Mannie, Poeh zeker snel gegaan, gefeliciteerd meid!! Lekker gaan genieten nu!
Chappie, Ook hier nog gefeliciteerd meid!
Rakker, Heel herkenbaar meid, ik was de laatste tijd ook geen leuke moeder meer voor mijn kids, helaas kan ik nu nog steeds weinig met ze beginnen maar dat is hopelijk met een paar weekjes ook beter. Heel veel succes met de laatste loodjes voor jou en ook voor de andere nog zwangere meiden hier!
mannieOud lidBerichten: 1.183Lid sinds: 13 november 2010
Denk aan jullie meiden!!! Ik weet hoe jullie je voelen!
Hier een heeeel rustig kereltje hij huilt tijdens luier verschonen en veder niet slaapt alleen maar haha Ben zelf wel heel moe dus zl straks na bed en dan gaan mama en papa ook
maantjeOud lidBerichten: 2.086Lid sinds: 13 juli 2010
Nou nog maar 3 te gaan he Voelen jullie al iets? Nikita? Rakker?
Hier niet hoor. Vorige keer had ik Chinees gegeten dus vanavond ook maar gedaan Maar ook voel nu nog niks kleine is weer lekker aan het bewegen Hoop dat er vannacht iets gaat gebeuren maar het zal wel weer niet 😞
Rakker1980Oud lidBerichten: 702Lid sinds: 8 december 2009
@lindsey: idd alleen wij en nikita nog. Hier ook alles nog rustig dus verwacht weinig van komende nacht. Ben nu officieel langer zwanger dan bij mijn dochter. Wie had dat verwacht? Morgen om 9.15 ctg in het ziekenhuis en daarna controle bij de gynaecoloog. Manlief gaat ook mee gelukkig. Hopelijk kunnen we een afspraak maken om te gaan inleiden want ziet er hier nog niet naar uit of het snel gaat beginnen.
@mannie: fijn dat het goed gaat. Jullie zijn dus al thuis of begrijp ik dat verkeerd?
@andere mama's: geniet van jullie wondertjes!
NikitaOud lidBerichten: 6.232Lid sinds: 1 januari 2005
Hier al hele dag krampen alsof ik zwaar ongesteld ga worden en in e avond harde buiken weer bij gekregen, maar ook ik heb het idee dat het nog wel ff gaat duren!
ikke44Oud lidBerichten: 2.501Lid sinds: 29 maart 2010
Laatste update lig momenteel in het ziekenhuis aan de ctg omdat mijn vliezen zijn gescheurd. Niet volledig doorgebroken dus en nog geen weeën maar wel wat harde buiken. Bij mijn dochter bego de bevalling ook zo en heeft toen zo'n 26 uur geduurd. Hoop niet dat het nu weer die kant op gaat.
Probeer jullie op de hoogte te houden!
IngelOud lidBerichten: 1.083Lid sinds: 6 september 2010
Ppff hier is de rust in mijn buik helemaal terug en geen weeën dus :-(. Om 8.00 is er hier overleg tussen verloskundigen en gynaecologen en gaan ze bespreken of ik aan de weeën opwekkers mag. Ik hoop het echt anders wordt dit een hele lange dag en we vervelen ons nu al kapot.
lindseyOud lidBerichten: 569Lid sinds: 19 oktober 2010
Oh rakker balen zeg, dat de weeën niet door zetten! Hoop voor je dat het allemaal wat sneller gaat!
Poele bedankt! Komt goed 😊
Lindsey, naar hè steeds die valse hoop!
Hier nog steeds bib maar wel lang wakker gelegen... Uitslapen zit er ook niet in want vl werd net gebeld en ja, dan kan ik nu echt niet meer in slaap komen... Heb besloten dadelijk toch maar even de vk te bellen over mijn hoofdpijn klachten van afgelopen dagen, gewoon even horen of ze daar iets mee wil. Stel ik moet jongeren voor extra controle, vraag ik of ze me toch niet al keer wil proberen te strippen. Wil zo graag thuis bevallen en zkh begint nu toch wel in mijn nek te hijgen zo dichtbij komt het...
Nou ik ben inmiddels opgenomen. Krijgen zo eerst ontbijt en ga dan aan het infuus met weeën opwekkers. Ben erg benieuwd want totaal geen ervaring mee. Wish me luck ladies. Hopelijk vandaag nog ons meis in mijn armen.
Ooh rakker hoop voor je dat het alsnog op gang komt of anders snel aan de weeen opwekkers! Zet em op!
Nikita en Lindsey duim voor jullie hoor meiden!!
Hier een heerlijk ventje waren gister om 2 uur smiddags alweer thuis en hij poept drinkt en slaapt heerlijk!
00:00 laatste voeding gegeven toen kwam die zelf om 3:00 en daarna heb ik hem om 7:00 weer wakker moeten maken heerlijk!! Heb zelf wel beetje last van naweeën maar het is te doen.. Zal binnenkort op de computer ff Bevallings verhaal typen maar is Bertje lastig op tel!
Succes meiden!
Rakker, succes meid! Hopelijk niet te snel ineens en goed te doen voor je!
Hier beetje mopperende vk dat ik niet gebeld had het weekend.. Oeps! Moet nu om 14u langs komen voor extra bloeddruk controle en plasje meenemen... Hopelijk valt het mee en heeft ze tijd om ook even te checken of ze al kan strippen! Jullie horen straks van me!
MinniOud lidBerichten: 185Lid sinds: 4 september 2012
Extra controle gehad en alles was goed. Moest wel beloven dat ik dit keer meteen zou bellen als ik weer klachten kreeg anders zou ze me vast laten binden in zkh 😉 Nu woensdag gewoon weer controle.. We wachten het weer af...
Nou hoop dat rakker ondertussen haar mooie meid in de armen heeft!
Nikita fijn dat alles goed was. Wilde ze nog niet strippen? Ik hoop dat mijn vk dat morgen wel kan en wil doen. Hoop eerlijk gezeg dat ik voor die hittegolf bevallen ben Maar ja die komt al heel dichtbij!
07:00 in het zkh 07:45 vliezen breken 3 cm 08:00 infuus met weeen opwekker 10:30 lichte persdrang 11:00 erge persdrang ineens volledige ontsluiting 11:06 Onze knappe jongen geboren!
Ging dus heeel erg snel! om 14:00 waren we weer thuis erg tevreden mannetje vanacht 1x fles hoeven geven veder lekker geslapen:) Lekker aan het genieten hier!
Om 15.20 is onze prachtige dochter M.alou geboren. Ze weegt 3515 gram en is 52 cm groot. Alles is goed gegaan en ze is helemaal gezond. Wij zij helemaal in love! Later meer! Nikita en Lindsey nu jullie nog!
ikke44Oud lidBerichten: 2.501Lid sinds: 29 maart 2010
Nee, morgen pas... Vannacht echt rot nacht achter de rug! Tot 3u klaar wakker beneden gezeten en uit eindelijk nog de kerk half 4 horen slaan... Niet te hopen dat ik vandaag aan de bak moet, want uitgerust ben ik niet. Maar lekker rustig aan vandaag! Misschien voorbereiding op vannacht als ik echt ga puffen 😉
Succes bij de vk lindsey, ben benieuwd!
En rakker nog gefeliciteerd! Weet niet of ik dat gister nou al had gestuurd! Hoe voel je je?
Jippie ik ben gestript! Ik heb nu 2 cm en ze had goede hoop dat het zou werken ik was goed stripbaar ook al ligt ze nog wat hoog. Moet nu even gaan liggen het kan zijn dat de weeën nu snel komen of eind van de middag of er gebeurt niks natuurlijk. Als het blijft rommelen maar zet niet door moet ik bellen want dan kunnen ze eind van de dag proberen nog een keer te strippen. Ben zo benieuwd zal onze kleine meid nu dan ook eindelijk komen? Ik hou jullie op de hoogte. Straks toch nog maar wat spullen voor mijn zoon in zijn koffertje stoppen het is hier zo raar weer dat ik maar wat extra kleding erin ga doen.
