french gelukkig dat jullie geen last van regen hebben gehad.
in arnhem heb je binnen wel mooie dingen.
ga gelijk even kijken nu naar je foto's. leuk
Tijger1Oud lidBerichten: 11.033Lid sinds: 21 oktober 2014
pluis schreef:@jamilah
Het kan idd een tandje zijn. Is wel irritant als hij zoveel last heeft.
@french
Leuk dat niek de aapjes leuk vond. Levi vond de doodskopaapjes leuk bij de apenheul de laatste keer. Hij had de grootste lol. :mrgreen:
Zal ook eens foto s kijken. Mijn foto had er al op moeten staan. Is van gister. Probeer er morgen wel een andere op te doen. Hij staat wel vermeld als het forum opgaat. Snap ter niks meer van :shock: Nou ja morgen nieuwe kans. ;)
antoinet schreef:vindt niek het dansen ook leuk staan?
heb je een leuke cd met kinderliedjes? welke?
ik wil ook een cd hebben met leuke liedjes dus misschien heb jij er een die je kan aanraden om te halen
antoinet schreef:amanda dat is nog te overzien 16 lessen.
logisch dat je minder hier bent te vinden, studie gaat voor toch.
Jamilah79 schreef:Sanel: Ik heb heel veel moeite met het ritme van de flessen. Ik stel zelf wel een doel, maar als het mannetje niet meewerkt houd het op. Soms komt hij al weer voor de volgende beurt na 2 uurtjes. Hij haalt bijna nooit de 3 uurtjes wachten op voeding. Dus daarom ben ik zo blij als hij eens 3 uur ertussenlaat en zoals nu hij veel gegeten heeft misschine wel 4 uurtjes. Maar een vast ritme is moeilijk te pakken met hem.
Mili schreef:Ik voed altijd op vaste tijden, en mocht ze eerder honger hebben (gebeurd bijna nooit) geef ik klein flesje tussendoor!
xxx
Jamilah79 schreef:Op de rijstepap staat dat je op 200 ml 2 a 3 eetlepels pap doet
Jamilah79 schreef:Hahahaha French, ik had nu dus een boze Ben Aïssa. Ik maar heen en weer rennen en elke keer de spenen verwisselen of de flessen hahaha. Heb meerdere soorten flessen, dus heb alles nu vies :mrgreen: ...dus moet nu zo nog flessen wassen..pfff.
Ben Aïssa had dus al moeite met 1 theelepeltje pap erin, dus dat ie nu gedronekn heeft met een hele eetlepel erin, vind ik echt super :lol:
Saar80 schreef:Goedemorgen!
Interessant al doe schemas! Ik ga hier gewoon nog even vrolijk door met de bv en kijk dan over een maandje ongeveer dat ik het langzaam ga afbouwen zodat hij dan alleen fv krijgt. Dan ga ik met 6 maanden langzaam beginnen met hapjes. Moet zeggen dat ik het nu al niet zo'n fijn idee vind dat ik straks geen bv meer geef....is toch wel een heel speciaal moment iedere keer, denk dat het wel even emotioneel zal worden als het écht de laatste keer is.... 😞 Maar wil ook niet bv blíjven geven....als ie straks een jaar is ofzo....vind ik gewoon geen prettig idee....Maar zal zo'n baby aan mn borst wel missen hoor!
Thor meldde zich om 07:45 vanmorgen, heel netjes dus! gisteren 4 voedingen gehad dus helemaal goed! Maar doordat ie zich zo "laat" meldde vanmorgen kan ik de ochtendsessie niet kolven....denk dat dat weinig nut heeft....wat denken jullie? Denk dat ik gewoon wacht tot vanmiddag, want zo zou het "normaal" thuis ook zijn gegaan, dan zou ik ook nu wachten tot de volgende voeding....Moest me wel haasten naar mn werk....maar was nog mooi op tijd! Vind het erg fijn dat ie nu langer slaapt alleen moet ik kijken hoe ik dat woensdag ga doen....dan moet ie naar het kdv en dan red ik een voeding om 07:45 écht niet.....Nou ja, we zullen wel zien!
Jamilah79 schreef:Nou, het was vanmorgen half 8, dus niet zo vroeg als de afgelopen dagne. Wat ben je dan snel verwend he 😂 ...
De speen dubbel vouwen heb ik geprobeerd, maar moet ik dus doen als de fles op de kop is en langzaam terug laten klappen? Ga ik nog wel eens proberen. Vanmorgen de 1e fles was een ramp trouwens. Meneer had alles bijna op en ging toen lekker spugen, dus moestvhem direct schone pyama aandoen en een schone slaapzak...Daarna weer in bedje gelegd, maar meneer wilde niet meer slapen. Hij zit nu nog bij me in de woonkamer overdreven vrolijk te doen voor de tv :mrgreen: ...Hopelijk houd ie dat vol tot 11 uur, want dan is pas zijn volgende voeding en anders maar een beetje tussendoor geven..
Jamilah79 schreef:Pluis: Ik ga het vandaag wel een keer proberen, wil er vanmiddag toch weer wat pap doordoen inn de fles zodat ie lekker lang slaapt :mrgreen:, en anders idd maar een speen aanpassen zelf, want wat een gedoe met een goede speen vinden zeg..
Jamilah79 schreef:Ik lees op verschillende sites dat kindjes van 4 maanden 5 flessen a 150 cc nodig hebben minimaal. En jij begon al met 5 flessen toen hij nog geen 3 maanden was? Zo, das vroeg...
Jamilah79 schreef:Ik lees op verschillende sites dat kindjes van 4 maanden 5 flessen a 150 cc nodig hebben minimaal. En jij begon al met 5 flessen toen hij nog geen 3 maanden was? Zo, das vroeg...
Jamilah79 schreef:Ik val ook niemand aan op wat zij doet met de flessen hoor. Ik laat gewoon weten hoe ik het zelf doe en zie. En ja, tuurlijk zijn er kindjes die al veel sneller op minder flessen zitten, zal ook wel kunnen denk ik. Ik probeer ook alleen maar mee te denken 😉 ...
sanel schreef:@french
Ja we gaan idd gelijk op alleen niet qua lengte!!!! Fenna zit met de lengte op de onderste lijn en met gewicht precies op schema.
Fenna krijgt ook 4x 235cc plus een half potje fruit of groente. Dus ik geen nog maar een half potje met groente of fruit. Dus 1 keer per dag. Meer niet hoor. Daar wacht ik nog even mee totdat ze 6 maanden is. Fruit heeft ook geen meerwaarde. Dus ik geef nu vooral groente. Dat moet straks de fles vervangen.
amanda16 schreef:pfff lekker weer veel geschreven!
Xander proberen we nu elke avond groente te geven. Vandaag heeft hij fruit gehad maar krijgt ook groente vanavond. Qua potjes eet hij zn wel eens leeg. Maar ik maak naast de bruine bonen alles zelf.
Dus is een beetje moeilijk afwegen. Gister had hij dus te weinig.
@ French yep je moet gewoon opvolgmelk nemen nummer 2 is dat.
Jenta87 schreef:Vraagje namens een vriendin. Hoeveel ''moet'' een baby per week aankomen in zijn of haar eerste levensjaar?
Mili schreef:Jenta87 schreef:Vraagje namens een vriendin. Hoeveel ''moet'' een baby per week aankomen in zijn of haar eerste levensjaar?
Tegen mij zeiden ze:
0-6 mnd : 200-500 gram per week
6-9 mnd : 200-300 gram per week
9-12 mnd: 100-200 gram per week
Maar dit is gemiddeld hoor, en niet wat 'moet'....