lonnekeleoniOud lidBerichten: 1.060Lid sinds: 22 december 2008
Ik lees net dat een meisje uit het november forum te horen heeft gekregen dat haar kindje niet meer leeft, zit hier echt met 😢 in mijn ogen...
Storm1987 schreef:sylvia22 schreef:
Nu ben ik dus juist erg bang dat als ik straks weer zwanger ben dat ik dan zo bang ben dat het weer fout gaat dat ik dan helemaal niet kan genieten.. ik ben bang dat straks bij mij de angst groter is dan het genieten.. pfff ik wil zo graag maar ben ook zo bang!
Hier was ik ook altijd heel erg bang voor, en ik moet toegeven: het is ook zo :oops: Ik vind het erg moeilijk om te genieten. Elk steekje wat ik voel of elke verandering ben ik bang dat het weer fout gaat. Ik had vandaag minder gevoelige tepels dan gisteren, ik dacht meteen: foute boel :oops:
Morgen ga ik bellen voor een echo. Als je in het verleden een miskraam hebt gehad krijg je een vervroegde echo met 6 of 7 weken. Als ik dan het hartje zie kloppen, denk ik pas te kunnen gaan genieten. Na die 3 maanden gaat de vlag uit en mag iedereen het weten.
Ik vind het wel zonde dat mijn miskraam nog zo overheerst. Maar het is ook logisch. Immers is het nog vrij kort geleden (14 april), toch denk ik niet dat het uitmaakt hoelang het geleden is, het blijft altijd pijnlijk en moeilijk.
Ik heb nu wel kwaaltjes die ik eerder niet had, of in mindere mate had. Wellicht is dit een goed teken 😊
anna123 schreef:Jeetje, wat een angst, hoop en teleurstelling in korte tijd zeg....Fijne VK ook die zegt dat je het al verlorgen hebt terwijl de gyn. het nog ziet zitten met kloppend hartje!
Balen dat je menstr. niet goed op gang komt...heb jij wel een bloedtest gehad? Ik vond dat erg fijn om het HCG te meten. Ook al weet je dat je geen kindje in je hebt, misschien heb je nog wel veel HCG in je lichaam en kan dat verklaren waarom je menstr. niet goed op gang komt?Ik roep ook maar wat hoor..
Tja ik weet dat ik net als jullie mn droom verloren ben en zo voelt het ook wel. Gelukkig voelt het niet echt als ons kindje...want heb nooit iets gezien op een echo en ik weet nu dat het zo snel is misgegaan dat het eigenlijk niet eens echt tot iets ontwikkeld was...Misschien maakt dat het voor mij makkelijker om me eroverheen te zetten...
Als ik hier terug lees kom ik best veel namen tegen waarvan ik nog weet dat ze zwanger waren toendertijd en dat ik me nog wel eens afvroeg hoe het daar mee zou gaan..hmmm kom je ze hier tegen.....het is toch allemaal oneerlijk he meiden...
xx
Marlieke schreef:Zo, ik moet even mn hart luchten..
Vandaag gewandeld met mn ouders (+hond) en mn broer met vriendin en mn kleine nichtje (+hond).
We waren al een tijdje aan het lopen en kletsen, zegt mn schoonzusje ineens dat ze weer zwanger is. Ze hadden op vakantie bedacht dat een tweede toch wel heel leuk zou zijn en waren de condooms vergeten. Dus zijn ze gelijk maar gaan proberen. En het was dus meteen raak..
BAF!! Dat kwam even hard bij me aan. Ben natuurlijk heel erg blij voor ze, maar het is wel even een heel zure speling van het lot. Net 2 wkn na onze miskraam..
Maargoed, zij weten niks van onze kinderwens, dus er kwamen ook nog eens grapjes als: "nu jullie nog.." en ook tegen mijn vriend: "Nu moet jij je mannelijkheid maar eens bewijzen."
Voel me wel erg klote nu, hoe leuk het ook is om nog een klein neefje of nichtje te krijgen..
Nouja, hopelijk mogen wij ook snel goed nieuws brengen..
Bedankt voor het aanhoren van mijn gezeik!!
Liefs Marlieke
Indootje schreef:Storm, dank je wel voor je antwoord. Ok, dan ga ik er maar vanuit dat het mijn menstruatie is, wel fijn dan heb ik weer een uitgangs/rekenpunt.
Je zegt dat je direct na je MK een cyclus had van 29 dagen. Heb je dan geteld vanaf de eerste dag dat je bloedingen had?
Indootje schreef:Dank je voor je antwoord!