Nope! Wel nog een keer gestript eind vd middag en net denk ik slijmprop verloren Wel wat kramp en harde buiken. Zat net 13 min tussen maar is nog niet echt regelmatig hoor Dus vraag me af of het echt gaat beginnen
Hoe ben je de nacht door gekomen lindsey? Heeft het strippen wat in gang gezet? Hier gelukkig beter geslapen alleen vandaag om half 6 wakker vd krampen. Dacht meteen,jeuj, het gaat beginnen.... Waren wat ergere krampen dan afgelopen dgn en als ik er zelfs wakker van word dacht ik. Heeft zo uurtje aangehouden en nu weer redelijk rustig, maar slapen lukt me niet meer.. Hopelijk nu stilte voor de storm en dadelijk alsnog aan de gang, anders om elf uur afstak vk, zou toch verwachten met al dat voorwerk dat er wel al wat mogelijk is qua strippen. We wachten af!
chappieOud lidBerichten: 562Lid sinds: 20 juni 2010
Helaas weer bib. Krampen zijn ook niet meer zo actief. Vannacht ook wel gewoon geslapen. De vk zou deze ochtend weer even bellen over hoe of wat. Heb in principe voor morgen een afspraak staan maar heb eigenlijk een zin om weer een hele dag te wachten. Misschien moet ik toch maar vragen of ze m'n vliezen kunnen breken. Of zou dat nog veel te vroeg zijn?
Ja, volgens mij doen ze dat echt pas bij actieve weeën en aantal cm ontsluiting.. Denk niet dat ze dat zomaar doen.. Snap dat het klote is dat wachten, vind ik ook, maar nog even geduld! Hier nog ff uurtje in slaap gevallen net gelukkig.. Nog steeds wel wat krampen, maar niet meer zo hevig als vanmorgen...
Net op controle geweest en ze kon me helaas nog niet strippen, zit nog potdicht :(... Dit was laatste controle bij de vk en heb nu voor as vrijdag afspraak in zkh staan voor CTG + echo bij de gyn. Dan wordt er ook meteen afspraak gemaakt voor inleiden en als er plek is mag dat maandag al van de vk. Tenzij ze iets op filmpje of echo zien waardoor ze vinden dat het eerder moet, maar helaas zit er weekend tussen 😞 Baal wel beetje.... Zie er tegenop om de komende hete dagen uit te moeten gaan zitten en sowieso dat ik nu nog minimaal tot maandag moet uitzitten (als ie niet zelf komt) en dat ik niet thuis kan bevallen. Heel mijn idee van wat ik wilde valt dus in het water op deze manier! Hoop dat de envelop van het zkh dicht mag blijven en uk zich nu toch wel geroepen voelt om nog even zelf te melden!
Nikita, balen meid! Maar geef niet op! Hier ook gestript maar dat kon echt maar net zei de vlk toen... Bmmond was nog niet verweekt en ze wist zeker dat t niets in gang zou zetten... Dat was ook niet maar twee dagen later alsnog bevallen! Dus ik duim voor je!!
Nikita.. je kent mijn verhaal, hetzelfde als bij jou. En B is gekomen met 41.3 zelf, nog voor de inleiding die na het weekend gepland stond. De ochtend van de bevalling zat alles nog potdicht. Bij F: Maandag laatste controle vk, weer zelfde verhaal. Alles nog potdicht, geen verweking niks. Woensdag F geboren met 41.1. Dus meis, houd moed! Wat bij mij hielp, was gewoon van alles plannen. (liet iedereen bij mij op bezoek komen) kun je je gedachten wat verzetten en zodra je het loslaat, komt die kleine! Succes meis!
Ja we wachten het ook maar gewoon rustig af, voel me op.zich nu wel oké bij idee dat het evt in zkh zou moeten, alles om mijn mannetje te kunnen vast houden! En weet dat het indd ook allemaal niks zegt en zomaar ineens kan beginnen. Daar hopen we nu dan ook maar op en anders is het zo.
Hoe is het bij jou lindsey? En heb jij met je vk al besproken hoe of wat nu verder?
hanseOud lidBerichten: 1.196Lid sinds: 3 maart 2010
Hier zit het er denk echt niet in vrijwillig haha, lui manneke! Vannacht weer heerlijk fijn door geslapen met rustige buik! Ben bang dat we gewoon gaan voor der inleiding volgende week... Het zij zo!
