En wat is dit dan lola?
sanel schreef:Ik moet wel zeggen dat je met bv maar een slecht ritme kan vinden als ik jullie zo hoor. Of heb ik het nou helemaal mis?
Ik zit ondertussen op 4 voedingen per dag. Merk dat Fenna daar genoeg aan heeft. Er zit nu ook 5 uur tussen bijna.
Ik zeg er ook steeds bij dat iedereen het beste met haar kindje voor heeft. Ik ken jou niet misslola, maar ik ben er al bij sinds september 2008, sinds de eerste bladzijde van het mei/juni/juli-topic. Ik heb meegelezen en meegedaan met de verhalen over de zwangerschapstesten, zwangerschap, bevalling enzovoorts. Ik weet dat alle flesmama's hier de keuze voor kunstvoeding met pijn in hun hart hebben gemaakt, als er al sprake was van een keuze. Dus please, kom me niet vertellen dat ik me moet verdiepen in de achtergrond. Ik heb ook geen behoefte om deel te nemen aan het bv/fv-topic, want het is niet mijn bedoeling om te discussiëren. We weten toch allemaal wel wat het beste is. De enige reden dat ik hier wat schrijf is om de borstmama('s) een hart onder de riem te steken. Door al die überpositieve kunstvoedingsverhalen zou je bijna aan jezelf gaan twijfelen en dat is echt nergens voor nodig.
En voor jou persoonlijk lola. Ik hoop dat je snel je eigen wondertje mag omarmen. Het is misschien nog niet zover, maar wees goed voorbereid als je borstvoeding wilt gaan geven. Ben je dat niet of heb je geen ijzeren wil, dan bestaat de kans dat 'deskundigen' je er zo vanaf praten in een periode dat je zowel lichamelijk als geestelijk niet veel kan hebben en dus erg beïnvloedbaar bent. Succes met zwanger worden!
@Saar: J airomir was met z'n 37 weken en 4 dagen wel een grote denk ik, 3510 gram. Als hij tot het eind was blijven zitten (of nog langer) was ie waarschijnlijk wel een 10-ponder geweest! :shock: Gelukkig had ie het op tijd wel gezien daarbinnen. 8-)
@ Sanel: Ik verzin het niet hoor... Onderzoek wordt pas gepubliceerd, als het representatief is voor de hele (Westerse) bevolking. Read it and weep...
Nr. 77 van 100 redenen om borstvoeding te geven.
Borstvoeding zorgt voor een goede ontwikkeling van het gebit en de kakenZuigen aan de borst is goed voor de ontwikkeling van de tanden en kaken van de baby. Baby's aan de borst gebruiken soms wel 60 keer meer energie om hun voeding te bemachtigen dan baby's die uit een fles drinken. Doordat de kaakspieren van de baby stevig getraind worden door het drinken aan de borst, zorgt deze spierspanning ervoor dat de kaak zich goed ontwikkelt en dat de tanden recht en gezond blijven.
Onder borstgevoede kinderen is te zien dat, hoe langer ze borstvoeding kregen, hoe minder malocclusie (het slecht op elkaar sluiten van de boven- en ondertanden) voorkomt.
Literatuurverwijzing: The Complete Book Of Breastfeeding M.S. Eiger. MD, S. Wendkos Olds, Copyright 1972, 1987 Comstock, Inc., Workman Publishing Co., Inc., 708 Broadway, New York, NY 10003
Labbok, M.H. "Does Breastfeeding Protect against Malocclusion? An Analysis of the 1981 Child Health Supplement to the National Health Interview Survey" American Journal of Preventive Medicine, 1987
En nee, ik wil geen discussie uitlokken, maar alleen de borstvoedende moeders bemoedigen. Blijkbaar schiet dat de flesmama's in het verkeerde keelgat. Ik veroordeel jullie niet.