Wat een pokke nacht zeg... Geen oog dicht gedaan... Ik weet het, dat is moedertje natuur die ons voorbereid op gebroken nachten.... Nou, laat die uk dan maar komen want dat heb ik liever dan midden in de nacht 24 kitchen kijken 😊
Saar80Oud lidBerichten: 4.093Lid sinds: 30 mei 2008
Heb op zich goede band met mn zus hoor....maar is toch erg lastig om zoiets aan te kaarten, denk niet dat ze het echt goed oppikt. mn moeder doet al zoveel voor me....die durf ik ook amper nog iets te vragen...Miss mn schoonzusje?
Balen van slechte nacht Esre! Hier redelijke nacht gehad. Zonder het ziek zijn zou ik best goed slapen! Maar krijg nu amper lucht als ik lig dus dat werkt niet echt bevorderlijk. Ben blij als ik steeds een uurtje kan slapen, dan wakker en hoestbui en dan weer even kan slapen...
Patricia72eOud lidBerichten: 1.069Lid sinds: 30 augustus 2010
Aaaargh, bedankt Moedertje Natuur! Ik heb een super koortslip! Nou, dan wacht nog maar 4 dagen, want ik wil ook niet een baby die ik de eerste dagen niet eens mag knuffelen... 😞
EsReOud lidBerichten: 1.629Lid sinds: 1 januari 2005
Ik ben echt zo verschrikkelijk moe. Doe geen oog dicht vanwege de pijn in mijn heupen. Kon er wel iets voor krijgen van de vk, maar voor die week(?) ga ik geen troep in mijn lijf drukken. Mijn zoontje trekt me de dag wel door
Ik zou ook nog even proberen vol te houden Greetje. Nog eventjes maar! Sterkte met wakker blijven!
Ik zou een valentijnsbeeb wel leuk vinden eigenlijk. Zou ook wel goed passen, dan ben ik 5 dagen over tijd. Maar liever natuurlijk gewoon vandaag! Zou een leuk cadeau voor m'n broer zijn want die is jarig vandaag 😊
greetje83Oud lidBerichten: 3.595Lid sinds: 15 september 2009
Nog een paar daagjes en ik mag ook met jullie meedoen 😊 Ik was op zoek naar ons lijstje... maar heb het opgegeven :-$ Ben zover terug gegaan, en niets tegengekomen...
Bib, en een fantastische nacht geslapen... Jeetje wat kun je je dan een ander mens voelen! Nog wel af en aan keiharde buiken en krampen, maar niets serieus....
Jolanda10Oud lidBerichten: 2.543Lid sinds: 22 februari 2010
Bib! Hier een fijne nacht gehad, knapt een mens van op. Vandaag maar eens de koelkasten schoonmaken en weer naar de vk voor een check-up. Eens kijken of ik wat kan afspreken over strippen aan het eind van de week als de beeb er nog niet is. Het is zo rustig bij mij dat ik het gevoel heb dat ie nog wel weken kan blijven zitten...
Bib... Hier ook een goede nacht gehad en net de keuken al gesopt 😉 nu even wat drinken en chillen en dan de was opvouwen e.d. Mijn man werkt de hele week vanuit huis, dus die gaat straks lekker stofzuigen en dweilen 😃 Wel fijn dat hij lekker dicht bij huis is de hele week... Morgen strippen als het lukt, ben benieuwd of dat wat in gang zet...
Bib en humeurtje waar je bang van word... Word gek van alle harde buiken en krampen. Het feit dat al mijn vriendinnen en mannetje lekker aan 't carnavallen zijn, en ik gewoon amper vooruit kan frustreerd enorm! Zo maar weer een dutje doen, gaat de dag sneller voorbij.
Ik slaap in etappes... Ik heb wel de mazzel dat naomi maandag t/m donderdag gewoon naar oma en kdv is hoor... Ik slaap nu ongeveer van 23.30 tot 6.30, dan in de ochtend meestal nog een uurtje of anderhalf, soms 's middags nog, maar meestal niet, dan weer van 19.00 tot 21.00 dan nog even gezellig met mijn man kletsen of wat dan ook en dan weer naar bed... Ik kan ook geen 8 uur achter elkaar meer op bed liggen, want dan begeven mijn heupen het, en zo kom ik toch aam genoeg slaap en rust... Maar als je nog een uk heb lopen is dat wel lastig ja...
Gister middag om half drie is onze zoon S.iem geboren! Bevalling ging behoorlijk vlot 😊 Ik zal binnenkort m'n bevallingsverhaal plaatsen. Nu eerst kijken of ik nog wat slaap te pakken kan krijgen...
Ik had ook nog niet gepost dat er hier ook een BUB is sinds afgelopen zaterdag. Dus ik duim voor jullie Dat er de komende dagen meer van dit soort berichtjes verschijnen!
greetje83Oud lidBerichten: 3.595Lid sinds: 15 september 2009
we zijn op de helft meiden, al 5 keer bub. wie is de volgende? zag hier geen andere posters meer dan degenen op facebook.
hier nog steeds last van veel huilen ondanks dat de spruw weg is. hij eet nu wel veel meer. nu weer teveel eigenlijk.... gister maar ander merk eten gehaald. wie weet gaat het dan nu beter en kunnen wij ook slapen. verder alles goed. het is natuurlijk een schatje!
@Moos, tijd voor een nieuwe banner 😊 Fijn dat alles relatief goed gaat!
