Gisteren een lange wandeling gemaakt langs het IJ, heerlijk weer eindelijk. Dan ben ik altijd iets meer mezelf. Mijn hoofd was druk geweest de hele week — veel werk, een lastige klant, en op de achtergrond altijd dat gedoe met bijhouden en tellen en interpreteren.
Ik zit nu ergens rond dag 14, maar mijn cyclus is de laatste maanden zo onregelmatig dat ik eigenlijk nooit echt weet of dat iets zegt. De ene maand is het dag 11, de andere maand dag 18 of helemaal niks wat duidelijk is. Dat is het vermoeiende van perimenopauze en TTC tegelijk — de signalen kloppen gewoon niet altijd meer.
Ik gebruik ovulatietests, noteer mijn temperatuur, doe het hele programma. Soms vraag ik me af of ik mezelf er mee help of er juist mee in de weg zit. Waarschijnlijk een beetje van allebei.
Mijn man zei gisteren op die wandeling: "je ziet er goed uit". Ik weet dat hij daarmee bedoelt dat ik te veel in mijn hoofd zit de rest van de tijd. Hij heeft niet helemaal ongelijk. 🌿
Hoe gaan jullie om met cycli die maar niet voorspelbaar worden? Ben benieuwd of anderen hier hetzelfde herkennen.
cyclus bijhouden in de zon
💬 3