Sabien84 schreef:Ben dit weekend bijde dagen op de fantasy fair te vinden, dus dat word 2 dagen makkelijk eten. Denk dat het vanavond mc word 😛
Vraagje aan de eters hier. Spruitgroente (zoals alfalfa) en asperges mag je dat gewoon eten als je zwanger bent....
Er zit foliumzuur in asperges dus dat kan alleen maar goed zijn om te eten als je zwanger bent, lijkt me. Ik vond wel dit stukje over Alfalfa op een site
http://www.vitals.nl/researchItem.asp?I ... &IDPage=12Alfalfa (Medicago sativa)
Alfalfa werd honderden jaren geleden door de Arabieren aan hun paarden gevoerd. Ze merkten dat het kruid de kracht en het uithoudingsvermogen van de paarden verbeterde. Alfalfa is rijk aan vitaminen, mineralen, chlorofyl en enzymen. Alfalfa wordt toegepast bij artritis, maagdarmzweren, maagontsteking, algemene zwakte, overgangsklachten, anemie, infecties en heeft een ontgiftende werking. De enzymen in alfalfa helpen het lichaam bij de opname van voedingsbestanddelen.
Alfalfa kan beter niet ingenomen worden tijdens de zwangerschap (het bevat fytooestrogenen). Alfalfa versnelt mogelijk de afbraak van xenobiotica door de lever.Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft...