Ik verwijt je helemaal niks! Dit zorgt ervoor dat ik voor niemand verkeerde ideeën plaats en ook ik er wat duidelijker op in kan gaan 😊 GEEN KWADE GEZICHTEN HIER! 😊 Het is ook voor mij allemaal lastig uitleggen. Ik begrijp wel wat je bedoelt! Maar de situatie is zo lastig! Misschien heb ik me inderdaad op dat moment een beetje laten leiden door gevoel, ook een beetje door de schrik denk ik. Maar ik ben blij dat ik dat hier kwijt kan zonder dat ik het uit hoefde te spreken. Afentoe moet je het iemand gewoon even vertellen en aangezien ik hier ook praktisch geen kwaad woord over hem zeg moet je het soms toch even kwijt.. Juist zoals ik dit hier even heb kunnen uiten op "papier" weerhoud me ervan er verder kwaad over te praten of te denken en weer verder te gaan.. Dat is iets waar ik me ook heel bewust van ben. Echter is het wel zo dat ik er veel over na moet denken in de zin van wat moet ik allemaal gaan regelen als het niet goed uit gaat pakken.. En dat lijkt me logisch na alle dingen die hij al gedaan en "beloofd" heeft.. En dat is puur in het opzicht dat ik het beste voor m,n kindje wil.. Meer dan het beste nog! Vertrouwen is er niet meer.. Dat gaat ben ik bang ook niet meer terugkomen. Aan de andere kant vindt ik ook dat een kindje een papa en een mama nodig heeft! Dat doet mij dus voor een hele nare en moeilijke beslissing staan. Ook ik heb nu het idee dat ik nog niet duidelijk genoeg kan zijn haha! Maar ik zou nu al alles voor mijn kindje doen.. Mijn gevoel ten tijde van dat berichtje is dan ook alweer verdwenen want ik wil me totaal niet door hem laten beïnvloeden, en dat gaat ook zeker niet gebeuren 😊
Het negatieve gevoel zal dus ook nooit de overhand kunnen krijgen. Daar ben ik veel te gelukkig voor haha! Al maken zijn acties mij soms nog onzeker! Maar ook dat wordt steeds minder, dus moet zeggen dat ik daar zeker trots op ben.
Ook vindt ik het moeilijk om teksten op het forum op de juiste manier op te vatten want je kent elkaar niet en hebt geen idee hoe een ander is en erover denkt of zou spreken haha! Maar ben wel blij dat je het me voor gelegd heb zodat ik voor iedereen duidelijk kan maken!
Ik heb dus het allerbeste voor met mijn kleine voor! Meer dan het allerbeste nog! En vandaar dat ik ervoor heb gekozen alles alleen te doen omdat ik (en vele met mij die de situatie van binnen en buiten kennen) het onverantwoord zouden vinden als ik hem op dit moment wel toe zou laten in het leven van m,n jochie. Hij moet in een positieve wereld terecht komen en ik ga ervoor vechten dat voor elkaar te krijgen 😊
pooh1986 schreef:@ Rebecca, mooi buikje meid, zeker als je nagaat dat er 2 weken geleden nog weinig te zien was (meende tenminste dat jij dat zei in het buiktopic)
@ Suus, tijd gaat nu snel he!Ik heb ook last van een droge huid! Hopelijk snel lekker weer inderdaad!
@ Lovely, door de reacie van Rebecca ben ik nogmaals naar je berichtje gaan kijken. Ik meende dat jij een happy hour had omdat jij dat berichtje had gestuurd, maar wellicht bedoel je dat niet zo. Ik zou er, in jouw situatie, namelijk flink van balen dat het bij hem niet duidelijk lijkt te worden wat jij van hem verwacht. Of beter gezegd wat je niet van hem verwacht. Dat je trots bent dat je voor jezelf bent opgekomen vind ik terecht. Maar wat ik ook begreep uit jouw berichtje, is dat een happy hour had omdat jij G eens flink de waarheid hebt verteld..daarbij interpreteerde ik dat je negatieve gevoelens jegens hem (die volledig terecht zijn) hebt laten leiden. Snap je het? Ik vind het lastig om het te omschrijven. Wat ik in ieder geval bedoel is dat (daar komt mijn pedagogische achtergrond) deze negatieve gevoelens niet ten goede komen voor je kindje. Mijn tip zou zijn: blijf daar boven staan en laat je niet leiden door negatieve gevoelens jegens deze man. Ben jezelf en kom op voor datgene wat belangrijk is: je mannetje, zonder daarbij negatieve gevoelens over te brengen. Blijf neutraal naar hem (lastig!) en laat straks je kindje niet merken wat een gevoelens G bij jou heeft losgemaakt. Ik zeg niet dat je vol lof over hem moet praten, dat verdient hij niet. Maar laat je kind straks, mocht het ooit zover komen, zelf kiezen wat zijn mening hier in is op basis van feiten. Hij zal toch wel jou kant kiezen, maar hij krijgt dan niet mee dat je je door negatieve gevoelens moet laten leiden. (ik besef me dat ik over een basisschoolleeftijd spreek, maar hele kleine oortjes krijgen al veel mee is mijn ervaring)
Vandaar dat ik ook aangeef dat het goed is dat je duidelijk bent en dat het mailtje ook niet hetgeen is wat mij stoort, maar meer het gevoel wat je erbij zou hebben. Maar zoals ik al zei: ik heb je berichtje misschien verkeerd geinterpreteerd/gelezen waardoor ik las dat jij 'plezier' ervaarde aan het mailen van G.
Ik heb niet gezegd dat jij plezier ervaart aan deze situatie...want het lijkt me vanzelfsprekend dat dit niet is zoals jij het graag zou zien.
Meid, zoals ik al zei: jij bent de moeder en kan de situatie beter inschatten dan ik..en als deze man werkelijk een gevaar oplevert voor je zoon dan sta je ook in je recht om je kind van hem vandaan te houden. Jij zit vol liefde voor je mannetje en als hij zich niet normaal kan gedragen is je zoon veel beter af met alleen jouw liefde. Ik wilde jou alleen meegeven dat de negateve gevoelens (zeker bij geboorte van je kindje) niet de overhand moeten nemen, want dat zal hij mee krijgen. Sorry als dit helemaal niet het geval is...dan heb ik je berichtj verkeerd begrepen.