Helaas niks doorgezet wel heerlijk geslapen en Voor de rest een hoop gerommel maar dat zegt helemaal niets natuurlijk 😊 Huisje is wel super schoon leuk die laatste nesteldrang
Voor nu dus nog gewoon bib
krikraOud lidBerichten: 1.042Lid sinds: 27 augustus 2010
Bij mij de gevolgen dat de kleine toen met zijn schouders achter mijn schaambot vast zat. En er uit moest want hoofdje was geboren. Nu 2 jaar verder nog wel gevolgen van. (gelukkig niet heel erg)
En bij mij mijn schaambot was een half cm ontwricht, en ik had een totaal ruptuur. Heb er bijna 1,5 jaar over gedaan om te genezen!
TanjaOud lidBerichten: 3.317Lid sinds: 29 januari 2011
Brrrr, niet fijn krikra. Slotje, zat N. ook niet vast met haar schoudertje? Lijkt t kindje nu weer groot dan krikra?
Hier morgen de versie. Vind het echt megaspannend. Vandaag heeft mijn lichaam echt een blue monday. Mijn vader is altijd vrij op maandag en die is gekomen om voor T. te zorgen. Ik wist even niet waar ik het zoeken moest vanmorgen. Idiote bi ook... Contact met fysio gehad (in het oude jaar ging ik 2x per week, nu alleen bij pijn) Maar aan de bekkenpijn kan ze momenteel weinig doen. Alle oefeningen die steeds zo fijn waren om de pijn te verlichten waren die ik op mijn rug moest doen... die gaan bijna niet meer. Dus tja... helaas pindakaas. Kom maar op met die bevalling. Hihi
Spannend allemaal meiden! Hier ook vandaag weer heen geweest en de inleiding staat gepland. Met een ballonnetje. Heeft iemand hier ervaring mee? Vorige keer is het bij mij via pil en infuus gegaan. Hier schijnt de kleine nu rond de 3 kilo te zijn. Valt mee dus! De eerste was 3550.
Kruitvat heeft wel een leuke bijtring in het pakket zitten vind ik :), een kikker! Ik heb alles nu in huis, behalve de babydump niet. Die is toch echt te ver weg, hihi.
Pixel, als de versie morgen lukt en het blijft goed liggen krijg ik ook een inleiding via ballon. Iets anders mag ik ook niet. Maar ik heb er dus geen ervaring mee. Weet alleen Hoe t in zijn werk gaat. Hihi Wat ik werk Veel hoor is dat een ballon vaak niet zijn werk (geheel) doet.
Rian-kippieOud lidBerichten: 4.805Lid sinds: 27 november 2009
Prenatal kwam hier met de post. Bij anderen zit hij in de WIJ. Maar die heb ik dus niet opgehaald. Kruidvat moet je activeren op je klantenkaart. Ik kreeg paar dgn na het invullen van de gegevens een activeringsmail. Samen met de dagelijkse kortingsactie. Dat bijtding was bij de vorige zw.schap kapot... had er 1 die lekte!! Hoe slecht. Heb toen een nieuwe gehaald. Maar ook deze tas heb ik nog steeds niet opgehaald nu. Hihihi
slotjeOud lidBerichten: 5.837Lid sinds: 6 februari 2010
Krikra, dat is inderdaad wel heftig, fijn dat ze dan nu gaan inleiden.
N zat inderdaad ook klem met haar schouder, maar was er evengoed zo uit. Volgens mij kwam dat ook omdat ze niet helemaal goed lag en ze was niet heel klein.
Anmiek, goed bezig! Jammer dat het niet heeft doorgezet. Al lijkt het me toch ook gek om in januari te bevallen, je kijkt zo lang naar februari uit als maand 😊
Die van de dump vond ikdeze keer wel grappig. Dochterlief heeft alles ingepikt voor haar keukentje. Prima meid. Wegsnel de romper en washand afgepakt 😊
mell2012Oud lidBerichten: 108Lid sinds: 26 oktober 2012
Kruidvat; als je een klantenkaart heb moet je via de site invullen dat je een kindje verwacht. En dan krijg je vanzelf een mail dat je de tas op kan halen. Bij mij was Kruidvat een van de laatste die me benaderde.
Prenatal; ook online invullen en dan krijg je een mail waarmee je m op kan halen. Ik dacht via blije doos.nl maar heel zekee weet ik het niet.
Zo weer voor controle naar de vk!
Ben heel benieuwd wie er als eerste is! En welke naam jullie hebben!!
