@janbre: ja, ik denk er precies zo over. Na mn eisprong ben ik iets voorzichtiger,maar in die andere periode drink ik zo nu en dan ook gewoon lekker een wijntje of biertje. Anders wordt het zo frustrerend. En ik slik netjes foliumzuur en multivitamen (ben zelfs al aan mn derde potje bezig hahaha, tsja je moet de humor er zo nu en dan maar van blijven inzien!) en sport en doe aan yoga. Eerst at/dronk ik helemaal niks wat maar gevaarlijk zou kunnen zijn, maar nu ben ik daar relaxter in.
@happy:dat met een kussentje onder je billen doe ik ook, ik heb gelezen dat dit helpt om ervoor te zorgen dat een en ander niet te snel terugvloeit na het knuffelen...Ik blijf ook altijd even een kwartierje of zo met een kussentje onder mn billen liggen. Niet gelijk daarna wassen en plassen zeg maar. Heeft de huisarts me ook aangeraden. Sorry ik ben soms een beetje plastisch misschien, maar dan is het maar duidelijk :oops:
@lisa200: gelukkig dat anderen dit soort dingen ook meemaken en herkennen. Geeft me het gevoel dat ik er niet alleen voor sta!
@iedereen: en bovenstaande geldt natuurlijk ook voor de andere lieve dames op dit forum 😊
Voor de dames die - zoals ik - ontzettend graag willen weten hoe alles in elkaar steekt heb ik nog een goede aanrader om eens te bekijken. Het is een Engelstalige/Amerikaanse site, maar je kunt er verschrikkelijk veel leren over vruchtbaarheid. En je kunt je cyclus erop bijhouden etc. Ik ben er een jaar lid van geweest, nu niet meer, omdat ik mijn cyclus nu goed ken, maar ze leren je zelfs hoe je aan de afscheiding en stand/stevigheid etc van je baarmoeder(mond) kunt zien en voelen wat je vruchtbare periode is! Ik heb er veel van geleerd, en kan nu aan mn afscheiding en de "zachtheid" van mijn baarmoeder zien en voelen of ik in de vruchtbare dagen zit. Klinkt misschien een beetje raar, maar is echt zo. Je leert je lichaam dan echt goed kennen. Maar je moet het wel willen en in het begin is het misschien een beetje gek.
De site heet
http://www.fertilityfriend.com Misschien hebben jullie er ook wat aan. De eerste maand kan je het proberen en is het gratis, daarna kan je voor volgens mij $35 dollar een jaar lid worden en alles bijhouden op de site. Zij rekenen aan de hand van je gegevens voor je uit wanneer je je eisprong hebt etc.