cb schreef:Ben ik ook weer eens! Gelukkig gaat het al een stuk beter met de vermoeidheid!!! Heb nu tenminste het idee dat ik het weekend op een normale manier haal!!!
Wat dat wiegje op onze slaapkamer heb ik niet eens aan gedacht! Ik leg het kindje gelijk op zijn/haar eigen kamertje, zit toch direct aan die van ons vast! En ik zorg gewoon dat ik daar een lekkere stoel heb waar ik kan voeden.
Verder ben ik nog niet echt bezig met de inrichting van het kamertje, in mijn hoofd natuurlijk wel, maar in de praktijk moet er eerst nog het één en ander gebeuren 😉
Qua namen hebben we al een hele leuke (vinden wij..) meisjesnaam, maar jongensnamen....Jeeh..wat moeilijk!! Maar we zijn er nu één tegengekomen die we leuk vinden. Nog wel even verder kijken!
Is dat bloedprikken bij de intake bij de verloskundige? Ik kan helemaal niet tegen bloedprikken :oops: 2 september hoef ik pas voor de intake. Ben wel benieuwd wat ze dan allemaal gaan vragen en doen...
Groetjes cb
Sorry, maar wil me er even mee bemoeien... :oops:
Het is ècht aangetoond dat de kans op sterfte door wiegendood aanzienlijk verminderd wanneer je je kindje (de eerste 3 à 4 maanden) bij jou op de kamer laat slapen! Natuurlijk kan je kindje ook in de kamer ernaast met de deuren open en kan je van een babyfoon gebruik maken, maar dat is lang niet zo effectief. Het heeft ook zeker te maken met het moeder instinct, dit werkt gewoon beter wanneer je kindje in de buurt is. Bij mijn dochtertje was ik altijd een paar minuten wakker voordat zij wakker werd voor een voeding. Daarvoor geloofde ik nooit zo in dat instinct maar iedere nacht was ik net iets eerder wakker... Natuurlijk is het dan wel verstandig overdag de baby wel in het eigen kamertje te leggen om te wennen. Verwennen kan trouwens níet in de eerste maanden!
Misschien dat je je nog bedenkt? Het staat trouwens ook in de folders 'veilig slapen'