@ Rian: Ik kreeg ook die van mij niet van de prenatal. Heb toen heen gebeld en toen heb ik meteen een uitnodiging in de mail gekregen! Kruidvat moest ik inloggen om te zien of het op mn kaart stond.
@ Tanja: Ohhh ook ballon! Ik heb idd ook gisteren op internet gespeurd en werd er niet heeeel gelukkig van, hihi. Maaar wieweet dat het bij ons wel fantastisch werkt, toch? Hihi, positief blijven! Hoe ging het vandaag? Of ben je er nu ook nog?
@ Mell: Jij gaat nu ook iedere week heen toch?
Hier beide keren geen cursus gevolg. Ik hoop vanmiddag een datum te krijgen. Lijkt me wel. Volgende week zou wel wat krap zijn... Ben heel benieuwd. Hihi
Hihi ik bij de eerste geen cursus.. nu wel... maar meer om de bewegingen en bekkenversterkende oefeningen die we daar leren dan om het puffen ofzo... komt ook omdat mijn fysio die lessen geeft...
StampertjeOud lidBerichten: 719Lid sinds: 4 augustus 2010
*breekt hier even in* Zie dat er een hoop dames een einddatum hebben gekregen, grote kans dan dat er een hoop dames uit Februari mij nog voor gaan. Ik ben de 31e Januari uitgerekend en de januari baby's laten allemaal nogal op zich wachten. Succes met de laatste loodjes dames!
AnmiekOud lidBerichten: 379Lid sinds: 23 januari 2010
Even een kort berichtje maar alles hier nog rustig. Hier al twee bevalling zonder cursus gedaan dus ook nu niet Ga straks wel weer met de kleine naar babymassage dat is echt super!
Grommmmm. Geen datum gekregen! Snik snik Wel een inwendige echo en inwendig onderzoek... hihi De gyn (deze had ik nog nooit gehad) dacht dat de navelstreng misschien voor de uitgang lag met de gewone echo, dus dat moest even onderzocht worden. Gelukkig bleek dit niet zo te zijn. Ligt wel onderin, maar niet bij de uitgang.
Nu een goede meting kunnen doen. Geschat gewicht kwam nu op ongeveer 3 kilo uit. Heel gewoon. Bloeddruk was wat hoog en omdat ook mijn suikers wat onstabiel zijn de afgelopen dagen mag ik nu vrijdag weer heen voor een ctg. Volgende week dinsdag weer een ctg, volgende week vrijdag weer en dan weer controle bij de gyn. Kan beter in t zkh gaan wonen nu. Hihi Ook pas volgende wk vrijdag een datum dus. Dan ben ik al 38 wkn, dus beetje kortdag. Nou ja... het is niet anders... wel jammer dat ik het nog niet weet.
Krikra, in principe inleiding via ballon. Maar met grote kans op ks. Maar zolang de beeb het goed doet en de gyn het verantwoord vind, mag ik ingeleid worden met ballon. Alleen achten ze toch allemaal de kans groot dat het uiteindelijk een ks wordt. Maar dat is gebasseerd op het feit dat een ballon lang niet altijd werkt. Mocht die ballon na 24 uur zijn werk gedaan hebben (barmoedermond verstreken en aantal cm ontsluiting) dan gaan ze vliezen breken en de bevalling verder opwekken. Werkt de ballon niet... dan heb ik pech en wordt het een ks. Inleiden met iets anders (hormoonveter of gel) mag ik helaas niet.
haha ja precies, de andere twee waren er met 39 wkn. En mijn pa is maandag opgenomen ivm herseninfarct en krijgt woensdag een risicovolle operatie, dus alles in mij wil voor woensdag bevallen dan weet ik zeker dat ie het allemaal nog meemaakt….
maar pixel jij zou eigelijk ook elke dag even moeten BIB-en of nog beter moeten BUB-en
Hier vannacht 2 uur keurige weeën gehad, en nu is alles weer weg, ik heb zo'n verschrikkelijke hekel aan die onzekerheid wanneer het nou begint! Ik dacht vannacht echt zeker te weten dat het begonnen was. Nu vandaag hele dag gerommel en loop letterlijk leeg op de wc dus hopelijk is het voorwerk die snel doorzet. Merk wel met 2 kleintjes om mij heen dat ik ook echt niet zo weten hoe zo'n bevalling moet beginnen… de tijd zal het leren.
Mell jij maakt het ook spannend, laat maar komen die februari baby's!!!
