Rakker1980 schreef:Hallo dames,
Heb gisteren afspraak gehad bij de gyneacoloog. Huisarts vond het toch beter om ons door te sturen na 2x MK. Was een erg aardige man en hebben een fijn gesprek gehad. Hij zei omdat we binnen een half jaar 2x heel snel zwanger zijn geworden, we gewoon een hele goede kans hebben dat het de volgende keer wel goed gaat. Je kunt na 2x een MK een chromosomenonderzoek krijgen, maar de kans dat hier iets uitkomt is erg klein .Je mag dan sowieso 2 maanden niet zwanger zijn geweest en je moet de bloedonderzoeken afwachten waardoor je dan wel zo'n 4 maanden niet voor een beeb kunt gaan en dus stil ligt. 😞 Hij raadde ons aan om pas, mocht het een 3e keer misgaan, voor dit onderzoek te gaan en dan krijgen we ook gelijk alle andere onderzoeken. Mocht ik nu over een half jaar nog niet zwanger zijn, krijgen we ook verdere onderzoeken. Om nu al de medische molen in te gaan, vond hij zonder, omdat hij de kans dat het gewoon gaat lukken veel groter acht. En mocht ik dadelijk wel weer zwanger zijn dan mag ik al bellen als ik 5,5 week zwanger ben en dan gaat hij helemaal in de gaten houden met echo's of het er goed uit ziet en hoe het loopt. Dat vind ik ook wel een fijn idee (al kan het dan natuurlijk nog gewoon misgaan).
Al met al dus een fijn gesprek gehad en er een goed gevoel bij. Zijn nu ook gewoon volop aan het klussen en hopen heel snel weer zwanger te zijn.
Gisteren feestje gehad van vrienden en zij brachten het nieuws dat ze zwanger zijn van hun 2e kindje, gelijk de eerste keer weer raak. Ben super blij voor ze hoor, maar doet toch een beetje pijn. In onze vriendengroep heerst nu een grote babyboom en er zijn al 8 stellen met kinderen of zwanger. Wij zijn in mei vorig jaar getrouwd en iedereen verwacht ook van ons dat we eerdaags met dit nieuws komen. Maakt het extra frustrerend dat het al 2x mis is gegaan, want we willen het zooo graag. Nou ja zoals iedereen hier op het forum natuurlijk.
Fijn weekend allemaal! Ik ga lekkr carnavallen dit weekend en even helemaal niet denken aan zwanger worden. Alaaf!!!
lol stuurde m pb naar je geloof ik meis..
chromosomenonderzoek konden wij al bloed laten afnemen zowel ik als mijn manneke.. dit is 16 december gebeurt.. na controle ivm met de miskraam
nu aanstaande maandag 15 feb krijgen we de uitslag daarvan..
komt er wat uit.. dan zouden we weer bloed kunnen laten afnemen voor stollingsziekte
en dat zou betekenen dat ik dan 2 maanden niet zwanger zou mogen worden..
nu zou ik gewoon zwanger mogen worden na het bloedafname van 16 december
omdat heel vaak geen.. dingen worden gezien bij een chromosomenonderzoek..
Ze zij ook. als je er klaar voor ben met je manneke gewoon weer opnieuw voor een zwangerschap mogen gaan..
maar wij wilde zelf afwachten tot na 15 feb stel dat er wel wat gevonden zou worden..
maar helaas door een ongeval.. is onze kinderwens ffie,s van de baan.. maar mischien ook wel voorgoed..
het zal blijken in de toekomst hoe mijn manneke uit alles komt...