@Amieke, ah dan heb je precies 1 week eerder je iui gehad dan ik. Morgen je NOD, spannend!!!
Mijn man vroeg na de 1e keer regelmatig, en hoe is het nou?
Nu vraagt hij wat minder, als ik erover begin dan zegt hij ook we kunnen alleen maar afwachten.
Wel had hij zitten uitrekenen wanneer ik uitgerekend ben mocht ik zwanger zijn.
Mannen zijn misschien er toch iets meer mee bezig dan ze laten blijken, stoppen het weg totdat we met een mooie vette PLUS aankomen zetten.
Toen we met IUI begonnen was hij ineens vrolijker, dat gaf hem ook weer moed. En na de laatste echo toen hij mijn ei van 2 cm gezien had, begon hij zelfs te zingen hahaha........En hij heeft er nog lang over doorgepraat ook met zijn collega´s op de afdeling (die er wel van af moesten weten om mee te kunnen naar het ziekenhuis) dat zo´n ei zo groot kan worden!!!
Hallo Roosie,
Heel grappig dat je verteld dat je man zo reageerde op de 2 cm. Mijn man reageerde namelijk ook zo.
Maar wat ik later ontdekte is dat je eitje ook geen 2 cm is. Het is de follikel. En in de follikel zitten je eitjes. Terwijl ik dit voorlees moet mijn man lachen en weet hij ook precies te vertellen dat een eitje slechts 1 mm is.
Morgen ga ik toch maar een zwangerschapstest doen als ik natuurlijk nu niet ineens ongesteld wordt. De IUI is dan 14 dagen geleden. Vorige keer was ik op dag 11 al ongesteld
Pff, vanmiddag moest ik weer huilen. Niemand heeft het gemerkt, maar mijn collega was net terug van zwangerschapsverlof. Nou je kan je wel voorstellen hoe dat dan gaat.
En Amieke; zo te zien heeft je man gewoon hele goeie zwemmers! Om maar te vergelijken: mijn man had er krap 20 mln waarvan 5 à 6% met voldoende beweeglijkheid. Zo komen we dus nét aan het minimum van 1 mln voor de IUI!
Toen we begonnen met de IUI had mijn man 3 testen gehad. 1 was te weinig om te testen, de tweede 1,9 miljoen en de derde 500.000. We zagen het erg somber in, maar goed er kan beter iets met de man zijn dan met de vrouw gezien alle technieken. Bij de eerste IUI was het zaad ineens zo verbeterd naar 80 miljoen (en na het bewerken 60 miljoen met beweeglijkheid 70 %) dat we toch eigenlijk dachten dat het niet mis kon gaan. Toch is het niet gelukt. Nu hadden we weer geen slechte score na het bewerken 18 miljoen met 75 %.
Zoals bruir zegt, er zijn mensen die in een veel slechtere situatie zitten als ik, in theorie zijn wij absoluut nog geen hopeloos geval. Maar feit blijft dat we al lange tijd bezig zijn en nog steeds niet zwanger zijn. Laatst kreeg ik ook een sneer van een vrijgezel, dat ik niet zo moest zeuren want ik had tenslotte een fijne relatie.
Ik krijg er echt last van, in mijn werk bijvoorbeeld. Als hulpverlener voor gezinnen, zie ik een hoop ouders die niet erg goed omgaan met hun kinderen. Er zijn dagen dat ik mezelf echt moet toespreken om niet verkeerde beslissingen te nemen omdat ik niet objectief meer kan zijn.
Nou ik hoop dat ik een beetje slaap vannacht. Het is zooooo spannend, maar ja dat hoef ik jullie niet uit te leggen.
Dag meiden. SUCCES !!!!