MonalisaOud lidBerichten: 5.314Lid sinds: 28 januari 2009
ik weet precies wat je bedoeld anoniempje ik heb er ook last van :|
Lithaatje schreef:Ik vind het eigenlijk een heel brutale vraag van mensen die vragen : en wanneer gaan jullie aan kinderen beginnen?
Voor het zelfde geld zijn jullie onvruchtbaar en doet dit je veel verdriet,,,,kunnen hun natuurlijk ook niet weten maar daarom vind ik dat je zo'n vraag nooit hoort te vragen :roll:
Het is bijna net zo persoonlijk als: hoe vaak doen jullie het per week?
Dat is iedreen zn eigen zaak hoor.
Maar ja dat vind ik weer. Ik weet het, ik ben een aparte :P
finaly87 schreef:is echt moeilijk hoor om het tot 12 weken geheim te houden! Waarschijnlijk ehb je al een echo gehad en verloskundige geweest, sommige beginnen zelfs al vlot te groeien (zoals ik) ga t dan maar voor je zien te houden haha! Geloof me, t nieuws brand dan op je lippen. tenzij je niet zo heel close ben je met je ouders, dan kun je t misschien beter geheim houden.. Ik heb zodra ik de test heb gedaan het aan alle ouders verteld (ong 5 weken) en aan de hele wereld met 9 weken. toen hadden we het ukkie ook gezien, inclusief hartslag.. dus dan is het lastig om nog geheim te houden. Voor ons zat t gewoon goed (al zou t mis gaan, dan zou je er toch mensen over vertellen met 9 weken).. maar dat is allemaal heel persoonlijk antuurlijk. Wij hadden ook heel netjes voorgenomen om t met 12 weken pas te vertellen, maar toen werd t op gegeven moment met 10 weken dan maar.. en uiteindelijk toch maar met 9 weken haha! Je wilt t zooo graag delen!
Het zwanger worden heb ik alleen aan een paar vriendinnen verteld, niet aan ouders of familie ofzo.. dat dan weer niet 😉
Liefs!!
ikkewil schreef:mensen weten bij ons al dat we dit jaar willen gaan proberen, maar wanneer dat weet niemand behalve mijn vriend, ik en 1 vriendin (die wil ik namelijk als kraamverzorgster hebben en ze kan 1 voorkeur gezin hebben in een jaar, dus haar moest ik het wel vertellen). Mijn vriend vond het namelijk zo leuk dat hij er nu aan toe was dat hij het de vrienden groep verteld heeft. Schoonouders en schoonzusje enzo die weten het niet, hoewel ik denk dat die vragen ook wel gaan komen als blijkt dat de kleine kamer leeg staat.
Waarom mensen het al weten (tenminste dat denk ik), omdat wij nu zo hard aan het klussen zijn om de kleine kamer leeg te krijgen, tsja, en daar heb ik al hulp bij nodig van broertjes enzo... Dus ja, dat is lastig.
Ik weet ook niet of ik het geheim zou kunnen houden, ik denk dat het op mijn lippen zal branden om te vertellen... maar ik wil het wel uitstellen tot na de eerste echo....
Eerst ook maar zwanger zien te worden dit jaar toch???
Liefs Wilma
michxelle schreef:finaly87 schreef:is echt moeilijk hoor om het tot 12 weken geheim te houden! Waarschijnlijk ehb je al een echo gehad en verloskundige geweest, sommige beginnen zelfs al vlot te groeien (zoals ik) ga t dan maar voor je zien te houden haha! Geloof me, t nieuws brand dan op je lippen. tenzij je niet zo heel close ben je met je ouders, dan kun je t misschien beter geheim houden.. Ik heb zodra ik de test heb gedaan het aan alle ouders verteld (ong 5 weken) en aan de hele wereld met 9 weken. toen hadden we het ukkie ook gezien, inclusief hartslag.. dus dan is het lastig om nog geheim te houden. Voor ons zat t gewoon goed (al zou t mis gaan, dan zou je er toch mensen over vertellen met 9 weken).. maar dat is allemaal heel persoonlijk antuurlijk. Wij hadden ook heel netjes voorgenomen om t met 12 weken pas te vertellen, maar toen werd t op gegeven moment met 10 weken dan maar.. en uiteindelijk toch maar met 9 weken haha! Je wilt t zooo graag delen!
