Eigenlijk schrijf ik dit meer voor mezelf dan voor iemand anders, maar goed — dat is ook een beetje waarom ik hier ben.
Cyclus 27 zit er bijna op wat planning betreft. Ik denk dat ik rond dag 14 of 15 een eisprong heb gehad — mijn temperatuur deed iets, en de ovulatietest gaf een piek op donderdag. Niet zo duidelijk als vorige maand, maar ook mijn cyclus doet al een tijdje wat hij wil. Dus ik reken er niet blind op.
We zijn nu in de tww. Dag 5, als ik het goed heb. Ik probeer er niet te veel naast te staan. Ik had me voorgenomen deze keer gewoon te leven — gisteren een lange wandeling gemaakt langs het IJ, vandaag achter een tekst gezeten voor een klant. Dat helpt.
Wat me wel bezighoudt is de volgende stap. De arts zei zes maanden nog proberen voor IVF ter sprake komt. We zitten nu op vier van die zes. Ik probeer er nuchter naar te kijken maar het is ook gewoon: je telt af. Dat doe je of je wil of niet.
Geen grote verwachtingen deze cyclus, geen wanhoop ook. Gewoon afwachten. 🌿
cyclusupdate mei
💬 3