hoop1970Oud lidBerichten: 4.737Lid sinds: 15 mei 2008
DEAL!
Ondanks dat manlief al een half jaar allerlei voedingssupplementen slikt, het bier laat staan, zo weinig mogelijk krappe kleding draagt, meer beweegt, we zo gezond mogelijk eten... Wanneer wordt hij daarvoor beloond???
Maak je niet druk om je zwager/schoonzus, zij hebben dan misschien het eerste kleinkind ter wereld gebracht, jij kunt ongetwijfeld genieten van de heel kleine dingen in het leven en daarmee gelukkig zijn. Ben je wel 'opgelucht' dat je het nu bekend hebt gemaakt waar jullie mee bezig zijn? Of valt dat wel mee./quote]
Inderdaad, om al deze teleurstellingen te 'overleven' ga je gek genoeg steeds meer van de kleine dingen genieten. En besef je je steeds meer dat een leven zonder kind ook zo z'n voordelen heeft en misschien zelfs wel te accepteren valt. Anderen blijven misschien meer bezig met een 'perfect' leven leiden, ik wil vooral geníeten!
Wat betreft de opluchting: ik blijf het niet leuk vinden dat iedereen het weet. Ik ga me dan allemaal dingen bedenken die zij misschien over ons denken. Ik ben een trotse vrouw (toch wel :oops: ) en ik wil vooral niet dat mensen ons als 'sneu' gaan bestempelen ofzo. Plus ik had het liever als een verrassing gehouden!
Aan de andere kant: we hebben het vooral verteld om onder eventuele verplichtingen uit te kunnen komen. Zoals de aankomende Sinterklaas, het ideale moment om weer lovende gedichten over elkaar te schrijven (Jé, die & die weer zwanger, wanneer zullen jut & jul voor hun derde kindje gaan en o: wanneer zullen JULLIE aan de kids beginnen, je bent nu tenslotte al een tijdje getrouwd...) :x
Nu begrijpt iedereen wel waarom we daar niet zo op zitten te wachten en zijn we vrij om aan te geven wat wíj willen. In die zin is het wel prettig. En dat je, als je bij elkaar bent, niet steeds als een boer met kiespijn moet lachen en zeggen dat het 'allemaal hartstikke goed met je gaat'. Al met al lucht het best op!