@All, hier een kraamhulp die heel aardig is maar ook soms op mn zenuwen werkt hoor, pffffff.....Doet ze baby in badje smorgens en smiddags komt ze er ineens mee dat ie gewogen moet worden, dus weer helemaal uitkleden....? Das toch niet logisch?? kan me soms ff flink ergeren!
@ Saar, kan je dat niet gewoon bespreekbaar maken? Misschien heeft het een reden? (Bepaalde tijd, of na bepaalde voedingen??) Je kraamtijd is er niet om je te irriteren, maar om te genieten 😊
pooh1986Oud lidBerichten: 2.786Lid sinds: 3 december 2011
Zaterdag de 16e (de uitgerekende datum) was het heel rustig in mijn buik... Zo rustig dat ik het niet vertrouwde en de vk heb gebeld. Die heeft me toen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg en echo. Die waren allebei gelukkig goed. Op de echo zag de gyn dat ik heel veel vruchtwater had en dat die kleine nog niet ingedaald was, maar dat wist ik al. Ze wilde me zondag voor de zekerheid nog een keer terugzien voor nog een ctg, dus zondagmiddag zijn we weer geweest. De ctg was weer goed, maar de gyn zei ineens dat ze me toch graag maandag wilde inleiden omdat de combinatie van minder leven, veel vruchtwater en niet ingedaald gewoon geen goede combi is. Er was een aanzienlijk risico dat als de vliezen braken de navelstreng eerder naar buiten kon komen, en dat is natuurlijk helemaal niet goed. Daarom wilde ze gecontroleerd de vliezen breken.
Dus maandagochtend om 7.30u hebben wij ons gemeld op de verloskamers. Daar is eerst een ctg gemaakt en toen zijn om 9 uur mijn vliezen gebroken. Terwijl mijn vliezen werden gebroken heeft een vk op mijn buik staan duwen om te zorgen dat het koppie echt richting de uitgan ging en de navelstreng er niet tussendoor kon glippen. Dit is gelukkig goed gegaan. Dat ik veel vruchwater had dat hebben ze geweten dat was echt dweilen met de kraan open... Na 15 van die matjes hebben ze een of ander dik matras en een molton onder mij gelegd zodat ze niet meer hoefden te dweilen nadat uk helemaal was ingedaald en ik uitgelekt was mijn buik al een derde kleiner... Echt heel bizar!
Na het breken van de vliezen is het infuus aangelegd en begonnen de weeen. Ik had al 3cm toen ik aankwam, en langzaam werd het infuus verder opengezet. In het begin waren ze goed te houden, maar al snel heel erg pittig. Om 12.30 u had ik 5 cm en heb ik een pijnstillende injectie in mijn been gekregen. Die begon rond 13.00 uur te werken, en daarna ben ik eigenlijk een stukje kwijt. Voor mijn gevoel 5 minuten later kreeg ik al persdrang terwijl er toch echt 2 uur tussenzat. Ik heb aan mijn man gevraagd wat ik in die twee uur heb gedaan, en hij zei "gewoon, weeen wegpuffen en bij elke wee mijn hand vastpakken" ik schijn wel een paar keer hetzelfde te hebben gezegd... Ik gok dat ik gewoon een beetje stoned van de pijnstiller was. Maar goed.... Om 15.00uur kreeg ik enorme persdrang, en 5 persweeen later was hij er al! Het persen vond ik heerlijk, wat een oergevoel! Bij naomi heb ik dat helemaal niet gehad vanwege een ruggeprik en geen persweeen, dus dit voelde zo natuurlijk...
En toen was daar Aaron.... 4120 gram en 53 cm wat een beertje..... Mijn kleine, grote man!
En toen bleef de placenta zitten... Er werd een gyn bij geroepen die mijn buik heeft staan kneden alsof het brooddeeg was en ondertussen aan de navelstreng trekken. Dit heb ik niet zo meegekregen omdat ik naar mijn kleine mannetje aan het kijken was. Uiteindelijk is de placenta wel op de verloskamers gekomen, maar er waren resten achtergebleven, en ondertussen was ik al 2 liter bloed verloren. Ik ben dus met spoed naar de ok gebracht waar ik onder algehele narcose en een curretage heb gehad en na ruim 3 liter bloed verloren te hebben heb ik ook een bloedtransfusie van 2 liter gehad. Mijn hb voor de transfusie was nog maar 3,8 en erna 5,4. Ook hebben ze gelijk gehecht, maar de schade was minimaal want er was maar 1 hechtinkje nodig. Nadat ik was uitgeslapen ben ik naar de afdeling gebracht, waar mijn man samen met onze zoon op mij wachtte. Ondertussen had mijn man hem al lekker gebadderd en eten gegeven, dus we hebben lekker van elkaar kunnen genieten. Ik heb nog tot gisteren een infuus met medicijnen gehad omdat mijn baarmoeder niet snel genoeg wilde krimpen, maar sinds gisterenmiddag ben ik van alle infusen en katheter af, en ik was alweer snel op de been. Ze wilden me nog wel een nachtje houden omdat ik nog wel gammel ben, maar vanmiddag om 12 uur waren we met het hele gezinnetje thuis, en nu kan het echte genieten beginnen!
Al met al een top bevalling met een iets minder leuk einde, maar ik kijk met een heerlijk tevreden gevoel terug op deze bevalling...