Het zwanger worden heb ik alleen aan een paar vriendinnen verteld, niet aan ouders of familie ofzo.. dat dan weer niet 😉
Liefs!!
Ja dat lijkt me ook erg lastig ! 😃
Vind het al moeilijk om niemand te zeggen dat we met de pil gestopt zijn !
Nu praat ik de oren maar van m'n vriend z'n hoofd af 😂
rheetje schreef:Is een hele goeie uitvinding dit forum 😊 heeft vast een vrouw bedacht ;)
rheetje schreef:vroeg me alleen af, aan wie vertel je het eerst?? uitgezonderd van je partner dan!!
molemieke schreef:Wat leuk om hier mee te lezen! Zelf heb ik deze week mijn schoonmoeder ingelicht dat haar zoon eindelijk klaar is voor kindjes. Ze vroeg ben je al gestopt met de pil ... heb nog juist mijn tong kunnen omdraaien en toch maar nee gezegd. Ik wil straks echt haar gezicht zien als het zover is.
rheetje schreef:vroeg me alleen af, aan wie vertel je het eerst?? uitgezonderd van je partner dan!!
beuker83 schreef:rheetje schreef:vroeg me alleen af, aan wie vertel je het eerst?? uitgezonderd van je partner dan!!
Ik test als ik alleen ben en ga mijn vriend dan op een hele leuke manier verrassen. En dan ga ik het mijn allerbeste vriendin vertellen.
rheetje schreef:beuker83 schreef:rheetje schreef:vroeg me alleen af, aan wie vertel je het eerst?? uitgezonderd van je partner dan!!
Ik test als ik alleen ben en ga mijn vriend dan op een hele leuke manier verrassen. En dan ga ik het mijn allerbeste vriendin vertellen.
jaah zoiets had in ook in gedachten!! ;)
rheetje schreef:Vertel het trouwens deze vrijdag aan mijn oma dat we aan het klussen zijn, nouja vertellen. Ze is afgelopen zondag ochtend overleden en had haar graag willen vertellen dat we bezig zijn om een kindje te maken, maar toen was het al te laat. Zij vroeg 5 jaar geleden al of ik haar het als eerst wou zeggen als ik zwanger was. Nou ben ik nog niet zwanger maar wil een roosje op haar graf plaatsen (aanstaande vrijdag begrafenis) met twee lintjes een roze en een blauwe. Die staan voor een jongen of een meisje natuurlijk. 😉
Zodat ze weet dat we bezig zijn!! leuk idee of iemand nog beter ideeen?? Wilo trouwens niet dat de rest van mijn familie erachter komt dus vandaar ;)
Sofia schreef:rheetje schreef:Vertel het trouwens deze vrijdag aan mijn oma dat we aan het klussen zijn, nouja vertellen. Ze is afgelopen zondag ochtend overleden en had haar graag willen vertellen dat we bezig zijn om een kindje te maken, maar toen was het al te laat. Zij vroeg 5 jaar geleden al of ik haar het als eerst wou zeggen als ik zwanger was. Nou ben ik nog niet zwanger maar wil een roosje op haar graf plaatsen (aanstaande vrijdag begrafenis) met twee lintjes een roze en een blauwe. Die staan voor een jongen of een meisje natuurlijk. 😉
Zodat ze weet dat we bezig zijn!! leuk idee of iemand nog beter ideeen?? Wilo trouwens niet dat de rest van mijn familie erachter komt dus vandaar ;)
Wat lief! Goed en mooi idee om het zo te doen. Gecondoleerd.
