Volgens mij gaat mijn mannetje een preisoep maken vandaag. Ik heb zelf een eindejaarsborrel op het werk, dus dan vind ik een soepje wel lekker. En mijn man kan heel lekker soep koken, niet uit een blikje of pakje maar helemaal vers. mmmmmm.
NoorOud lidBerichten: 1.135Lid sinds: 6 december 2008
net 2 broodjes haring op gesmikkeld en vanavond eten we zuurkool met spek en een rookworst.. echt winterse kost met dit weer.. heeeeeeeeeeeerlijk, mjam!
PerajaOud lidBerichten: 301Lid sinds: 1 januari 2005
whoehoe eindelijk soep! Heb ik al 3 dagen zin in... Vriendlief vindt dit geen volwaardige maaltijd dus die neemt pizza, nee das lekker 'volwaardig' hihi Ik ga voor lekkere paddenstoelen of tomatensoep, heeeeerlijk, broodje erbij
Nu snel naar de winkel om SOEP te kopen :mrgreen:
FiemoOud lidBerichten: 1.393Lid sinds: 9 maart 2009
Gister heerlijk uit eten geweest en wild gegeten (wild zwijn en hert)... mjaaaaaaaaaaaaaaaam! Vanaaf zuurkool met spek en worst, een echt winterse maaltijd bij dit prachtige weer.. hihiihi...
miek4Oud lidBerichten: 3.093Lid sinds: 20 augustus 2009
ooooh wat bah Mayo... welke had je gegeten?? Ik ben sowieso niet zo dol op die *pling* dingen van de appie.. echt teleurstellend terwijl ze er wel lekker uitzien 😢
wij eten vanaaf het restje zuurkool van gisteren met brood en soep.. gewoon even kijken wat ik in huis heb hahaha.. Geen zin om echt te koken :mrgreen:
OyamOud lidBerichten: 1.575Lid sinds: 15 oktober 2009
Goh...het lijkt wel een gewoonte om dingen te vergeten haha..Ik kom net terug en kreeg van mijn vriend al ff op mijn sodemieter omdat ik met de fiets was gegaan (eigenwijs he)..
Maar goed heb voor kerst nu wel alles in huis maar voor vanavond 1 ding nog vergeten (we eten sla alleen van die fruitcocktail die ik er altijd door de sla heen doe ben ik dus vergeten..Nu wil mn mannetje dat gelukkig meenemen nog 😊
nluitenOud lidBerichten: 1.891Lid sinds: 1 januari 2005
Nou dames, vanaf nu waarschijnlijk alleen maar kerstdiners???
Wij eten vanavond allerlei soorten lasagna's (weer eens wat anders voor kerst). En morgen lekker gourmetten met de kinderen. Zaterdag eten we bij mijn ouders en is het nog een verassing, ben benieuwd dus.
Beebie_WishOud lidBerichten: 3.054Lid sinds: 12 november 2008
Vanavond word het heerlijk uitgebreid eten met mn mannetje weet wel wat hoofdgerecht is dat is namelijk heerlijke kalkoenschotel mmmm...Maar wat het voorgerecht word en het toetje geen idee...
En morgen en overmorgen verrast mn mannetje me ook weer mmmm, en s´morgens heerlijke zelf gemaakte verse croissants mmm
Vinny45Oud lidBerichten: 859Lid sinds: 9 september 2009
Morgen gourmetten en 2e Kerstdag wordt het wederom lekker uitgebreid tafelen... Carpaccio op een rucola bedje vooraf en als hoofdgerecht parelhoenfilet met groene aspergetips. Toetje is een verrassing, die neemt m'n schoonmoeder mee!