Tanja jij succes met de ctg enz. was ik hier helemaal vergeten te melden door alle fam omstandigheden maar ik kon maandag na de vk controle ook direct door naar het zh voor CTG, de vk kreeg ook geen beweging in de kleine. na 50 min begon de baby mee te werken, moest in allerlei vervelende houdingen liggen daarna nog een echo; conclusie; rustig klein kindje. verder alles goed!
@ Annmiek: Ohhhh wat een naar bericht. Jeetje dat is schrikken zeg! Hopelijk komt die kleine snel van je. Ik ga mee duimen. Raar dat de weeen weer zijn afgenomen... Hopelijk zet het straks ineeeeens door en ben je misschien morgen wel weer opnieuw mama!!!
@ Mell: Oh dat lijkt er ook al aardig op Mell! Wat spannend!! Hoe voel je je nu?
Owww en nu gaat de winter beginnen zeggen ze. Net nu wij waarschijnlijk als een malle naar het ziekenhuis moeten omdat de bevalling begint 😉 hihi. Zul je net zien!!!
Haha, 2 jaar geleden had mijn man extra strooizout ingeslagen, want de vk moest wel bij huis kunnen komen. Ik ben toen in dec bevallen. Hylarisch vond ik het.
Ja ctg was prima! Had ook niet anders verwacht. Dinsdag weer. Eerst lekker weekend!
Kom maar op met die eerste babies!
@ Pixel; vandaag weinig klachten gehad! Volgens mij 1x kramp in de onderbuik gehad. Douchen is al een hele opgave op zich dus probeer om de dag te douchen. Zou gister eigenlijk niet douchen maar om 2230 toch maar ff gedaan! You never know... Ook was de baby gister verdacht rustig! Vandaag wat actiever.
Word er soms wel onzeker van als ik het kindje voor mijn doen lang niet gevoeld heb....
Ja, frustrerend is dat he als je ze minder gaat voelen. Bij mijn dochter had ik dat ook, die sliep 6 uur per dag dus voelde ik ook weinig, ging ik weer voor CTG, hoppa kwam ze weer. Maar mell gewoon de vk bellen als je te onzeker bent hoor, krijg je CTG, vond ik wel fijn!
Het weer, tja wat Tanja zegt haha, december 2011 zou ook drama weer zijn, nou begon pas 2 maanden later. Nu zou er ook al 2 weken sneeuw liggen... Ik wacht het wel af, anders zijn er nog altijd ambulances!
Vandaag ook de vk gebeld. Heb al dik een week heel veel harde buiken, ook in rust. Echt iedere 10 min 1. Begon er toch wel zenuwachtig van te worden, na lang twijfelen toch gebeld. Had ik eerder moeten doen haha, helemaal niet erg! Top. Maak je je daarom zo'n zorgen.
Ik ga nu lekker douchen, inderdaad ook een opgave en naar bed. Morgen komt vriend thuis van de wintersport maar in de avond pas. Dus hele dag alleen met dochterlief. Moet ik wel wat energie hebben!
@ Slotje: Ohhh vervelend die harde buiken! Bij mij begint het nu ook in rust stand te komen helaas, maar niet zo vaak! Heeft ze nog tips gegeven?
@ Tanje: Hihi, beter te goed voorbereid op winterweer dan te weinig 😉 whhaaha. Lekker dat alles weer goed was!
@ Mell: Ohh vervelend dat douchen niet zo goed meer lukt. Hier nog geen last van :), durf het bijna niet te zeggen. Vind het heeeeerlijk om te douchen!! Nog maar even meis, de laatste loodjes :D.
@ Annmiek: Je hebt je nog niet gemeld vandaag, dat is verdacht.......:)
En alsof het zo moest zijn... vanavond viel hier de eerste sneeuw. Best ook behoorlijk wat. En wat doet manlief... juist zout strooien. Wjahahahahaha Ja, want je weet het maar nooit... Kreeg ook gelijk visioenen over dat ik vrijdag gelijk moet blijven voor de inleiding en dat dat niet handig was, want me moeten wel oppas regelen enzo. Hihihi. Die sneeuw doet rare dingen met hem.
Verder zie ik niet tegen de bevalling op. Wel ben ik heeeel benieuwd hoe het dit keer zal gaan. En of ik het uiteindelijk zelf kan doen of dat t toch die ks gaat worden.
