@ moi: oh da's om een nare reden, maar wel goed dat hij zo jong al mee hielp! heb je nu profijt van!
@ suus: ja en volgens mij is dat tempen ook vooral om te bepalen of en wanneer je eisprong hebt toch? En dat kan ik opzich toch wel aardig inschatten..
Oww nu begin ik weer te twijfelen of dat ik mezelf niet aanstel voor die verwijzing, gezien deze topic:
En dan met name:
"Een huisarts stuurt je niet zomaar even door. Weet je wel wat dat kost, zo'n onderzoek bij de gyn? <.....>
Ik heb ook onregelmatige cyclussen gehad. En nog veel langere dan die van jou. Na een jaar pas, ben ik naar de huisarts gegaan. En die deed totaal niet moeilijk. Want ik was immers al een jaar bezig. Hij gaf ook aan dat ze je normaal pas na een jaar doorsturen. "
En heb ook deze site nog gevonden:
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=46518Geduld Er gaan veel verhalen rond van vrouwen die meteen zwanger worden na stoppen met de pil. Dit zijn echter uitzonderingen! Wat veel vaker gebeurt is dat het maanden duurt voor je eigen cyclus op gang is. Je kunt in het begin heel lange cycli hebben (meer dan 7 of 8 weken en er zijn nog wel langere cycli bekend). Deze cycli zijn meestal anovulatoir, dat wil zeggen, dat er geen eisprong is geweest. Op een gegeven moment stoot je baarmoeder toch het opgebouwde baarmoederslijmvlies af en dat interpreteer je dan als menstruatie. Op een gegeven moment krijgt de hypofyse wel weer door dat ie aan de slag moet en komt er weer een eisprong. We zien vaak dat je cyclus het eerste half jaar na pilgebruik erg onregelmatig is, met meestal lange cycli. Na een half jaar is het meestal wel genormaliseerd. Maar bij sommige vrouwen duurt het meer dan een jaar!
Wanneer duurt het te lang? Je mag je lichaam een jaar de tijd geven om weer een normale cyclus met eisprong te krijgen. Onder normaal verstaan we: een cyclus tussen de 21 en 35 dagen met minimaal 2 dagen helderrood bloedverlies.
Als je dat te lang vindt duren kun je contact opnemen met je huisarts.
Verwachtingspatroon bijstellen Na stoppen met de pil direct zwanger worden kan wel, maar is eerder uitzondering dan regel. Raak dus niet in paniek als je nog niet zwanger bent na 3, 6 of 9 maanden!
Dus als ik dit allemaal lees, denk ik weer... hmm misschien heeft de HA toch gelijk en stel ik me aan en moet ik het nog even afwachten...
aan de andere kant denk ik, het is bij mij nog maar 2 rondes en dan ben ik een jaar bezig, en als ik dan pas weer naar HA ga, afspr heb bij gyn (met 3 weken wachttijd) en voor en dan evt iets gedaan wordt, ben je zo weer half jaar verder.... 😖 wat te doen, wat te doen...