misslola schreef:anoniempje schreef:Even een andere vraag. Ik ben nogal onzeker van aard :oops:
Wij zijn dus net begonnen aan ronde 1 en dat wil ik dolgraag, niets liever dan zwanger worden. Dus begrijp dit bericht niet verkeerd.
Maar soms krijg ik het ineens even benauwd, dan denk ik kan ik dit wel? Zou ik een goede moeder kunnen zijn?
En ik vind soms neefjes en nichtjes best druk kan ik dan wel een eigen kindje aan?
Herkent iemand dit?
als ik dan even realistisch ga denken zie ik eigenlijk niet in waarom ik het niet zou kunnen,maar toch.
groetjes
Hallo anoniempje!!!
Dit gevoel herken ik wel hoor. Als mijn neefje bij komt logeren ben ik ook wel weer blij als mijn zus hem komt ophalen. Niet dat hij vervelend is, integendeel zelfs.
Klinkt cliché, maar ik hoor het van zovele, als het van je eigen is is het heel anders!
Dat zullen wij dan nog gaan ervaren. Maar ik denk dat iedere moeder cq toekomstige moeder weleens onzeker is.
Het is toch een hele verantwoordelijkheid.
Dat probeer ik op zulke momenten ook maar te denken. Want waarom zou het nu niet kunnen en volgend jaar wel. Het is gewoon soms die verantwoodelijkheid die me aanvliegt.
Maar twijfels of ik moeder wil worden heb ik nooit.
Het is gewoon van hoe moet het dan allemaal, en kan ik het aan.
Mn vriendin had dit ook wel bij de eerste herinner ik me, bij de tweede was ze al moeder en daarmee was ze dan ook veel minder onzeker.
Maar ben blij dat je iets van dit gevoel herkent, want ik durf dat dan ook bijna niet uit te spreken, bang dat mensen zeggen, oh begin er maar niet aan.