Harde buiken. Hier vallen ze erg mee. Na inspanning zijn ze er. Verder niet echt. Maar had ik bij mijn zoontje ook niet. Daar liep is op het eind zelfs met bijna 4 cm ontsluiting rond zonder dat ik wat voelde. Hihi
Hier ook.amper harde buiken... had ze bij mijn dochter ook niet... hier nu 36 weken.. dus ik heb nog wel ff te gaan... vrijdag controle gehad, bloeddruk is nog steeds laag.. kleine zit goed ingedaald.. verder geen bijzonderhede !!
Ik ben helemaal.niet nerveus voor de bevalling.. meer razend nieuwschierig hoe t zal gaan en wanneer t zal inzetten... maar t moet nu nog ff blijven zitten hoor.. ik ben nog helemaal.niet klaar haha
Ik zieniet op tegen de bevalling. Ik heb zo'n voorgevoel dat t best snel zal gaan. Hopelijk is dat ook zo!! Voor alsnog rustig hier. Geen kramp meer gehad helaas!
Hieris het wisselend hoe ik tegen de bevallng aan kijk...heb twee keer prima gehad maat heb er nu ng niet zo n zin in om er weer door heen te gaan. Al is het verlangen naar de kleine weer zo groot dat ik ook wel denk ach die bevalling dat moet dan maar.
Tis hier helaas nog steeds rustig ik hoop nog steeds dat de kleine er voor woensdag is duim duim duim
Bib Ng steeds alles ustog ik ben ng nooit zo lag zwanger geweest haha ik begin ngeduldig te worden terrwijl ik ng geeneens de datum voorbij ben, die arme januari mama s ... Daar gaan er een heleboel overtijd!
BatiOud lidBerichten: 2.877Lid sinds: 19 juli 2009
Vanmorgen ctg gehad. Was ik blij om dat die stond want sinds zondag is de beeb heel rustig. Gelukkig mooi hartje te horen, maar de gyn vond ook dat het iets rustig was. Ik heb het 2x heel goed gevoeld, dus ben gerust gesteld. Echter moet ik me nu wel as donderdag weer melden ipv vrijdag. Vrijdag stond weer een ctg met echo gepland, wat nu donderdag dus zal gaan gebeuren. Daarna besluit de gyn wat we gaan doen. Maar moet er rekening mee houden dat ik me as vrijdag moet melden voor een inleiding... Spannend!!!!!
Ik ben echt ziek. Ben niet lekker, met name over geven. Bah! Vandaag ziekenhuis gebeld, en voelde me niet helemaal serieus genomen. Ik bel al eigenlijk niet zo snel...
Toch maar afwachten tot maandag als ik weer naar de gyn mag...
Ha meiden, wat een stilte hier, toch niet stiekem aan het bevallen he 😊 Hier is mn pa gisteren goed door de operatie gekomen en ben ik toch wel heel erg opgelucht. dus laat die baby NU maar komen
Tanja; ik ben benieuwd wat jou CTG doet vandaag en of je morgen moet terugkomen voor de inleiding….
Bib! Mijn eerste Hihihi, ook mijn laatste, als ik bub heb kom ik dat natuurlijk wel melden en anders komt Tanja dat wel melden hahaha. Gister controle gehad, alles prima. Mocht ik het willen kunnen ze vanaf volgende week strippen (ivm hartkloppingen ed) maar denk niet dat ik het volgende week al wil. 39 weken is vroeg zat. Ook besproken dat ik waarschijnlijk niet pas met 42 weken inleiding krijg. Dochter kwam met 41 en was 4 kilo. Deze is nu al groot zat dus nog 5 weken doorhobbelen komt er een peuter uit. Dus waarschijnlijk met Max 41 toch inleiding, als hij niet zo groot was, had ik gewoon doorgehobbeld waarschijnlijk maar ja...
Anmiek, wat fijn dat de operatie goed is gegaan. Nu hopelijk wat minder stress en kan je lekker bevallen!
Hier ook nog geen baby nieuws helaas!! Dinsdag weer terug naar de vk en dan word er een afspraak gemaakt in het zh om de inleiding te bespreken. Ook vanwege het feit dat het geen kleintje zal zijn!
Anmiek; fijn dat alled goed is gegaan!
Oh fijn!!! Operatie papa succes!! Nu rustig bevallen!
Mijn ctg en controle waren okay. De inleiding is op maandag gezet! Bloeddruk was wel iets hoog, dus nog ff bloedprikken en piesje inleveren. Zaterdag nog een keer bloeddrukcoblntrole en dan maandag 7.45 melden!