@ Lindsey gefeliciteerd!!! Ben benieuwd na. Je verhaal!
@ nikita hij komt vast snel! En ik vond inleiden beide keren erg fijn terwijl ik eerst ook een beeld voor me had van thuis bevallen ( moet er achteraf niet aan denken thuis te bevallen) haha
@ rakker wat vervelend van je slechte nacht!
@ hanse hoe gaat t bij jou ?
Hier gaat t super!! Hebben zon heerlijk rustig kereltje heeft gister van 17:30-22:30 geslapen ( hebben hem toen maar wakker gemaakt) en toen tot. 2:30 geslapen en toen van 2:30-8:00 En zo is elke nacht gegaan dus hier niks te klagen!
Heb alleen de oudste die zoo slecht tegen prikkels kan en dus helemaal van slag is door alle drukte enz vind t zo zielig je ziet echt dat die last van zichzelf heeft maar op dit moment is hij de vermoeiendste;)
Ohja hebben ook gezegd vandaag en morgen ff geen bezoek ff rust want zaterdag hebben we hier t hele huis alweer vol met bezoek voor z'n 2e verjaardag..
lillieOud lidBerichten: 662Lid sinds: 10 augustus 2012
Gefeliciteerd voor alle dames die hun mooie kindjes al mogen vasthouden!
Nikita, hier een hart onder de riem van de hekkesluiter van april. Ik zie dat jij ook uit brabant komt. Ze zeggen: brabantse nachten zijn lang, maar dat blijkt ook voor brabantse zwangerschappen te gelden! Heel veel sterkte met je laatste loodjes. En inleiden is inderdaad niet zo erg, je weet dan tenminste zeker dat je kindje eraan komt. Nogmaals succes!
@nikita: nu nog wachten op jou kleine!!! Houdt nog even vol!!
@mannie: onze zoon is ook hartstikke lief, maar wordt ook druk van al die visite, ook wij vandaag ff geen visite dus kunnen we rustig met hem dingen doen. Verder doet f.enna het super goed, maar ook hier korte nachten! Maar dat hebben we er allemaal voor over!
djinnieOud lidBerichten: 2.029Lid sinds: 22 december 2010
Gefeliciteerd allemaal! Heb een beetje meegelezen vanwege Daffie, met wie ik ook in het september 2011 uitgerekend topic zat. Hier heeft bijna iedereen haar baby in de armen, alleen Nikita nog!
Nog even Nikita, en jij mag ook genieten van jullie kleintje. Succes met de laatste loodjes en op naar een prachtige ontmoeting!
BotskeOud lidBerichten: 1.945Lid sinds: 1 januari 2005
@Lindsey, hier ook nog eens: van harte gefeliciteerd met jullie meisje! Het is een plaatje.
@Nikita, augustus is zeker een hele mooie maand, maar hoop toch dat ook jij snel mag gaan bubben. Hoop alleen niet voor je dat het morgen wordt.....
Hier vannacht een wakker kereltje gehad. Na de voeding van 3.30 u kon hij niet in slaap komen tot 6.00 u. Daarna nog wel tot 8.00 u kunnen slapen omdat grote broer ook uitsliep. Vandaag mijn eerste hele dag alleen met de 2 mannen gehad. Ben al wel delen van de dag met ze alleen geweest, maar vandaag was de vuurdoop en het ging heel goed. Bij mijn opa en oma op bezoek geweest en dat was erg gezellig. Echt super dat zij hun achterkleinzonen nog zo vaak kunnen zien (kom er bijna elke week). Verder gaat het allemaal goed. Borstvoeding loopt goeg gelukkig, alleen vind ik de voedingsmomenten wel lastig. Jasper is een ondernemend mannetje, die geen moment stil kan zitten en tijdens de voedingsmomenten probeert hij natuurlijk alles te doen wat niet mag. Hoe doen jullie dat?
