Eef82Oud lidBerichten: 788Lid sinds: 24 juli 2009
Nog een kwartier en dat is het uur voorbij...
Inmiddels bekomen van de schrik al blijft de terleurstelling nog wel even aanwezig.
Eef; 14 goede eitjes van de 20!! Ik heb een paar vragen:
Betekent dat dat je de komende maanden dan geen Puregon hoeft te prikken? Of gaat een volgend eitje samen met een ingebracht bevrucht eitje samen? Als ze bevrucht zijn hoeft dus ook niet te betekenen dat ze zich delen? Was de terug plaatsing hetzelfde als bij een iui?
Mijn gyn zegt ook dat je baarmoedermond altijd een stukje open staat
Jelske schreef:Hoi meiden, succes morgen, dat er maar een paar prachtige zondagseitjes mogen zitten!
Ik mag maandagochtend om 08.00 uur... vrijdag vergeten op het werk te zeggen dat ik wat later ben, hoe ga ik dat nu weer verklaren?
Jelske schreef:
@Hoop; en? en? en? heeft de paashaas een prachtig zondagsei voor je achtergelaten?! wanneer iui? pfff. spannend weer hoor!
Jelske schreef:
Nou ja, eerst morgen maar even afwachten, ik zal ook even een vragenlijstje maken. Over het blijven liggen, iets extra's (zetpil?) om een evt. innestelling te bevorderen, de afgelopen 2x evalueren en vragen of er iets meer privacy bij het lab kan komen zodat we niet nóg een keer het zaad op de gang hoeven te ontvangen en met het buisje sperma in de hand door het ziekenhuis te hoeven lopen :-)
Het is wetenschappelijk bewezen dat je tegenwoordig 15 min. moet blijven liggen na een inseminatie.
Dit bevordert inderdaad het innesteling, en dat het zaad niet snel uit je lichaam verdwijnt.
Mijn schoonzus kreeg een zetpilletje na de ivf om de innestelling evt. te bevorderen, leek mij ook wel een nuttig iets?
Jelske schreef:@Hoop; mooi, twéé eitjes in aantocht dus!! Wat had je moeten doen als de test nu wel positief was?
Babii schreef:Hey meiden,
Hier even een ego-berichtje van een verdrietige Babii 😞
Even een update:
Ik heb best wel slecht nieuws! Mijn slijmvlies is zo aangetast dat er nooit een natuurlijke zwangerschap voor ons inzit! De kans dat mijn slijmvlies hersteld is er niet. Mijn slijm is troebel en zuur en onwijs dun.
Vanaf Januari gaan wij dus een IUI traject in en ik krijg een vrouwelijke gyn (super lieve vrouw) en we gaan het eerst proberen zonder een roesje, lukt dat niet krijg ik ter plekke een roesje. Maar ze zegt ook dat ze gewoon de tijd voor me gaan nemen en dat het samen wel lukt!
Volgende maand waarschijnlijk wel een HSG onder narcose!
Ik vrees dat ik me dus bij jullie moet aansluiten!!
wendela schreef:Hier mijn verslagje van het gesprek met de gyn vandaag.
We begonnen met het verhaal dat we al 2x op zondag uitkwamen met de iui en of ze daar geen oplossing voor hebben.
Ze zei meteen dat we als we willen met extra hormonen iui mogen doen, maar omdat bij mij op het werk december een drukke maand is en dat ik veeel moet werken lijkt me dat nog niet zo'n goed idee. Dus deze maand nog geen extra hormonen ( Je weet ook noooit hoe het lichaam erop reageert).
Nu ben ik weer op zondag ongi geworden dus kan het weer zijn dat ik op zondag uitkom voor de iui, maar daar is nu dan even niks aan te doen. Ze stelde voor om zowieso ff een maand rust te nemen, maar dat zag ik niet zo zitten. Dus dat hoeft ook niet. Nu hebben we op 7 januari weer een afspraak om te kijken hoe we het gaan aanpakken met de hormonen.
Dus waarschijnlijk nog 2x iui zonder hormonen. Ik moet nu ook met ovu testen gaan werken en geen echo's meer, ik moet dan bellen als de stick donker is en dan de volgende dag iui.
Het was een heel prettig gesprek en voelde me echt op mijn gemak bij deze gyn.
xxx
Jelske schreef:Links niets te zien, rechts wel flink activiteit maar de gyn. kon niet zo goed zien hoeveel. Hij denkt dat het grootste eitje 10 was maar dit kon ook een kluitje kleine eitjes zijn. 'over een dag of 3' nog maar een echo, zei hij. Nou, ik heb dus met een dag of 2 een afspraak gemaakt want woensdag is m'n vrije dag, scheelt weer een smoesje 😉
Verder niet zoveel vragen kunnen stellen, de beste man had om 08.00 uur zijn eerste afspraak staan (ik dus!) en kwam om 08.05 uur binnen, en daar heb ik zo'n hekel aan!! Nog wel even gevraagd over de afgelopen twee keer; die waren prima verlopen, over de eisprong niet veel te vertellen en het sperma was beide keren prima. Nou ja, dan gaan we maar weer op voor de 3e ronde; ik verwacht niet eerder dan zaterdag de iui. Of misschien nog wel later? We wachten het maar weer af.
Ik was wel wat teleurgesteld toen ik naar huis ging, had toch wel op wat grotere eitjes gerekend :|
@alle iui's voor morgen; succes!!!!!!! En laat wat taart voor mij over op het wachtbankje zodat ik aan het einde van de week ook nog wat lekkers heb ;-)
Shanna38 schreef:Hoi allemaal,
Vanochtend ben ik voor de echo geweest, cd 9 en links geen eitjes en rechts één grote en vier kleintjes hij vond dat het wel erg snel groeit bij mij, klopt ik heb eigenlijk altijd op dag 11 de IUI, één echo en klaar, nu dus woensdag IUI, ik heb net de Pregnyl gespoten. Nog met de gynaecoloog overlegd zo van de zesde keer, hij nog eens in het dossier bladeren maar hij zegt het ziet er allemaal goed uit, het zaad is erg goed, en het slijmvlies ziet er goed uit, de eitjes zijn groot genoeg dus tja, positief blijven zegt hij, ik zei nou dat is moeilijk ik geloof er eerlijk gezegd niet meer in, dat kon hij zich wel goed voorstellen. Na deze keer krijgen we een evaluatiegesprek.
Vanmiddag lekker naar de sauna geweest, dus weer helemaal ontspannen en klaar voor de IUI 😉
Groeten van Shanna
Babii schreef:Hey meiden,
Zal morgen even uitgebreid reageren op iedereen (kom net van school, volg in me vrije tijd nog een HBO opleiding).
Maar ik krijg een roesje tijdens de HSG omdat een eendenbek in te brengen best wel pijnlijk is bij me en ze bang zijn ewgens me seksueel misbruik dat ik in paniek raak van de gevoeligheid van de HSG.
Ook ga ik met de vrouwelijke gyn langzaamaan oefenen om een (kleine) eendenbek in te brengen voor de IUI. Ze heeft me al geleerd in te ademen en uit te ademen en daarbij je kont naar beneden te drukken.
Ik ga lekker slapen meiden!
PS lief dat ik me mag aansluiten bij jullie ;). Dat jullie gezellig waren was ik al achter hihi,