Vannacht na elk toiletbezoek krampen gehad. Ook erg slecht geslapen!! Hopen op een betere nacht.. Vanavond ook een paar x kramp gehad. Hoop zo dat het eens doorzet pff.....
Ik gebruik helemaal niks. hihihi Ik had vannacht ook veel kramp en steken. Moest er wel 5x uit om te plassen. Het bleek vanmiddag ook goed diep te liggen. De gyn vermoedde dat t vannacht goed diep is gaan liggen. Heeeeel fijn voor maandag 😉
Nee, ik zie er niet tegen op. Ik verwacht er gewoon niks van. Dan kan alles alleen maar meevallen!
Bub!! Afgelopen maandag geboren!! Een meisje!! Pfff wat een bevalling!!! Na 1 nachtje ziekenhuis mochten we weer naar huis!! Hoop dat het bij jullie snel doorzet meiden. Ik ga duimen!!
Thnx meiden!! Verhaal volgt nog! Iig ingeleid via ballon. Binnen een paar uur viel die er al uit en kon ik aan het infuus, omdat ik 2 cm ontsluiting had. Vervolgens dat continu opgehoogd. De eerste cm duurden zoooo lang! Uiteindelijk in 3 kwartier van 4 cm nr 10 gegaan! Pffff was heeeeel heftig! Uiteindelijk wilde m'n placenta er niet uit, dus daarna door naar de OK.
Moest toen een ruggeprik. Voor de gewone bevalling geen pijnstillend gehad. Pfff dat heb ik geweten! Hihi. Daarna nog 1 nacht in ziekenhuis en mochten we nr huis. Alles goed!!
Jaaaaaa! Wauw Anmiek! Zo verkondig je nog nooit zo lang zwanger te zijn geweest en zo is jullie vent er! Gefeliciteerd. Hopelijk nu een wat "rustigere" tijd. Baby is er, papa zijn operatie was goed. Nu geniettijd van de slapeloze nachten!
Weten jullie of je een draagzak al bij de geboorte mag gebruiken? Bij die van mij staat het nl wel, maar ik lees ook veel dat het pas vanaf 6 weken mag ivm hoofdje ondersteunen...
djinnieOud lidBerichten: 2.029Lid sinds: 22 december 2010
Pixel, hangt van je draagzak af. Bepaalde ergonomische draagzakken (marsupi, storchenwiege babycarrier) mag je vanaf dag 1 echt gebruiken. Anderen hebben een baby-insert maar dat is wel minder ideaal. En de meeste on-ergonomische dragers, zoals baby bjorn, mag je pas als het kind heel wat sterker is in het nekje, vanaf een maand of 4, meen ik me te herinneren.
Vanmorgen bij de vk geweest. A.s donderdag naar het zh om een inleiding in te plannen! Yes! Ook krijg ik dan nog een echo en een hartfilmpje om te bekijken hoe de kleine het maakt.
Ze schatten de baby op zo'n 8pond, vandaar dat ze me niet te lang laten lopen.
Gister is ons meisje Sara geboren middels een keizersnede. Ballon was niet nodig, ze konden mijn vliezen gelijk breken met 3 cm onsluiting. Poosje later wee opwekkers, maar helaas bleef ik op 6 cm ontsluiting steken. Dus toen werd t een ks. Veel naweeën nu. Hopelijk snel over. Donderdag waarschijnlijk naar huis. En Sara... is prachtig!
Gefeliciteerd Tanja met jullie mooie dochter! Super leuke naam
Nou meiden die met de laatste loodjes bezig zijn hopelijk volgt er snel meer bub nieuws
Hier is het echt weer genieten van zon mooi klein mannentje helaas gilt ie s nachts alles bij elkaar dus eht bijtanken is wat lastiger! Gelukkig hebben we een super kraamhulp!
Hier krte versie van de bevalling Zaterdagavond heerljk relaxt tv avondje gehad met openhaard aan en ontspannen gaan slapen. Tegen 03:00 werd ik wakker van een enorme. Wee ! Een gedachte wisseling van yes het is begonnen tot shit we moeten er weer doorheen! Meteen flinke weeen om de 2 a 3 min en na een uurtje was de vk er, die meteen de kraamzorg belde en mij heerlijk mijn eigen gag liet gaan onder de douche tegen 5 uur was ik er redelijk klaar mee en vroeg ik of ze de vliezen konden breken daarna nog even een randje weg zuchten en binnen 30 sec persen was de kleine man geboren heerlijk als de klus er weer op zit! Meide die nog moeten zet m op