brusje schreef:hier vanavond witte boontjes met aardappels en kipfilet....lekker simpel
Hmmmmmmmmm(wat zullen we dan lkkr gaan rotten :mrgreen: )....Hier bij ons vanavond ook witte bonen maar dan net even wat anders..........Namelijk Wittebonen in tomatensaus schotel..............Is heel makkelijk klaar te maken je hebt namelijk nodig 1 rookworst, 1 blikje knakworsten en horen er ook spekreepjes bij (maar wij laten deze achterwegen ivm varkensvlees)....En de wittebonen in tomatensaus natuurlijk :mrgreen: ...........Het is het recept van mijn overleden schoonmoeder.
Dit is even na lange tijd dit weer geworden ivm ik dit eigenlijk zo weinig mogelijk wil maken, ivm het niet al te gezond is maar ach een keer mag het echt wel!!
Ik ben me meer gaan richten op turkse gerechten echt ik vind dat zoo overheerlijk gewoon....En daarbij eet je altijd goed en gezond vlees....En voor de mensen die eens een gezonde salade willen eten/maken.........Haal dan een krop verse sla, wortels, komkommer, citroen, en olijfolie?? Je snijd vervolgens de sla in stukken en bedekt de bodem dan met eerste helft verse sla vervolgens een beetje olijfolie eroverheen dan vervolgens de wortels in reepjes sijden die over de verse sla strooien,en dan daaroverheen 2e helft verse sla, en dan vervolgens de komkommer in stukken snijden en in de saladeschaal leggen en dan de 3e helft sla in de schaal doen, en daaroverheen knijp je het citroensap eroverheen uit......Een overheerlijke salade hmmmmmm krijg je dan...
En voor de mensen die van makkelijk houden...Je neemt zo´n emmertje turkse yoghurt doe je in een kom je snijd komkommer in stukjes perst een knoflook teentje uit en roeren maar en je hebt een overheerlijke salade.....
En voor de rest heb ik al van veel dingen afscheid genomen oa van:
- Filet american
- Rosebief
- Varkensvlees
- Cola / Sinas / 7-up / enz enz....
- Rauw vlees
- Roken maar dit deed ik al niet nog nooit gedaan ook
- Alcohol (met mate afscheid van genomen neem enkel een glaasje wanneer mijn lichaam zegt het is goed)
Voornamelijk eet en drink ik:
- Appelsap en/of verse Jus
- In de meeste gevallen Kip en Vis, en af en toe rundvlees
- Weeg elke avond mijn aardappels af en groente
- Volkoren brood
- Melk (vers van de pers 😛 )
- Becel Light
En nog wel meer gezonde dingen :mrgreen: Maar af en toe in een tijd dat ik ergens in mijn cyclus zit heb ik me toch een overheerlijke trek in chocolade terwijl ik vroeger er nooit van gehouden heb hmmmmmmmmmmmmmmm 😂