Liminous schreef:.
Wij doen geen nekplooimeting. Ongeacht de uitkomst, het kindje is hier hartstikke welkom. En in jou geval denk ik dat ze bij een 20 weken echo nu wel extra goed opletten en extra het hartje in de gaten zullen houden.
Met deze tekst zou ik heel erg oppassen... Ons kindje zou ook welkom zijn.. Maar hebben toch besloten de zwangerschap af te breken.
Ook met de andere chromsoonafwijkingen kan je te maken krijgen met verschillende degradaties en de vraag is als je het te horen krijgt of je echt het kindje laat komen en gaat opvoeden of toch niet.. Niemand hoeft van mij een nekplooimeting te doen maar zou het zeker aanraden want als je met de 20 weken echo hoort dat het niet goed zit heb nog nog maar een korte denk periode.
Ik denk dat ik het dit keer wel laat doen en misschien op aanraden van de gyn ook wel een vrachtwaterpunctie. Al weet men nog niet waar ze precies naar zoeken.
En idd als er eerder een hartafwijking is gevonden zullen de volgende 20 weken echo extra goed het hartje controleren. Dit geld ook voor de kinderen als die groot zijn. Mijn zusje is geboren met en hartafwijking en daarom krijg ik ook een uitgebreidere 20 weken echo omdat ze naar die afwijking gaan zoeken en nu ook nar afwijkingen in het hoofdje.