Ben er weer even, zo druk geweest de afgelopen dagen, echt geen tijd gehad om hier te kijken en te reageren. Heb dus ook niet alles bij kunnen lezen, sorry! Probeer vanaf hier wqeer een beetje in te stappen!
Alleen Marley nog, als ik het goed heb gelezen? Spannend hoor!!!
Voor iedereen die mama is geworden: Van harte gefeliciteerd!!! Het genieten kan nu echt beginnen!
Zal even kort mijn verhaal hier neerzetten.
Maandag 21 mei werd het ballonntje ingebracht. IK had nl geen ontsluiting niks. Dat deden ze met de eendenbek. Niet erg aangenaam. Na een uurtje mochten we naar de verpleegafdeling, want het kon nog wel een paar dagen duren. Om 3 uur, 6 uur later viel het ballonnetje eruit. Na, 2,5 uur kwam er een gyn kijken. Ik had al 3 cm ontsluiting! Erg snel dus. De volgende dag zouden mn vliezen gebroken worden en de bevalling op gang worden gebracht. Manlief ging thuisslapen. En ik heb in het ziekenhuis ook best goed geslapen! De volgende ochtend om half 9 werden mn vliezen gebroken. Had erg veel vruchtwater, maar de kleine had er niet in gepoept. Na een half uur kreeg ik wee opwekkers. Die begoonen vrij snel te werken. De pomp werd ook steeds hoger gezet. De weeen werden vrij snel heftig en kwamen snel op elkaar. Met hulp van mn man (en zijn hand die ik kapot geknepen heb:)) kon ik ze redelijk wegpuffen. Maar hoe verder de dag vorderde hoe zwaarder het werd. Om half 5 was het echt niet meer te doen. Ik vroeg mn man of hij iemand wilde bellen voor pijnstilling. Dus de gyn kwam kijken.De laatste keer dat ze hadden gekeken, rond half 3 geloof ik, had ik 5 cm ontsluiting. Nu was dat 8, waar ze 9 van kon maken. Dus te laat voor pijnstilling. Stiekem wa ik blij, want nu heb ik het helemaal zelf gedaan! Maar toen kreeg ik persdrang. Maar ik mocht nog niet persen. Dat was echt vreselijk! Heb het een uur gehad en op een gegeven moment waren mijn man, verpleegkundige, gyn en co-assistent met me mee aan het puffen. Om half 6 mocht ik eindelijk persen en na 51 minuten werd onze zoon geboren!!! Met een knip en een scheur. Zo'n mooi moment als ze je kindje op je borst leggen!
Ik verloor heel veel bloed, dus de placenta moest er snel uit. Dit wilde niet helemaal dus met trekken en duwen op mn buik werd na 5 min de placenta geboren. Ik verloor 1,4L bloed. Aan mijn ene arm werd een infuus met zoutoplossing gedaan, aan mn andere arm een middel om mn baarmoeder te doen samentrekken en van onder werd ik gehecht. Maar alles ging helemaal langs me heen. Was zo gelukkig met onze zoon!
Onze zoon woog bij de geboorte 4030 gram en was 53 cm lang. Hij heet: J.o.s.h.u.a (graag met puntjes om annoniem te blijven;))
Gister controle gehad met J in het ziekenhuis ivm zijn niertjes, maar alles is helemaal goed met hem!!!!
Met mama gaat het iets minder. HEb een vreselijk ontstoken spatader. En iets dat lijkt op een blaasontsteking, maar ze kunnen het niet in mn urine vinden. Moet de hele dag door plassen en als ik plas krijg ik het laatste stukje heel erg drang maar het komt er niet uit waardoor ik als ik vande wc afkom nog zo nodig moet als daarvoor. Kan dus eigenlijk nergens heen en zelfs voeden is soms lastig.
J. doet het verder supergoed. Drinkt goed van mn borstvoeding. Soms wel elk half uur! Heel vermoeiend maar ben superblij dat het zo goed op gang is! Hij slaapt niet echt door, dus we hebben hele gebroken nachten, maar dat komt vast goed;)
Hoop dat verder alles goed is met iedereen!!!
En ik hoop gauw weer te komen kijken hier!