oke. wij hebben daar dus met mijn zus nooit last van gehad.
dacht altijd dat de zomervakantie begin juli ergens begint bij de eerste regio. weet ook niet hoe ik daar dan bij kom.
Tijger1Oud lidBerichten: 11.033Lid sinds: 21 oktober 2014
pluis schreef:@jenta
Gaat vast wel goed met manlief en op liam passen. Maar denk dat het wel een beetje eng is voor de eerste keer. 😉
Wim was voor het eerst alleen met levi toen hij een dag of 7 oud was. Ik moest naar de prenatal voor een easy base voor in de auto omdat onze maxi cosi niet in de auto paste omdat de gordels een paar cm te kort waren. Manlief wist niet wat voor ding het was en we hadden hem nodig omdat we best veel met levi weg moesten. Dus ik alleen naar de prenatal. Ik kwam een uur later terug en er keek me eentje chagerijnig. Of ik hem noooit meer alleen wilde laten. Levi had een vieze broek en moest best huilen. En manlief wist absoluut niet wat hij ermee aan moest. Nou dat was een geslaagde eerste keer 😃 Maar niet heus.
bstipdonk schreef:hey regenboog dat is per kindje verschillend. Als ze gewoon helder wakker word lijkt me niets aan de hand. Kleine of juist hele zware baby's moeten wel echt om de zoveer uur gevoed worden.
en anders gewoon de wekker zetten 😉
.
Saar80 schreef:@Jenta, echt waar? heeft ie nog nooit een poepluier verschoond? Vind ik eerlijk gezegd niet kunnen hoor....jij bent er toch niet altijd? En het duurt nog wel evn voor Liam zindelijk is! Hoort er gewoon bij toch?
@Antoinet, lekker zoveel vakantie, ik heb niet zoveel meer helaas....heb voor mn verlof al veel dagen opgenomen zodat ik niet steeds weken van 40 uur hoefde te maken....
Regenboog schreef:hey allemaal,
een vraagje:
Ik heb van de kraamzorg geleerd dat je kindje overdag minimaal om de 4 uur voeding moet hebben en 6 voedingen per dag. 's nachts mag er 1 lange slaap van 5/6 uur zijn. (zodat ze straks zoals wij de nacht hebben)
Vannacht kwam Femke om 5:45 uur en toen pas om 10:15 weer (oeps, mama sliep
ook nog zo lekker).
Dat was dus van 00:00 uur tot 05:45 een lange slaap + van 5:45 tot 10:15 uur. (de eerste zat 5u en 45 min. tussen/ de tweede 5u en 30 min.)
Is dit dan verkeerd? ben benieuwd hoe jullie erover denken..
alvast bedankt voor de reacties,
groetjes
vj schreef:Regenboog schreef:hey allemaal,
een vraagje:
Ik heb van de kraamzorg geleerd dat je kindje overdag minimaal om de 4 uur voeding moet hebben en 6 voedingen per dag. 's nachts mag er 1 lange slaap van 5/6 uur zijn. (zodat ze straks zoals wij de nacht hebben)
Vannacht kwam Femke om 5:45 uur en toen pas om 10:15 weer (oeps, mama sliep
ook nog zo lekker).
Dat was dus van 00:00 uur tot 05:45 een lange slaap + van 5:45 tot 10:15 uur. (de eerste zat 5u en 45 min. tussen/ de tweede 5u en 30 min.)
Is dit dan verkeerd? ben benieuwd hoe jullie erover denken..
alvast bedankt voor de reacties,
groetjes
regenboog, tussen die laatste fles zit toch maar 4,5 uur?
Dat is echt niet erg hoor. Soms zie je dan wel eens dat ze een fles erna wat eerder komen.
en dan kan je die fles erna weer een beetje rekken zodat je weer een beetje op je schema komt!
Meiden wat vinden jullie hiervan? ik vind dat de vk me aardig lang laat doorlopen?!
Ik zal nog even opschrijven wat en wanner ze iets gaan doen.
Dinsdag ben ik 41 weken en 2 dagen: strippen
Donderdag of
Vrijdag dan ben ik 41 weken en 4 of 41 en 5 dagen dan gaan ze een echo maken voor controle
Als de echo goed is, dan gaan ze
Maandag of dinsdag 42 weken en 1 of 2 dagen inleiden
Persoonlijk vind ik de echo al aan de vrij late kant?! of niet?
antoinet schreef:zo was ik ook weer even
jamilah heel veel plezier vandaag! lekker je mannetje showen aan de familie
saar veel plezier bij je moeder.
sanel alles goed? met jouw en met fenna?
hier heeft robin ook om het weekend papa weekend. ik werk om het weekend. op het moment vaak late diensten.
door de weeks heb ik ook wel eens late diensten, dus dan zijn ze ook samen thuis.
gaat heel goed. mijn vriend doet alles met robin. deed hij ook al voordat ik weer moest werken.
vanavond een drukke avond op het werk. ik ben de enige die medicijnen mag delen. houd in dat je alle medicijnen van het hele huis moet delen en ingeven bij sommige bewoners. hhoud in dat je ongeveer 70 bewoners pillen moet delen. en dat 's middags en 's avonds.
moet je de kop dus goed bijhouden.
normaal staan we altijd met 2 personen die dat mogen, maar ja personeels tekort.
het wordt vanzelf 23.00
Jenta87 schreef:Een website met de meest geweldige rompers: http://www.retrobaby.com moet ik ff met jullie delen :)
Saar80 schreef:@vj en Jenta, mijn man is vanaf dag één met Thor in de weer geweest, hij moest wel luiers verschonen e.d. omdat ik niks kon....dus ik heb Thor pas veel later zelf kunnen verschonen...oké het stinkt soms behoorlijk maar het hoort er toch gewoon bij?
@vj, dan heb je een mooi excuus zodat je sm niet op hoeft te passen haha!
@Noam, ik had een extreem grote buik maar durf niet te zeggen of ie de laatste weken nog echt veel is gegroeid....maar ja ben zelf lang en Thor woog bijna 5 kilo en was 57 cm dus dan is een grote buik wel logisch....Jij had toch ook groeiremmers gehad of gooi ik nu dingen door elkaar?
@Antoinet, oh ja, jij bent bijna de hele zwangerschap zo ziek geweest, wel fijn dat je nu dan nog lekker vrij kan nemen!
@Regenboog, allereerst gefeliciteerd met je dochter! Alles goed gegaan? Zo te lezen geef je geen bv? Anders is het gewoon "simpel" en voeden op verzoek....
@vj, ik heb niet langer hoeven doorlopen dus weet niet goed hoe makkelijk/moeilijk ze doen met doorlopen...Hoop dat je vannacht gaat bevallen 😃
@Jenta, ik ben ook steeds 7 dagen per week 24 uur per dag bij Thor geweest en de eerste keer alleen weg vond ik vreselijk moeilijk! Was maar 2 uurtjes ofzo maar pffffff! Gaat inmiddels wel beter hoor maar mis m wel. Al moet ik zeggen dat ik het nu ook af en toe wel fijn vind om even lekker eruit te gaan zonder Thor, even tijd voor mezelf.
amanda16 schreef:@ Mili wat fijn dat ze nu lekker aan het eten is.
Maar wat slaapt ze veel overdag? Of lijkt het maar zo?
Jenta87 schreef:Liam heeft zn eerste fruithapje gehad! En hij vond het lekker! Foto's staan op mijn Hyves.
Jenta87 schreef:Dit was de eerste keer fruithap voor Liam, om te proeven zeg maar. Weet niet of ik dit nu dagelijks ga doen, het vervangt in ieder geval geen hele fles. Hij krijgt 6x 170cc aangeboden en meestal dat dat op, soms laat ie circa 150 cc staan. Ohjah en hij is nu 14 weken. De reden waarom ik ''nu al'' met fruit begin is omdat hij de laatste dagen steeds vroeger wakker word en krijst omdat ie gewoon honger heeft. Extra melk aanbieden heb ik al geprobeerd, maar dat was dus puur melkverspilling. Groentehap begin ik mee als hij 4 maanden is. Liam was extreem vroeg met mn koppie optillen, maar elke baby doet dit op zijn eigen tempo.
Saar80 schreef:@French, wanneer je bv geeft wordt een fruithapje pas met 6 maanden aangeraden!
Jenta87 schreef:Nou, mn aapie heeft net 200cc opgeslobberd!! Dus vanaf morgen 5 flessen van 200cc proberen. Mn zus zei dat ik op ten duur de fles van bijv. 10:00 uur kan vervangen door een fruithap, maar dan moet ie per fles dus wel meer drinken. Hij ging steeds korter slapen, werd wakker met honger dus ik trok al gauw de conclusie dat ie te weinig kreeg zeg maar. Waarom mogen ze trouwens niet meer dan 1000cc per dag aan flesvoeding hebben?
Jamilah79 schreef:Mili: Idd goed kijken naar je kindje. Ik heb het deze week een keer geprobeerd en heb gemerkt dat Ben Aïssa er nog niet aan toe is om al fruithapjes te eten, maar advies van CB gaat bij mij sinds dat gedoe met kolven wel het ene oor in en het andere weer uit! Ik trek mijn eigen plan en laat me niks meer zeggen door hun!
Jenta: Idd zo denk ik er ook over hoor. Zolang ik zie dat Ben Aïssa het goed doet en niks tekort komt trek ik mijn eigen plan en kan CB dus oppleuren met hun advies. Dat hele gebeuren met de bv zit me dus best behoorlijk hoog! Maar goed, is niets meer aan te doen, maar bij een volgend kindje luister ik zeer zeker niet meer naar hun.