :-). hij krijgt idd ook nog een 2de naam, eigenlijk ben ik er niet zo van heb zelf ook maar 1 naam, maar we vonden deze ook mooi en er zit een klein beetje vernoeming in. zijn 2de naam wordt dan Lourens. mijn schoonpap heet Louwe en dat is niet echt een naam die mij/mijn man aanstaat maar op deze manier zit zijn naam er wel wat in verwerkt en dat vonden we wel leuk.
hihih odile ben je doof 😉 mss is het regio gebonden...? naja, maakt ook nie uit, jullie moeten de naam goed vinden als hij voldoet aan jullie eisen dan is t prima 😊
ik vind floor ook een leuke naam, die hadden we bij de eerste, maar dat is een jongen geworden. maar nu we voor een tweede gaan twijfel ik over de meidennaam floor.... jongensnaam hebben we helemaal nog niet...
maar we hebben tijd genoeg!
liesje en marianne volgens mij hebben wij een beetje dezelfde smaak 😊 jullie hebben het over meiden namen en jongensnamen? of krijgen jullie een meisje 😉