rheetje schreef:Vertel het trouwens deze vrijdag aan mijn oma dat we aan het klussen zijn, nouja vertellen. Ze is afgelopen zondag ochtend overleden en had haar graag willen vertellen dat we bezig zijn om een kindje te maken, maar toen was het al te laat. Zij vroeg 5 jaar geleden al of ik haar het als eerst wou zeggen als ik zwanger was. Nou ben ik nog niet zwanger maar wil een roosje op haar graf plaatsen (aanstaande vrijdag begrafenis) met twee lintjes een roze en een blauwe. Die staan voor een jongen of een meisje natuurlijk. 😉
Zodat ze weet dat we bezig zijn!! leuk idee of iemand nog beter ideeen?? Wil trouwens niet dat de rest van mijn familie erachter komt dus vandaar ;)
Fiemo schreef:rheetje schreef:Vertel het trouwens deze vrijdag aan mijn oma dat we aan het klussen zijn, nouja vertellen. Ze is afgelopen zondag ochtend overleden en had haar graag willen vertellen dat we bezig zijn om een kindje te maken, maar toen was het al te laat. Zij vroeg 5 jaar geleden al of ik haar het als eerst wou zeggen als ik zwanger was. Nou ben ik nog niet zwanger maar wil een roosje op haar graf plaatsen (aanstaande vrijdag begrafenis) met twee lintjes een roze en een blauwe. Die staan voor een jongen of een meisje natuurlijk. 😉
Zodat ze weet dat we bezig zijn!! leuk idee of iemand nog beter ideeen?? Wil trouwens niet dat de rest van mijn familie erachter komt dus vandaar ;)
Wow, wat een ontzettend bijzondere manier om het te vertellen. Mijn moeder is 1 1/2 jaar geleden overleden en mijn vader ken ik niet. Ik vind het doodeng om zwanger te worden omdat ik niet weet wat het allemaal los gaat maken in mij. Ik vind dit wel een hele bijzondere manier om een dierbare toch erbij te betrekken.
Is het gelukt en voelt het goed? Sterkte nog met het verlies..
liefs, Fien
Lunanoa schreef:Zit zelf in het onderwijs. Heb wel meegemaakt dat kids het vrij snel wisten. De moeder kreeg toen een miskraam en dit was wel erg verwarrend voor die kids. Dit in groep 1 en 2.
Het is heel erg leuk om een broertje of zusje te krijgen maar zou het (denk ik) rond de 11/12 weken vertellen.
Natuurlijk kan ik er niet helemaal over oordelen omdat ik niet in deze situatie zit, maar wou deze ervaring toch even met je delen.
ingearts schreef:kwam de overbuurvrouw net hier binnen natuurlijk de site open staan pffffffffff zou ze het gezien hebben!
ingearts schreef:kwam de overbuurvrouw net hier binnen natuurlijk de site open staan pffffffffff zou ze het gezien hebben!
Nadine schreef:@xxxangeliqie
hartstikke knap! Geheim houden, zeker als je normaal gesproken een open boek bent.
Ik kan nog niet eens zeggen dat ik duizelig ben, want dan vragen ze onmiddelijk of ik zwanger ben!
Nadine schreef:@mama1988
Bedankt! Ik vind het heel moeilijk mijn mond te houden, maar nu
weet ik weer waarom het de moeite waard is.
Altijd goed om ervaringen te delen ;)
molemieke schreef: Moet iedere keer mijn tong 10 keer omdraaien.
Simoon schreef:aan mij kunnen ze vragen wat ze willen (als ik zwanger ben dan he), wat het gaat worden.
Ik zal ze er geen antwoord op kunnen geven. Ik wil het namelijk zelf niet weten, ik wil alleen maar weten of het gezond is. Vind ik belangrijker.
Dus ze vragen het maar hoor! ze krijgen 1 antwoord, of een meisje of een jongetje, ik heb echt geen idee 😂 .
groetjes
Monalisa schreef:wat leuk zeg een tweeling 😊 2 vliegen in 1 klap :mrgreen:
Simoon schreef:aan mij kunnen ze vragen wat ze willen (als ik zwanger ben dan he), wat het gaat worden.
Ik zal ze er geen antwoord op kunnen geven. Ik wil het namelijk zelf niet weten, ik wil alleen maar weten of het gezond is. Vind ik belangrijker.
Dus ze vragen het maar hoor! ze krijgen 1 antwoord, of een meisje of een jongetje, ik heb echt geen idee 😂 .
groetjes