Even een update voor mezelf eigenlijk, en voor wie het volgt.
Cyclus is dit keer iets regelmatiger dan de vorige twee maanden — 29 dagen nu, vorige keer waren het er 34 en daarvoor 26, dus het blijft een beetje gokken. Ik gebruik al een tijdje ovulatietests en die gaven afgelopen week een duidelijke piek, dag 15. Dat is voor mijn doen best vroeg maar ik accepteer het gewoon. We hebben goed getimed, dus nu is het afwachten.
Ik merk dat ik rustiger ben dan een paar maanden geleden. Ik weet niet of dat komt omdat we al zo lang bezig zijn dat het gewoon onderdeel van het leven is geworden, of omdat de lente buiten gewoon heel mooi is en ik daar wat op stuk loop. Waarschijnlijk allebei. Ik ga elke ochtend een halfuurtje wandelen door het Vondelpark voor ik aan het werk ga en dat doet iets goeds.
Mijn man vraagt elke paar dagen voorzichtig hoe het gaat. Hij vraagt nooit te veel, dat waardeer ik in hem. We praten er als het voelt, en anders laten we het.
Over een week of anderhalf weet ik meer. Tot dan gewoon leven. 🌿
cyclusupdate mei
💬 3