Hier al sinds uur of 6 weeën en sinds uur of 10 regelmatig... Voor mijn gevoel al pittige weeën maar vk is net geweest en alles nog dicht... Nu afwachten tot ze sterker worden of de vliezen breken. Lijkt lange nacht te worden. Lig nu wel in bed in de hoop nog wat te kunnen slapen of in ieder geval rusten, maar ben er bang voor...
@nikita: hopelijk heeft het goed doorgezet, en hebt je idd voor deze middag een kindje!!!
@botske,en ingel: ik heb nu nog geen last van de peuter omdat hij bezig gehouden wordt, maar ben heel benieuwd hoe dat gaat als ik straks alleen met de twee ben. Volgende week zal ik het meemaken....
Hier heeft ons meisje vannacht al een slaapje van 6 uur gemaakt! Hopelijk zet ze dat door, alleen was ik wel steeds wakker omdat ik niet snapte waar ze bleef! Ha ha!
Hier ook een lastige peuter door alle drukte.. Hoop dat t straks na de kraamweek weer beetje de rust in huis terug keert.. Hij word morgen alweer 2!! Wat vliegt de tijd! Ohja hij probeerd me ook flink uit als ik ff alleen ben en de fles geef aan de kleine dan gaat die alles doen wat niet mag maar dan onderbreek ik de fles wel om op te staan om hem aan te pakken want anders neemt die echt een loopje met me!
Hier gister avond 23:30 laatste fles gegeven en de volgende voeding pas om 7:30!! Dat is 8 uur ertussen! Alleen na de voeding van half 12 kwam die niet in slaap dus uiteindelijk sliep die pas om 2 uur maar toch hij heeft wel 8 uur tussen de voeding gelaten.. Hij wil constant een speen hebben maar die laat die ook steeds uit z'n mond vallen dus moet ik 15x opstaan om hem er weer in te doen en dan uiteindelijk valt die in slaap dat is wel vervelend..
Hoelang na de voeding leggen jullie de kleine terug in bed? En duurt t dan lang voordat ze slapen?
hanseOud lidBerichten: 1.196Lid sinds: 3 maart 2010
hier gaat het op en af. jade was van de week teweinig gegroeid en ben nu aan het kolven voor haar en dat krijgt ze nu, maar sinds gisteren is ze ook nu weer flink aan het spugen, ongeacht wat we doen, maar volgens onze eigen weegschaal is ze sinds maandagmiddag nu wel ruim 100 gram gegroeid (gistermorgen gewogen) gelukkig slaapt ze nu wel wat meer, dus heb nu ook meer aandacht voor amilia dus dat is ook wel weer lekker voor haar en is ze ook minder opstandig
dit weekend mijn sm over de vloer ze komt hier om haar verjaardag te vieren ipv dat wij een hele volksverhuizing moeten doen naar haar toe
daffieOud lidBerichten: 1.602Lid sinds: 4 oktober 2010
Zo zo, ik ben even niet geweest. Maar heb wel meegelezen!
Bijna iedereen nu bevallen! Super! Gefeliciteerd! En bij iedereen is alles goed verlopen zo ver ik kon lezen. Fijn hoor! Nu de laatste nog!
Nikita, jij bent hopelijk nu toch echt wel al mama....... Anders word het wel een hele lange bevalling.......
Hier gaat alles goed. Onze kleine meid heeft alleen veel last van krampjes (had haar broer ook), dus dat is wel erg sneu. Zorgt ervoor dat ze telkens als ze bijna niet slaap valt weer wakker word van zo'n stomme kramp. Echt zielig...... De nachten gaan redelijk goed, ze komt ongeveer elke 3-4 uur, en slaapt dan gelukkig wel gemakkelijk in. Met af en toe een aai over haar buik als ze kramp heeft. Zijn maandag gestart met ABC Dolphilus, wat bij ZL heel goed hielp. Merk hier nu al ook al verschil, moeten ongeveer week tot 2 weken de kans geven........ ZL vind zijn zusje helemaal geweldig, wil het liefst hele dag haar vasthouden knuffelen. Zo schattig. Hij kan haar naam ook al best goed zeggen en roep haar dus ook regelmatig...... Verder is hij nog heel goed te pas, soms wel wat moelijker, maar VL is nu nog thuis, dus dat maakt het ook makkelijker. Straks als ik vanaf maandag alleen ben, dan ben ik wel benieuwd, want dan is wel de aandacht een beetje weg. Vooral als onze kleine meid het ritme van de gehele ochtend wakker zijn vol blijft houden........ Ik voel mezelf heel goed, het is nog geen 2 weken geleden, maar ben al naar het dorp gelopen, naar de kinderboederij, voel me gewoon super goed. Alleen wat moe. Probeer tussen de middag ook altijd even te slapen. Ga ik nu ook doen.......
