vivi schreef:
Over borstvoeding: ik wil er eigenlijk niet meer op reageren maar ik wil toch vragen of de pro's een beetje willen passen op de woorden. als er gezegd wordt dat het niet verkeerd KAN gaan wanneer je alles goed doet en doorzet dan doet dat mij echt iets. Ik ben naar cursus geweest, ik was supergemotiveerd, ik had geen kunstvoeding in huis, toen het niet ging ben ik naar de lactatiekundige gegaan en toch is het niet gelukt (althans 10 dagen). Het KAN dus wel mis gaan ook al doe je alles goed en ben je gemotiveerd. Ik denk dat iedereen zich het beste realiseert dat we geen van allen experts zijn omdat we enkel en alleen voor onszelf kunnen spreken. Er hebben hier ook meiden gezegd dat ze hun kindje hebben gevoed tot het ondervoed was, denk je dat we allemaal maar wat zitten te prutsen behalve degene bij wie het wel allemaal lukt?
@vivi: Het is sowieso nooit m'n bedoeling om mensen pijn te doen, en dat is ook absoluut niet de intentie van mijn bericht. Natuurlijk lukt het niet altijd, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat geldt voor alles. Wat vreselijk balen dat het bij jou na ALLE mogelijke inspanning gewoon niet is gelukt. Toch denk ik niet dat je de pro-bv berichten zo negatief en persoonlijk op moet vatten. Er is maar een heel klein (2%) percentage vrouwen waarbij de borstvoeding gewoon niet lekker op gang kan komen, maar bij 98% dus (gelukkig) wel:) Vele problemen kunnen gewoon opgelost worden door juiste adviezen en een tante of zus die roept: 'ach volgens mij heb je gewoon niet genoeg melk of zitten er geen voedingsstoffen in', is in vrijwel alle gevallen niet waar. Vandaar mijn motivatie aan anderen om dat absoluut niet aan te nemen, het is namelijk altijd mogelijk je productie op te krikken en te weinig voedingsstoffen is werkelijk onmogelijk. Toch vergeten veel pro-borstvoedingsvrouwen dat stress zo een belangrijke factor is.. dan kunnen wij wel roepen: onzin het is op te krikken, onzin iedereen kan borstvoeding geven, maar dat is gewoonweg (uiteraard) niet waar. Er komt meer bij kijken, en als het niet lukt, dan lukt het gewoon niet en dat is heel erg en kan me voorstellen dat het dan rot is te lezen dat het de meesten wel gewoon lukt. Wat ik dus wil zeggen, ik vind het vreselijk dat het bij jou niet zo soepel ging als bij mij en wil het al helemaal niet baggetaliseren:) Maar probeer het ook niet zo op te vatten, want wat ik zeg is pro-borstvoeding, maar nooit anti-kunstvoeding of nooit dat ik verwerp wat een moeder voelt! Vind het heel knap dat je het misschien nog wil proberen overigens, weet niet of ik daar überhaupt nog aan had gedacht met zo een voorgeschiedenis! ik ga heel hard voor je duimen dat het dit keer mag lukken:)
En wat heerlijk dat je je kleintje hebt gevoeld! *jaloers*:$ haha! heel veel plezier vandaag naar het hartje luisteren:) hopelijk voel je je vandaag wat beter,
@Elsbeth, balen van die baan zeg:( had je ze verteld van je zwangerschap?
@Angie, welkom terug:D genoten van je vakantie?
@marloesje, oh bah wat vreselijk van je vriendin, sowieso is het vreselijk, maar na zoveel ellende pffft..:( Sterkte!
@maurene, haha de meubelboulevard op hemelvaartsdag is niet geslaagd neeJ ik ben hier naar de intratuin geweest vroeg in de ochtend, dat was nog net te doen hihi.
@Tica, fijn dat alles goed was:D shit he geen echoL toch stiekeme hoop natuurlijk! Nouja de volgende keer vast weer:D weten ze eigenlijk of het een-of twee-eiig is al definitief? Je hebt het vast al eens gezegd maareh.. *zeefje haha*
@Hier: Ik ben naar de verloskundige geweest gisteren, hartje gehoord, baarmoederhoogte op 15/16 weken(weet niet hoeveel cm) en ben 14 weken dus perfect:) en maandag lever ik even urine in bij de HA om te checken op blaasontsteking, verder gewoon een gevoelige baarmoeder indien het geen blaasontsteking is;) kruikje erop of warm bad en dan zou de harde buik weg moeten trekken, en dat klopt gelukkig! heb zo een zin in volgende week! dan weten we wat het wordt, tijd vliegt echt deze weken gelukkig.