Wat zijn er toch belachelijk veel verschillen per ziekenhuis!!!
lisa200 schreef: Om die 2mlj zaadcellen maak ik me al niet meer druk, er is er maar 1 nodig maar mijn eisprong is gewoon al geweest dus de inseminatie was te laat vandaag. Ik voelde gister de hele dag steken en vandaag niets meer.
Bij mij zijn er maar 600.000 terug gegaan... was ook niet al te best, ze zei wel dat de kans op zwangerschap wat minder was, maar inderdaad...er hoeft maar 1 snelle jongen bij te zitten toch?
lisa200 schreef: Ik weet niet hoe het precies werkt met ovulatie testen maar ze hadden gister via bloedprikken mijn LH gemeten en daaraan zagen ze dat ie moest komen maar waarschijnlijk nu pas. De arts zei vandaag dat het ook kan dat de piek al geweest was en dat we dus daarom te laat zijn nu mede omdat ik gister al die steken heb gevoeld. Weten jullie hoe dat werkt? Gisterochtend echo gehad, toen zaten ze er nog, bloed was van ongeveer 10 uur in de ochtend.
Ovulatie treedt op 34-36 uur na het begin van de LH piek, de LH piek duurt 48-50 uur. Ovulatie vindt plaats 10-12 uur na het maximum van de LH piek.
Bij mij was de test zondag avond ook al positief, maandag ook de hele dag, dinsdag ochtend ook nog, s'avonds niet meer. Als je je hierdoor steeds ongerust maakt (ook niet goed) waarom via internet niet een paar dipstickjes bestellen (sensitest en mat care vind ik heel goed) niet al te duur en dan kun je zelf toch ook een beetje de regie in handen houden en weet je in ieder geval wat meer waar je aan toe bent.
en wat betreft je ei...
De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.
Wat betreft die 6x volgens mij is dat ook een richtlijn hoor...denk dat ziektekosten verzekeraars liever nog paar keer IUI vergoeden dan de IVF dat zal gauw 10x zo duur zijn...
Lees zat verhalen van vrouwen die vaker IUI hebben gehad, gewoon je pot stijf houden hoor.
Nou meid, van mij hier ook een dikke knuf!! gooi het er lekker uit, stelletje *^#@*!! daar!!
Sterkte en we blijven gewoon de 2 weken doorduimen hoor!!
Mijn IUI is overigens gedaan door de verpleegkundige, kwam geen arts aan te pas...
Jelske SPANNEND!!!
1 Mooi eitje dus, nou... we gaan ervoor!