Bub, vanmorgen om 10.42u zijn wij trotse ouders geworden van zoon Kas! Het was heavy, tenminste de weeën, lang, veel en pijnlijk! Wel maar 15min hoeven te persen! Rest volgt nog, ben nu wel op na 36u wakker zijn!
Nou zal ook mijn bevallingsverhaal proberen te typen op mijn telefoon.
Dinsdag 2 x gestript door de vk. Wel wat gerommel maar nog niet echt weeën gehad. Woensdag ochtend kwam ze weer om te strippen. Eerst nog even Naar het hartje luisteren en die ging echt heel snel. Ik moest dus even naar het zkh voor een ctg na een uurtje was alles goed. Daar nog even gestript en ik mocht weer naar huis. Mijn zoon opgehaald bij mijn moeder en nog even langs mijn paard geweest. Rond ongeveer 4 uur begonnen de krampen toch wel toe te nemen. Ik voelde ze nu ook al erg in mijn rug. Nog wel wat gegeten en gedoucht. Toen ongeveer elk kwartier een wee maar kon die goed weg zuchten dus ben lekker in bed gaan liggen. Rond half 12 ofzo mijn vriend erbij geroepen omdat ik best wel pijn had en om te timen. Ik had toen al elke 5min een wee. Hij heeft de vk gebeld bik het voelen zat ik op 5 cm dus er mochten van haar naar het zkh. Daar gingen we rond 1 uur naartoe nadat de oppas er was. Daar vliezen gebroken maar steeds weer 5 cm en in had het echt al heel zwaar. Kon de weeën moeilijk weg krijgen en ze kwamen soms snel achter elkaar. De kleine bleef ook echt volop bewegen wat het ook niet makkelijker maakte. Nog even gedoucht maar weer 5 cm dus besloten dat ik pijnbestrijding wilde. Vk ging ctg regelen daar even aan gelegen. Maar ik hield het niet meer en voelde druk. De vk zag aan mijn buik dat ik persweeen had. Gevoeld en ik had opeens 9 cm dus van ctg af en klaar maken voor persen. Ik had al verteld dat ik vorige keer veel moeite had met het persen. Melle is toen uiteindelijk met de vacuüm gehaald omdat hij het moeilijk kreeg. Rond 3.45 mocht ik gaan persen en ik had er weer moeite mee. Vk heeft me super geholpen ik dacht dat ik dood ging. Zeker toen haar hoofdje er doorkwam en ik even erg moest zuchten. Maar uiteindelijk is om 4.09 Elin geboren. Wat was ik opgelucht zeg! Niet ingescheurd dus geen hechtingen. Rond 6 uur gingen we al weer naar huis. Thuis rond 6.30 dus melle was nog niet eens wakker. Wij in bed gaan liggen en melle was rond 8 uur wakker. Hij vond het maar gek maar geef Elin wel kusjes.
Bv deed mij heel erg veel pijn dus gisteravond besloten om toch maar tv te geven. Dat gast nu goed en geeft mij veel rust. Ik heb af en toe nog wat last van na weeën en heb wel last van mijn rug maar verder gaat alles super! Ik ben best alweer fit al moet ik van de Kraamzorg wel rustig aan doen.
Ben helemaal blij met mijn klei e meisje!
BotskeOud lidBerichten: 1.945Lid sinds: 1 januari 2005
Joepie, de laatste in de rij is ook geboren! Gefeliciteerd met de geboorte van Kas! Geniet lekker van elkaar! Dan kunnen we door naar het mama's topic.....
@Lindsey, ik heb op FB al gereageerd, maar wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!
cindy1983Oud lidBerichten: 1.138Lid sinds: 1 januari 2005