Honig Familiewraps vandaag. Waren erg lekker. Morgen: Gevulde runderrollade met pruimen, aardappelpuree en stoofpeertjes. Met als voorafje een garnalencocktail en als toetje chocolademouse met slagroom, rode bessen en zelfgemaakte kerstchocolaatjes. 2e Kerstdag eten we bij mijn schoonouders ... geen idee wat we gaan eten, maar ik zal in ieder geval rijden, dan heb ik een goed excuus om niet te hoeven drinken.
miek4Oud lidBerichten: 3.093Lid sinds: 20 augustus 2009
Vanavond bij mijn ouders eten, vriend is aan het werk, dus die kan niet mee... Morgen?? Hopen dat hij even thuis kan komen voor een kerstdiner, heb iig rollade, witlof, stoofpeertjes, krieltjes in huis gehaald... vooraf meloen met ham of garnalencocktail en als toetje chocolade mouse... Nu hopen dat hij thuis kan komen...
Tessa23Oud lidBerichten: 3.927Lid sinds: 29 september 2009
vooraf; parmaham met boursin op rucola met honingsaus hoofdgerecht; gevulde haan met saucijs en appel, gekarameliseerde aardappeltjes met sinaasappel, haricots verts met walnoten, veldsla met witlof en walnoten nagerecht; tarte tatin met peertjes, zoute karamel, een bol ijs en een toef slagroom...
He meiden, heeft iedereen met kerst zoveel gegeten, dat we het niet meer hier kwijt wilden?!!! 😉
Ik heb wel een vraag: ik heb gisteren positief getest en ben dus zwanger. Nu heb ik ook gisteren heerlijke kaassoep gemaakt (kort gezegd is dat bouillon met geraspte kaas, blokjes ham, ui, champi's, peterselie en selderij) en daar maak ik altijd zoveel van dat we daar dagen van kunnen eten. Maar dat staat dan dus in een afgesloten pan op t fornuis, niet id koelkast.
Nu ik zwanger ben moet ik extra opletten wat ik eet; dus hoe lang kan ik hiervan blijven, zonder dat het gevaarlijk is voor het ongeboren kindje???
Prinses78Oud lidBerichten: 1.530Lid sinds: 22 februari 2009
Wij zitten in Spanje en op de menu kaart stond vandaag.. PIZZA PIZZA PIZZA..hahaha ook lekker , echt veel keus en fijn een lopend buffet.. heerlijke toetjes..
gister was er vis.. bah
Beebie_WishOud lidBerichten: 3.054Lid sinds: 12 november 2008
Wat betreft je soep, het ligt er ook aan hoe koud het is in je keuken maar ik zou het inderdaad niet meer dan 2 keer opwarmen..of haal je er een kommetje uit en warm je die op in de magnetron? En hoever ben je zwanger want de eerste 5 a 6 weken krijgt je kleine niet echt iets van je binnen. Best handig nog die begintijd 😃
kruimeltjeOud lidBerichten: 5.788Lid sinds: 29 november 2009
Hier een ovenschotel met witlof en spekjes (van de honig geloof ik). Ik ben een beetje grieperig, vanmiddag ineens koorts, hoofdpijn en spierpijn .. dus mijn mannetje heeft gekookt. Ik had eerst niet zo'n trek, maar toen ik eenmaal aan tafel zat te eten was het wel erg lekker.
@fiemo Bedankt voor je felicitatie! Onze keuken hoort bij de woonkamer, dus graadje of 20... En ik warm steeds een kommetje op in de magnetron. Heb vandaag mn best gedaan om er nog zoveel mogelijk van te eten (straks nog een laatste kom) en dan laat ik het er verder maar bij... Is de rest voor mn mannetje 😉
anitaOud lidBerichten: 375Lid sinds: 25 februari 2009
@kruimeltje.. ja het schiet nu echt op maar heb het gevoel dat ze nog heerlijk blijft zitten in mijn warme buik, helaas 😢 De enige echte lekkere slaapplek is de bank dus daar lig ik nu ook weer met een dekbedje hahaha.. gezellig samen met de hond slapen ipv met mijn vriend 😂
Jij veel succes met klussen!!
YnniOud lidBerichten: 1.191Lid sinds: 1 januari 2005
eigenste pastasalade met blokjes kaas, tomaat, augurk, ham, ei, komkommer...mmmmmmmm Mn zoontje smeekt er al weken om, kan em nie blijven afwimpelen ook al is het een zomerkostje...
Beebie25Oud lidBerichten: 2.229Lid sinds: 22 december 2009