En gefeliciteerd, je bent weer zwanger zie ik :-)!!! Gaat alles nu goed? Beleef je het anders?
da-silva schreef:Hey anoniempje,
Ik was ook snel (2e ronde) zwanger, maar ik ben nu zo bang dat het op een of andere manier niet meer gaat lukken. Ik weet dat ik positief moet blijven denken, maar ik heb stiekem in mijn achterhoofd een stemmetje: "Straks is er iets mis met me en kan ik niet meer zwanger raken" of "Straks krijg ik keer op keer een miskraam". Ik ben nog niet ongesteld geworden en heb daar ook nog wel even de tijd voor hoor. Toch blijf ik er de hele tijd aan denken.
Misschien omdat de vorige keer zo snel ging, ben ik nu bang dat mijn kans op geluk voorbij is. Na twee curretages achter elkaar heb ik het gevoel een mazzeltje er voorlopig niet in zit. Mijn vriend vindt dat ik niet zo moet denken en dat ik juist positief moet zijn. Hij komt dan met cijfertjes en statistieken aanzetten (mannen! :roll: ) Terwijl ik mijn gevoel gewoon aan het spuien ben.
da-silva schreef:Ik heb me voorgenomen om vanaf nu zo min mogelijk aan de twijfels te denken en vooral uit te kijken naar een positieve en vruchtbare toekomst. Zal niet altij makkelijk zijn, maar ik ga ervan uit dat ik over een tijdje weer gewoon ongesteld wordt en dat ik dan weer gewoon aan de klus kan! Dat we maar allemaal snel raak schieten!! 😂
@anoniempje: mijn 2e curettage kwam onverwachts. Ik had na de 1e 3 weken vrijwel niks gevloeid. na die 3 weken begon ik te bloeden en ik dacht dat ik ongesteld was geworden. Wel 4 dagen eerder dan mijn normale cyclus, maar daar maakte ik me gegen over. Na 12 dagen dacht ik dat het eindelijk over was omdat het minder werd en bruin. Maar de laatste dag begon ik ineens weer heftiger en rood te vloeien. Toen heb ik een afspraak gemaakt bij de gyn en die zag op de echo dat er nog restweefsel zat. Flinke tegenvaller dus, want ik dacht dat mijn cylus alweer gewoon in zijn ritme zat. Ik heb toen eerst de vaginale pillen gekregen. Maar na 2 dagen heftige krampen en flinke stolsels, bleek dat het er nog niet uit was. Toen ben ik alsnog gecuretteerd. Hoe kwam het dat jij met spoed gecuretteerd moest worden?
@ Regina: Heeeeel veel succes en plezier met je echo vrijdag. Spannend zeg!! Maar je krijgt vast en zeker goed nieuws! Ik duim met je mee.
@ marlieke: Jammer dat je vakantie alweer voorbij is. Ik moet nog 2.5 week werken voordat mijn vakantie begint. Ik moet nog even volhouden, pfff. Zie je er tegenop om weer te gaan werken? Minder piekeren is wel een voordeel, maar met dit zonnetje vakantie is ook iet verd, haha
Regina08 schreef:Hallo meiden,
laat hier ff weten dat de echo super was! Hartje klopt, alles erop en eraan. Uk spartelde in het rond.
Leuk om te zien!
anna123 schreef:Hi Storm..las net je reactie bij maart topic...raar verhaal van die VK he? Was het een VK in opleiding ofzo...vond het een beetje makkelijk allemaal hoor...
Vind het ook wel raar als meiden niet willen dat je een reactie geeft als het minder leuk en gezellig is....De kans op een MK in deze weken is toch gewoon het grootst? Daar moet je niet je kop voor in het zand steken!
Moest het even kwijt...maar doe dat maar niet op het maart topic!
x
anna123 schreef:Is het nou altijd zo dat als je een Mk hebt gehad dat je eerder een echo krijgt als anders? Misschien had ik het al eens gevraagd, maar weet t niet zeker...zou dan nm best graag met 6 weken al een echo krijgen of er uberhaubt iets te zien is..
x
Storm1987 schreef:anoniempje: dat is denk ik logisch dat je het zo voelt. Je bent het vertrouwen in je lichaam kwijt na je mk. Ik had dit ook. Maar ik was in ronde 3 alweer opnieuw zwanger! Had ik niet verwacht.
Misschien een tip, voor je eigen gemoedsrust kan je ovu testen gaan gebruiken! Heb ik gedaan en vond het ideaal. Had gewoon de goedkope van kruidvat eigen merk, maar ben er wel zwanger mee geworden :mrgreen: Hou dus hoop!!